Αδικαιολόγητες δυσκολίες για την έλευση του τρένου στην Πάτρα

του Πάνου Μαντά Αρχιτέκτονα

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι, η υπόθεση «τρένο» έχει προς το παρόν χαθεί για την πόλη της Πάτρας, επειδή δεν είναι και τόσο απλό και εύκολο να εφαρμοστεί μια δύσκολη τεχνικά λύση και μέχρι το 2022 να έχει φτάσει η νέα διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή μέχρι τον Άγιο Διονύσιο και το νέο λιμάνι.

Αυτά και άλλα ισχυρίζεται η ΕΡΓΟΣΕ για τις δυσκολίες που προκύπτουν, ως να τις ανακάλυψε τώρα, για την έλευση του τρένου στην Πάτρα.

Δεν είναι μόνο η στάση που έχει κρατήσει μέχρι σήμερα ο κ. Πελετίδης Δήμαρχος Πατρέων, και ορισμένοι φορείς, συμπεριλαμβανομένων και των κατοικούντων από όπου διέρχεται το τρένο διπλής γραμμής εξ’ αιτίας των οποίων υπάρχει στασιμότητα για την εκτέλεση αυτού του είδους έργο που είναι υποδομής.

Για το τρένο, τα κόμματα της αντιπολίτευσης και συμπολίτευσης, δεν έχουν πάρει καμία θέση επί του προκειμένου. Δεν αρκούν οι Δημοτικοί Σύμβουλοί τους να τα βάζουν με τον κ. Κ. Πελετίδη, ο οποίος πήρε 63% στις τελευταίες δημοτικές εκλογές και όταν επαναληφθούν, υπό αυτές τις σημερινές συνθήκες, ίσως να πάρει και περισσότερους ψήφους σε ποσοστά. Τότε τον ψηφίσαμε και εμείς, όλοι.

ΕΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΤΟ ΤΡΕΝΟ

Δεν υπάρχει έργο υποδομής για την Πάτρα που να την συνδέει παραγωγικά με το υπόλοιπο τμήμα της Ελλάδας, παρόλο του ότι αυτή είναι η Τρίτη κατά σειρά πόλη της, σε πληθυσμό. Και όχι μόνο, για τις αντιδράσεις προς τα έργα υποδομής, γίνεται και εμπόδιο για να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις εξέλιξης του τόπου μας.

Έχουμε συμβάλλει να μετατραπεί η πόλη σε φιλανθρωπικό Ίδρυμα με άλλων χρήματα, δηλαδή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και από ευχαρίστηση στο Δημαρχείο κατεβάσαμε και την σημαία της.

Οι αλλεπάλληλες προτάσεις για το τρένο, που κατατίθενται εδώ και χρόνια, απορρίπτονται σχεδόν εν τη γενέσει τους, κάθε φορά για διαφόρους λόγους, που τελικά φέρνουν την Πάτρα σχεδόν να χάνει το σύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο, την στιγμή που μέσα στο 2018 ολοκληρώνεται η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ενώ μέσα στο 2018 θα ανοίξει και η νέα διπλή γραμμή μέχρι το Αίγιο, που από το 2021 θα χρησιμοποιείται ηλεκτροκίνητα.

Ωστόσο, οι κάτοικοι των Μποζαϊτίκων, Καστελλόκαμπου και μέρος του Ρίου, προφανώς με τις ενδείξεις των αποφάσεων του κ. Πελετίδη, απαιτούν και αυτοί την υπογειοποίηση του τρένου, λες και δεν πέρασε ποτέ άλλο τρένο επιφανείας από την περιοχή τους. Εκεί, έχτισαν κατοικίες, τηρώντας τις πολεοδομικές αποστάσεις από τον άξονα του ήδη υπάρχοντος τρένου και εκείνοι που δεν τις τήρησαν έχτισαν παρανόμως, και τώρα διαμαρτύρονται για τον τρόπο διέλευσης του τρένου προτείνοντας την υπογειοποίησή του. Εκόπτοντο για την λειτουργία του Προαστιακού, παρότι αρχικά δυσκολεύτηκαν να συμφωνήσουν για να αποφασίσουν θετικά και γι’ αυτό.

ΚΕΝΤΡΟ ΥΠΟΔΟΜΗΣ Η ΠΑΤΡΑ

Για την ιστορία, ο Προαστιακός είναι αυτός που απέμεινε από την Σιδηροδρομική Γραμμή που αρχικά ένωνε την Αθήνα με Κόρινθο και Πάτρα από το 1887 και κατόπιν προεκτάθηκε προς Πύργο και Κυπαρισσία. Ήταν το τρένο έργο υποδομής και ανάπτυξης ευρύτερων περιοχών με επίκεντρο την Πάτρα. Όμως, καταργήθηκε ολοκληρωτικά το 2007 για να αντικατασταθεί με την κατασκευή γραμμής αεροδρομίου Αθηνών – Πάτρας και κατόπιν για Πύργο – Ολυμπία, Καλαμάτα.

Η πόλη του κ. Πελετίδη διεκδικεί υπογειοποίηση στο μεγαλύτερο μέρος της και φτάνει να ζητά και μέχρι και περιμετρική χάραξη που οδηγεί σε αδιέξοδο την έλευση σύγχρονου τρένου στην πόλη και στο νέο λιμάνι, με αποτέλεσμα το πλήγμα να είναι μεγαλύτερο , καθώς η προβλεπόμενη διακίνηση υπεραστικών ταξιδιωτών και αυτή των εμπορευματοκιβωτίων να εξανεμίζεται.

Σε εναλλακτικές λύσεις του προβλήματος, όπως αυτήν του διαγράμματος που προβάλλουμε στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας, που μετά βεβαιότητας ο Δήμαρχος Πατρέων δεν θα ήταν αντίθετος για το πέρασμα του τρένου, με αυτή τη χάραξη, εφόσον αυτό δεν οδηγεί σε τεμαχισμό της Πόλης, και εξασφαλίζεται ως έχει, η λειτουργία του Νότιου Πάρκου, με ελαφρώς υπόγεια διέλευση του τρένου από αυτό, για να εισέλθει στο Νέο Λιμάνι. Η ΕΡΓΟΣΕ δεν εκφράζεται γι’ αυτή τη λύση.

ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΕΡΓΟΣΕ

Σαφώς κατόπιν αυτών, για την μη εκτέλεση του έργου στους προβλεπόμενους χρόνους που είχαν προγραμματιστεί, έστω και με σημαντικές καθυστερήσεις, την τελική ευθύνη γι’ αυτό φέρνει η ΕΡΓΟΣΕ του Υπουργείου Υποδομών.

Απόδειξη τούτου είναι ότι, πρόσφατα 22-12-2017 να γίνει ορισμός από το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ Ειδικού Συμβούλου (εταιρεία «ΔΡΟΜΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΕΛΕΤΗΤΕΣ ΕΠΕ») για να βοηθήσει στο λύσιμο του «γόρδιου δεσμού» της Σιδηροδρομικής γραμμής που αφορά κυρίως το τελευταίο τμήμα της σύνδεσης της με την Πάτρα.

Τελευταία Ενημέρωση : Παρασκευή, 12/01/2018

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

PDF, E-Paper τελευταίας έκδοσης εδώ

Εκδήλωση "Αξιοθέατον" Photo Gallery

Forum Ανάπτυξης 2017!

Video Gallery

"Αξιοθέατον" Μαϊου 2017

Απόψεις

Αρχή Σελίδας