Print this page

Το 2017 έβγαλε από την απομόνωση τη Δυτική Ελλάδα

patra derveniΜε την άρση της απομόνωσης η Δυτική Ελλάδα έχει συνδέσει το 2017, καθώς μέσα στο χρόνο παραδόθηκαν στην κυκλοφορία οι δύο μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της Ολυμπίας και Ιόνιας Οδού. Τα δύο μεγάλα έργα άλλαξαν σημαντικά τα κυκλοφοριακά δεδομένα των περιοχών που συνδέουν κι ενίσχυσαν σημαντικά τη θέση των αστικών κέντρων.

Σε 1 ώρα και 40 λεπτά μειώθηκε ο χρόνος και η απόσταση στη διαδρομή Αθήνα-Πάτρα, η οποία ωστόσο έγινε πιο ακριβή, εξαιτίας των διοδίων, αλλά το κόστος εξισορροπείται με το γεγονός ότι η Πατρών – Κορίνθου έχει πλέον μεταβληθεί σε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο.

Πρόκειται για μια εθνική οδό που μέχρι το 2008 χαρακτηριζόταν καρμανιόλα, από τους χειρότερους αυτοκινητοδρόμους της Ευρώπης. Από το 2008 μέχρι τον Απρίλιο του 2017 ήταν ένα εργοτάξιο με πολλά μονοδρομημένα τμήματα και κορίνες! Η ιδιαιτερότητά του ήταν στο κομμάτι Κόρινθος-Πάτρα κατασκευάζονταν ένας αυτοκινητόδρομος πάνω στον δρόμο που λειτουργούσε, κάτι το οποίο ήταν ιδιαίτερα δύσκολο τόσο για τους χρήστες, όσο και για τους κατασκευαστές.

Πλέον πρόκειται για ασφαλή αυτοκινητόδρομο, μήκους 120 χλμ., που διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, κεντρική νησίδα διαχωριστική, ΛΕΑ και πληροί όλες τις προδιαγραφές για να προσφέρει ασφάλεια και άνεση στους χρήστες, μειώνοντας την απόσταση από Αθήνα-Πάτρα σε περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά. Στο τμήμα του αυτοκινητόδρομου από Κόρινθο έως Πάτρα υπάρχουν 12 καινούργια τούνελ

Το έργο είναι στο 95%. Παραμένουν κάποια σημεία στα οποία υπήρχαν ιδιαίτερες δυσκολίες -π.χ. διασταύρωση με τον σιδηρόδρομο, όπως και ορισμένες εργασίες σε κόμβους, όπως είναι ο πολύπλοκος κόμβος του Ρίου.

Την πλήρη ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόµου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα θα σηµατοδοτήσει η παράδοση του υπερ-κόµβου του Ρίου της Ολυµπίας Οδού, που αναµένεται να ολοκληρωθεί σε δύο περίπου µήνες, περί τα τέλη Φεβρουαρίου 2018. Ο κόµβος του Ρίου θα εξυπηρετεί οκτώ διαφορετικές κατευθύνσεις και περιλαµβάνει τρεις άνω διαβάσεις, έξι κάτω διαβάσεις, δύο γεφυρώσεις του ποταµού Σέλεµνου και πολλαπλές ράµπες εισόδου – εξόδου, ενώ εκτιµάται ότι θα εξυπηρετεί, κατά µέσο όρο, 20.000 οχήµατα σε ηµερήσια βάση.

Σε εκκρεμότητα η Πατρών - Πύργου

Ωστόσο, ουδεμία πρόοδος σημειώθηκε στην Πατρών – Πύργου, παρά το γεγονός ότι αναμενόταν μέσα στο 2017 να ξεκινήσουν οι εργασίες, τουλάχιστον σε κάποιο από τα επτά δημοπρατημένα τμήματα. Απομένει η όγδοη και τελευταία εργολαβία, η οποία αφορά το τμήμα Α/Κ ΒΙΠΕ Πάτρας-Α/Κ Μιντιλόγλι, όπου και θα «κουμπώσει» με το δυτικό άκρο του Περιμετρικού της Πάτρας και είναι και το τέλος της Ολυμπίας Οδού.

Η μόνη ουσιαστική εξέλιξη που υπήρξε είναι στο επίπεδο της χρηματοδότησης, καθώς ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2014-2020. . Το ποσό με το οποίο εντάχθηκε το Πάτρα-Πύργος είναι 355.689.156,35 ευρώ. Από αυτό το ποσό τα 261.691.982,54 ευρώ είναι το καθαρό ποσό, 62.611.675,81 ευρώ το ΦΠΑ και 31.385.498 το ποσό των απαλλοτριώσεων. Ενδιαφέρον στοιχείο για την χρονική προθεσμία του έργου έχει η ημερομηνία λήξης της πράξης (ένταξης) που είναι η 31η Δεκεμβρίου 2023. Ο αυτοκινητόδρομος μήκους 74,8χλμ αποτελεί τη φυσική συνέχεια της Ολυμπίας Οδού, που σήμερα τερματίζει στο δυτικό άκρο της Περιμετρικής Πάτρας.

Η Ιόνια Οδός και τα νέα δεδομένα

Ένας ακόμη νέος αυτοκινητόδρομος σύνδεσε τη Δυτική Ελλάδα, αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα, όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο. Παράλληλα, προσφέρει επαρκέστερη σύνδεση των λιμανιών Πάτρας, Αστακού και Ηγουμενίτσας.

Η Ιόνια Οδός, είναι ένας σύγχρονος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος ο οποίος φέρνει πιο κοντά την ΕΕ και τα δυτικά Βαλκάνια στην Ελλάδα. Διασχίζει δύο περιφέρειες και τέσσερις νομούς και με την ολοκλήρωσή του:

Συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα, αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο.

Προσφέρει επαρκέστερη σύνδεση των λιμανιών Πάτρας, Αστακού και Ηγουμενίτσας.

Συμβάλλει στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής βελτιώνοντας την προσβασιμότητα σε περιοχές με υψηλό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον.

Η Ιόνια Οδός αποκαλείται «ραχοκοκαλιά της Δυτικής Ελλάδας με μεγάλη αναπτυξιακή και κοινωνική σημασία». Έχει μήκος 196 χιλιόμετρα και διασχίζει δύο περιφέρειες και τέσσερις νομούς (Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Πρεβέζης, Ιωαννίνων), καθώς εκτείνεται από τον Αντίρριο έως τα Ιωάννινα, όπου συναντά τον ανισόπεδο κόμβο της Εγνατίας Οδού.

Ουσιαστική χαρακτηρίζεται η συμβολή του στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής, καθώς βελτιώνει την προσβασιμότητα σε περιοχές με υψηλό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον, αφού με την ολοκλήρωση της κατασκευής της, το ταξίδι από Αντίρριο έως και Ιωάννινα διαρκεί 1 ώρα και 40 λεπτά

Ο αυτοκινητόδρομος «Ιόνια Οδός», βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία και ανάπτυξη από τις 3 Αυγούστου 2017.

Η εμπλοκή με την Αμβρακία Οδό

Ξεμπλοκάρει το πιο σημαντικό τμήμα του άξονα Άκτιο – Αμβρακία, η 4η εργολαβία (παράκαμψη Αμφιλοχίας), καθώς η ανάδοχος τεχνική εταιρία φέρεται να υπέδειξε άλλη, ως υποκαταστάτρια, που θα αναλάβει να ολοκληρώσει την εν λόγω εργολαβία.

Υπό αυτό το πρίσμα σε καλό δρόμο φαίνεται να είναι η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου που θα συνδέει το Άκτιο κάθετα με την Ιόνια οδό. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι τελικές αποφάσεις σε ότι αφορά την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία αναμένεται να ανακοινωθούν σύντομα από την Κυβέρνηση. Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι να προκηρυχθούν άμεσα οι σχετικοί διαγωνισμοί και περί τα μέσα του 2018 να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος, ώστε να ξεκινήσουν τα έργα. Εάν όλα εξελιχθούν κανονικά, το αργότερο το 2021 ο οδικός άξονας θα παραδοθεί στην κυκλοφορία.

Τελευταία Ενημέρωση : Παρασκευή, 29/12/2017

Σχετικά Άρθρα κατά ετικέτα :