Τα …μερίσματα ζεσταίνουν την αγορά

giortes 2017Από τα …μερίσματα περιμένει να κινηθεί χριστουγεννιάτικη αγορά της Πάτρας, αφού πρώτα πληρωθούν οι τρέχουσες φορολογικές και άλλες υποχρεώσεις. Οι απολύτως απαραίτητες αγορές έχουν εκτοπίσει τα χριστουγεννιάτικα δώρα. Ωστόσο, διατηρούνται εκείνα που προορίζονται για παιδιά, τα οποία όμως έχουν αλλάξει μορφή. Τα «αγιοβασιλιάτικα» παιχνίδια έχουν δώσει τη θέση τους σε gadget.

“Καλούµε τους καταναλωτές να στηρίξουν τα τοπικά καταστήματα, ώστε, τα λίγα έστω χρήµατα που διαθέτουν, να πιάσουν τόπο για την τοπικής µας οικονοµία» είναι το μήνυμα που απευθύνει στους καταναλωτές ο Γιώργος Ρώρος πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας,   εκτιμώντας ότι αυτό το τριήμερο η εμπορική κίνηση θα κορυφωθεί. «Είναι οι τρεις τελευταίες ημέρες πριν τα Χριστούγεννα που γίνονται τα τελευταία ψώνια με όσα χρήματα έχουν στις απομείνει τσέπες των καταναλωτών» τονίζει και ότι η τοπική αγορά έχει φορέσει τα γιορτινά της, καθώς τα εµπορικά καταστήματα έχουν προσαρµόσει κατάλληλα τα ωράρια, έχουν φροντίσει για τις αναγκαίες προµήθειες κι έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα για την εξυπηρέτηση του καταναλωτικού κοινού.

Τα μερίσματα πέφτουν στην αγορά

Τα πρώτα δείγματα ενίσχυσης της εμπορικής κίνησης έχουν εκδηλωθεί και δημιουργούν περαιτέρω προσδοκίες. «Βοηθάνε και τα επιδόματα που δόθηκαν τις τελευταίες ημέρες. Είναι το κάτι παραπάνω που ενίσχυσε τα εισοδήματα και δίνει τη δυνατότητα για αγορές γιορτινές» σχολιάζει ο κ. Ρώρος, επισημαίνοντας πάντως ότι ένα σημαντικό μέρος του τζίρου της αγοράς μετακινήθηκε προς το Νοέμβριο. Ένα μέρος των χρημάτων που ξοδεύτηκαν στη black Friday, επόμενο είναι να λείπουν σήμερα από την χριστουγεννιάτικη αγορά» προσθέτει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας. «Τις ημέρες αυτές το εµπόριο προσδοκά µια νέα περίοδο θετικών τζίρων και ψυχολογίας» καταλήγει.  

giortes 2017 1

Ο «αντίπαλος» Νοέμβριος

«Η αγορά είναι παγωμένη. Ο Δεκέμβριος δεν είναι πια ο παραδοσιακός δυνατός μήνας. Βγαίνοντας από τον Νοέμβριο που ήταν ένας ασυνήθιστα δυνατός μήνας, είδαμε τη διαφορά» παρατηρεί ο Δημήτρης Παλούμπης πρόεδρος του Συλλόγου Εμπόρων Ιστορικού Κέντρου της Πάτρας και εξηγεί: «Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, το «παιχνίδι» του black Friday, δημιούργησαν νέα δεδομένα. Όσα καταστήματα συμμετείχαν σε αυτές τις εκπτωτικές ενέργειες έχουν ευνοηθεί. Το κάλεσμα στον καταναλωτή, όταν είναι οργανωμένο, έχει αποτέλεσμα».

Περιγράφει τη διαφοροποίηση που επήλθε. Έγινε δυνατός Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος έχει γίνει αδύναμος μήνας. «Το έχουμε εντοπίσει από πέρυσι αυτό. Ο Δεκέμβριος δεν είναι αυτό που παραδοσιακά γνωρίζαμε, ο μήνας των γιορτινών αγορών, ο καλύτερος μήνας του χρόνου» περιγράφει ο ίδιος στον «ΣΕ» κι εκτιμά: «Προβλέπω ότι θα δούμε μια άνοδο στη λιανική μετά την Πρωτοχρονιά, κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Πρέπει να αναθεωρήσουμε πολλά πράγματα και τα ωράρια που δουλεύουμε τον Δεκέμβριο».

Σύμφωνα με τον ίδιο «Πρέπει όλοι μαζί να μετρήσουμε τι δυναμική υπάρχει και ποια εργαλεία μπορούμε να εκμεταλλευτούμε. Είναι σίγουρο ότι το εμπόριο αλλάζει μορφή . Αυτά που γνωρίζαμε τις προηγούμενες δεκαετίες δεν υπάρχουν σήμερα. Αλλαγές θα έχουμε συνέχεια από εδώ και πέρα. Οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες και καλό είναι να προσαρμοζόμαστε σε αυτές.

Φέρνει ως παράδειγμα το ηλεκτρονικό εμπόριο που ο ετήσιος τζίρος του το 2015 ήταν 3,8 δις . το 2016 διαμορφώθηκε σε 4,5 και φέτος εκτιμάται πάνω από 5 δις.

« Αλλάζουν τα δεδομένα. Πρέπει να προσαρμοστούμε σε αυτά τα νέα δεδομένα. Αν δεν το κάνουμε, θα έχουμε προβλήματα» επιμένει και προσθέτει: « Στο λιανικό εμπόριο, το παιχνίδι είναι σκληρό».

Ο κ. Παλούμπης διαπιστώνει ότι ο κόσμος πλέον ψωνίζει στις εκπτώσεις: «Οι εκπτώσεις έχουν μια δυναμική. Αυτό είναι και αποτέλεσμα της κρίσης. Όταν μειώνονται οι τιμές, αυξάνεται η κατανάλωση. Δεν μπορούμε να μείνουμε έξω από αυτό, όταν όλος ο δυτικός κόσμος κινείται με αυτόν τον τρόπο» επισημαίνει και καταλήγει: «Αλλάζουν οι συνήθειες, ο τρόπος που καταναλώνει ο καταναλωτής, όπως και ο τρόπος που προωθούνται πλέον τα αγαθά σε παγκόσμιο επίπεδο».

giortes 2017 2

Κερδίζουν οι τουριστικές περιοχές

Αγορές συγκρατημένες διαπιστώνει και ο Γιώργος Βαγενάς πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Πελοποννήσου και περιγράφει: «Έχει ξεκινήσει η εορταστική κίνηση, σε διαφορετικούς ρυθμούς, ανάλογα την περιοχή. Γίνονται συγκρατημένες αγορές, ελπίζουμε όμως σε καλύτερες ημέρες, γιατί αν παρακολουθήσουμε τις περυσινές τάσεις τα μαγαζιά δούλεψαν τρεις ημέρες πριν τα Χριστούγεννα και άλλες τόσες πριν την Πρωτοχρονιά».

Το αισιόδοξο σενάριο είναι ότι οι αγορές θα γίνουν με καθυστέρηση, αφού προηγηθούν οι πληρωμές των φορολογικών υποχρεώσεων, οι οποίες βαρύνουν τον Δεκέμβριο.

Περισσότερο αναιμικές είναι οι αγορές, όπως αναφέρει, στην Αχαΐα. Ηλεία και Αιτωλοακαρνανία έχουν αντίστοιχα προβλήματα, σε αντίθεση με τις πόλεις που προσελκύουν τουρισμό και αντέχουν, γιατί όπου υπάρχει τουρισμός, γίνονται και αγορές.

Όπως ανέφερε στον «Σ.Ε» ο κ. Βαγενάς «παίζουν ρόλο ακόμη και τι ημέρες πέφτουν οι αργίες. Φέτος, για παράδειγμα, ο κόσμος, ιδιαίτερα οι δημόσιοι υπάλληλοι σταματούν την εργασία τους Παρασκευή κι επιστρέφουν Τετάρτη. Έχουν δηλαδή μπροστά τους ένα τετραήμερο . Αν το συνδυάσουμε με διακοπές, η αγορά δεν θα δουλέψει. Αντιστοίχως όμως δουλεύουν αγορές με τουρισμό, όπως για παράδειγμα η Καλαμάτα».

Τελευταία Ενημέρωση : Παρασκευή, 29/12/2017

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

PDF, E-Paper τελευταίας έκδοσης εδώ

Δίκτυο Forum Ανάπτυξης

Video Gallery

Εκδήλωση "Αξιοθέατον" Photo Gallery

"Αξιοθέατον" Μαϊου 2017

Απόψεις

Αρχή Σελίδας