Σιδηροδρομική οδός του μεταξιού για ανάπτυξη αλλά μετ’ εμποδίων στην Πάτρα

 

 

Σιδηροδρομική οδός του μεταξιού για ανάπτυξη αλλά μετ’ εμποδίων στην Πάτρα

Ήρθε πλέον η ώρα για να ανοίξει ο ασκός του Αιόλου και να εκτιμήσουμε ότι τελικά, μάλλον η Cosco θα ρυθμίσει τον τρόπο διέλευσης του τρένου από την Πάτρα, για να ανοίξει ο δρόμος του μεταξιού από το νέο λιμάνι και να κατευθυνθεί σιδηροδρομικώς προς την κεντρική Ευρώπη.

Η διέλευση της νέας γραμμής του τρένου στην Πάτρα δεν θα έχει τοιχία ή πρανή για να την στηρίζουν στη φυσική στάθμη του εδάφους. Κάποιος, με σκοπιμότητα βέβαια για να δυσφημήσει το έργο, επινόησε και έγραψε ότι: Στην Πάτρα θα κατασκευαστούν τοιχία και πρανή, όπως αυτά της επιδομής της γραμμής του τρένου στο Δρέπανο, ενώ αυτά που εκθέτει προέρχονται από φωτογραφίες που τράβηξε ο ίδιος και ανήκουν στην Ολύμπια οδό!

Επαγγελματικά πλέον, δυσφημούν όποιο χρήσιμο έργο γίνεται στη Ελλάδα και τελειώνει, έστω και με την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.
Δυσφημούν και τις Ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, οι οποίες έφεραν εις πέρας έργα υποδομών εκατοντάδων χιλιομέτρων που δημοπρατήθηκαν το 2007, συμπεριλαμβανομένης της Ολυμπίας και Ιονίας Οδού, παρόλες τις πάσης φύσης δυσκολίες που αντιμετώπισαν με την διακοπή της χρηματοδότησης για τρία χρόνια, λόγω της οικονομικής κρίσης.
Στην περίπτωση του τρένου στην Πάτρα, εκτός της τεχνικής και επιστημονικής μας άγνοιας, επεμβαίνουμε και δημιουργούμε προβλήματα και εμπόδια περισσότερα από αυτά που υπάρχουν, με αποτέλεσμα στο τέλος να διπλασιάζεται, αν όχι τριπλασιάζεται, το κόστος και ο χρόνος κατασκευής του έργου. Το τρένο έπρεπε να λειτουργήσει έως το τέλος του 2020.

ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΟ 2020

Από τις καθυστερήσεις, αυτοί που έχουν όφελος και τους συμφέρει ακόμη και να μην γίνει το έργο, είναι οι λεωφορειούχοι των υπεραστικών συγκοινωνιών. Περιμένουν επίσης τι θα απογίνει με την χάραξη της νέας γραμμής στο Τ (ταυ) της Όθωνος Αμαλίας – Ηρώων Πολυτεχνείου με τη Νόρμαν, επειδή από αυτή τη διευθέτηση εξαρτάται αν θα μεταφερθεί η έδρα τους από την σημερινή της θέση, στους Μύλους Αγίου Γεωργίου.
Πως μπορεί όμως να εξηγηθεί η θέση του Δήμου και του Δήμαρχου για αυτό το θέμα, όταν γνωρίζουν ότι, το τρένο είναι ένα αναπτυξιακό μέσον και εξυπηρετεί κοινωνικά και οικονομικά τους πολίτες, γιατί είναι το γρηγορότερο, φτηνότερο και ασφαλέστερο μεταφορικό μέσο για ταξιδιώτες και εμπορεύματα. Μήπως αυτοί του Δήμου έχουν κάποιους ιδιαίτερους λόγους, αντίστοιχους με αυτούς των λεωφορειούχων, και θέλουν το τρένο να περάσει περιμετρικά από την Πάτρα, δηλαδή να μην γίνει ποτέ;
Παντού, σε όλο τον κόσμο, η διακίνηση ταξιδιωτών και εμπορευμάτων γίνεται με τρένο που περνά δια μέσου των πόλεων, που πολλές φορές είναι ιστορικές και διατηρητέες και έχουν και τον σταθμό τους, στο κέντρο τους.  
Ουσιαστικά τώρα θα υπήρχε στασιμότητα αν δεν συζητείτο ευρέως το ενδιαφέρον που έχει δείξει η Cosco για το νέο λιμάνι και τη σιδηροδρομική γραμμή που είναι αλληλένδετη με αυτό.
Ακόμη και το ΤΕΕ ασχολείται φιλολογικά με το θέμα αυτό, ενώ περιμένει απαντήσεις από την ΕΡΓΟΣΕ για διευκρινήσεις που ζήτησε από αυτήν για τις προτάσεις που έκανε. Φαίνεται ότι το ΤΕΕ δεν είναι σε θέση, ή αποφεύγει, να αντιπροτείνει κάτι σε ότι διαφωνεί με την ΕΡΓΟΣΕ για την πορεία και τον τρόπο εκτέλεσης του έργου.

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ – ΦΟΡΕΙΣ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ

Όλοι σχεδόν οι φορείς είναι αντίθετοι με την περιμετρική όδευση του τρένου και μάλιστα ορισμένοι εξ’ αυτών, όπως ο  κ. Γ. Τελώνης, πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων και ο κ. Π. Σκέντζος, πρόεδρος του Δ.Σ.  ΟΕΒΕΣΝΑ, κάνουν συγκεκριμένες προτάσεις για τη δυτική διέλευση του τρένου στην Πάτρα.
Για να ακριβολογούμε όμως, τώρα είναι υπόλογος και η ΕΡΓΟΣΕ, που αλλάζει μελέτες όπως αλλάζει και τους Διευθύνοντες Συμβούλους της. Πάντα βέβαια προσκρούει στη θέση που παίρνει ο Δήμος, παρόλο που οι περισσότεροι φορείς, αν όχι όλοι, δεν υποστηρίζουν την περιμετρική όδευση του τρένου που υποστηρίζει ο Δήμαρχος κ. Πελετίδης. Με αυτήν την θέση συμφωνούν ορισμένοι σύλλογοι, επειδή εκτιμούν ότι ο κ. Πελετίδης θα είναι Δήμαρχος και την επόμενη πενταετία.
Το Εμπορικό – Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αχαΐας, δια του Ειδικού του Συμβούλου κ. Αθανασίου Κούστα, δηλώνει ότι «πρέπει να βρεθεί λύση από αυτούς που εμπλέκονται ως τεχνικοί, για να γίνει το συντομότερο, το έργο της νέας Σιδηροδρομικής γραμμής, για λόγους αναπτυξιακούς, οικονομικούς, κοινωνικούς κ.λπ.».
Δεν είναι περίεργο που τα κόμματα, αυτά που υπάρχουν στην Πάτρα, δεν ασχολούνται με την διέλευση του τρένου. Πιθανόν επειδή πιστεύουν ότι ο ίδιος Δήμαρχος θα είναι και την επόμενη πενταετία.  

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΑΛΛΑΓΩΝ

Για να ακριβολογούμε πάλι, είπαμε ότι η ΕΡΓΟΣΕ άλλαξε σχεδιασμό για το τμήμα χάραξης της Σιδηροδρομικής γραμμής από την Κανελλοπούλου έως και το νέο Σ.Σ. στον Άγ. Διονύσιο. Αντί να μετατρέψει τουλάχιστον σε υπόγειες διαβάσεις όλους τους δρόμους που είναι μόνον έξι, περιορίζει αυτές μόνο στην Κανελλοπούλου και Πορφύρα. Υπόψιν ότι, γι’ αυτό το τμήμα, επικρατέστερη θέση των αρμοδίων είναι η υπογειοποίηση των γραμμών του τρένου μέχρι και του νέου λιμένα, εξερχόμενο εντός αυτού.
Από το νέο Σ.Σ. Αγ. Διονυσίου προβλέπεται υπόγειο έργο διπλής γραμμής, κάτωθεν του δαπέδου του παλιού λιμένα και προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής, σε βάθος περίπου δέκα μέτρα.
Η διπλή γραμμή συνεχίζεται μέχρι το ύψος του παλιού Ναού Αγ. Ανδρέα, κατόπιν ακολουθεί  ένας κλάδος μεικτού εύρους (προαστιακού και νέου), πάντα υπογείως την σημερινή πορεία του προαστιακού, για να εισέλθει με ράμπα εντός του παλιού Σ.Σ. Αγίου Ανδρέα. Θα συνεχίσει την ίδια πορεία του προαστιακού παράλληλα με την οδό Σουνίου.
Ο άλλος κλάδος, υπογείως και αυτός, θα διέλθει το νότιο πάρκο, σιφώνοντας τον Διακονιάρη στην Ελευθερίου Βενιζέλου, για να εισέλθει και αυτός εντός του νέου λιμένα και να συνεχίσει πορεία μετά στάσεως, κατευθυνόμενος λοξά σε γέφυρα στην Πατραϊκή, για να συναρμολογηθεί με τον προαστιακό, που είναι και αυτός μικτού εύρους, ώστε υπό γέφυρα να περάσουν τον Γλαύκο με κατεύθυνση Αχαΐα, Πύργο κτλ.

ΚΛΑΔΟΣ ΕΠΙΓΕΙΟΣ ή ΕΝΑΕΡΙΟΣ ΣΤΗ ΣΟΥΝΙΟΥ

Ο κλάδος που είναι στον Σ.Σ. Αγ. Ανδρέα, μπορεί να συνεχίσει επίγεια ή εναέρια (κοιλαδογέφυρα) για να περάσει από ισόπεδες οδικές διαβάσεις που ναι μεν είναι λίγες αλλά της Βορείου Ηπείρου, της Ελευθερίου Βενιζέλου όπως και των παραγλαύκιων αρτηριών έχουν ιδιαίτερα αυξημένη κυκλοφορία.
Έτσι δημιουργείται και εναλλακτική λύση η εναέρια, με νέο κλάδο που αποσυναρμολογείται από τον προαστιακό μεικτού εύρους στην περιοχή Λαδόπουλου, για να εισέλθει λοξά και εναέρια στον νέο λιμένα, να κάνει στάση και κατόπιν πάλι λοξά και εναέρια να συναρμολογηθεί στην Πατραϊκή με την ήδη υπερυψωμένη γραμμή να οδεύσει προς Αχαγιά, Πύργο κ.τ.λ.
Σαφώς αυτή η λύση κοστίζει και είναι ένας λόγος για να συμβάλει και η Cosco στη δημιουργία της νέας σιδηροδρομικής γραμμής του μεταξιού, που θα συνδέσει ταξιδιώτες και εμπορεύματα με το νέο λιμάνι της Πάτρας και Πύργο και από εδώ με Πειραιά, Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, Θεσσαλονίκη, Ειδομένη και κατόπιν μπρός για κεντρική Ευρώπη.  


Στις 18 Ιουνίου στη Στροφυλιά

Δράση και αναψυχή

Οικοεξόρμηση με δράση διοργανώνουν η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία, ο Πανηπειρωτικός Σύλλογος Πάτρας, οι Πολίτες Εν Δράσει και η Πρόταση (Κίνηση για έναν άλλο τρόπο ζωής), σε συνεργασία με το Φορέα Διαχείρισης Υγροτόπων Κοτυχίου–Στροφυλιάς, την Κυριακή 18 Ιουνίου 2017 στο δάσος της Στροφυλιάς.

Η δράση, καθαρισμός συγκεκριμένης περιοχής του δάσους της Στροφυλιάς που προστατεύεται από τη συνθήκη Ramsar, θα συνδυαστεί με ενημέρωση από τους υπεύθυνους του Κέντρου Πληροφόρησης -στον εκθεσιακό του χώρο- για τις αξίες αλλά και τα προβλήματα της περιοχής, με πεζοπορία και βιωματική προσέγγιση του δάσους και ελεύθερο πρόγραμμα για μπάνιο και πικ-νικ.

Στη δράση μπορεί να συμμετάσχει όποιος επιθυμεί συμβάλλοντας με τις δυνατότητές του στην προστασία του πολύτιμου αυτού οικοσυστήματος της περιοχής μας.

Aπό τον Πατραϊκό κόλπο έως λίγο πριν την Κυλλήνη, εκτείνεται η προστατευόμενη περιοχή του Δάσους Στροφυλιά και της λιμνοθάλασσας Κοτύχι. Το μήκος της φτάνει τα 22 χιλιόμετρα, ενώ το πλάτος κυμαίνεται από 0,5 έως 4 χιλιόμετρα περίπου. Η περιοχή μοιράζεται στους νομούς Αχαΐας και Ηλείας και στους Δήμους Δυτικής Αχαΐας και Ανδραβίδας-Κυλλήνης, απλώνεται δε από τη λιμνοθάλασσα Καλόγρια στο βορρά έως την αλυκή Λεχαινών στο νότο.

Oι λιμνοθάλασσες Κοτύχι και Πρόκοπος, καθώς και το έλος Λάμια προστατεύονται από τη Συνθήκη Ramsar (1971) σύμφωνα με την οποία χαρακτηρίζονται ως υγρότοποι διεθνούς σημασίας και χρήζουν προστασίας (Νομοθετικό Διάταγμα 191/1974). Τα όρια της περιοχής Ramsar περιλαμβάνουν επίσης και το Δάσος της Στροφυλιάς.

Ο πλούτος και η ποικιλότητα των βιοτόπων που απαντώνται στην περιοχή, την καθιστούν έναν μοναδικό προορισμό υψηλής αισθητικής και οικολογικής αξίας. Τα ενδιαιτήματα αυτά συγκροτούν ένα ενιαίο οικοσύστημα, η διατήρηση και η λειτουργία του οποίου στηρίζεται στην καλή λειτουργία όλων των επιμέρους στοιχείων.

Η μετακίνηση θα γίνει με λεωφορείο και συμβολικό κόστος.Για κράτηση θέσης μπορείτε να απευθυνθείτε στο 2615.002009 (γραμματεία Κοινο_Τοπίας) και τα μέλη των οργανώσεων στις γραμματείες τους. Θα ακολουθηθεί σειρά προτεραιότητας. Η αναχώρηση θα είναι στις 10πμ και η επιστροφή στις 7.30μμ περίπου.

Τελευταία Ενημέρωση : Δευτέρα, 12/06/2017

Βραδιά Ερευνητή 2017

Συνδιοργάνωση Ημερίδας Πύργου 2017

Χορηγοί Ημερίδας Πύργου 2017

Εκδήλωση "Αξιοθέατον" Photo Gallery

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

PDF, E-Paper τελευταίας έκδοσης εδώ

Video Gallery

"Αξιοθέατον" Μαϊου 2017

Απόψεις

Αρχή Σελίδας