Σταύρος Τσακίρης: «Θα συνεργαστούμε με όλες τις πολιτιστικές δομές»

tsakiris 1Η πρώτη συνάντηση του Νέου Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Σταύρου Τσακίρη με τους δημοσιογράφους την περ. Τρίτη στην «Παλιά Ταβέρνα» ήταν ένα ταξίδι στην ιστορία των ΔΗΠΕΘΕ.

Ένα θεσμό που τον ξεκίνησε η αείμνηστη Μελίνα Μερκούρη το 1985 και έδωσε στη συνέχεια την δυνατότητα σε πόλεις όπως οι Σέρρες με τον Βασίλη Παπαβασιλείου, η Λάρισα με τον Κώστα Τσιάνο, η Καλαμάτα με τον Νίκο Χαραλάμπους και η Πάτρα με τη Μάγια Λυμπεροπούλου να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν θεατρικές παραστάσεις προσφέροντας όχι μόνο στον τοπικό πολιτισμό αλλά και στον πολιτισμό της χώρας μέσα από μια νέα οπτική. Στην Καλαμάτα ήταν και η πρώτη σκηνοθεσία του Σταύρου Τσακίρη με το έργο «Οδυσσεβάχ» της Ξένιας Καλογερόπουλου την περίοδο 1985-1986.

Ο κ. Τσακίρης εξέφρασε την αγωνία του για την πορεία του θεάτρου αλλά και της πόλης, πιστεύοντας ότι η Πάτρα πρέπει να βοηθήσει το θέατρο και αντίστοιχα. Το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας ιδρύθηκε 4 χρόνια μετά τη δημιουργία του θεσμού το 1989, και όπως δήλωσε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής έχει περάσει την εφηβεία, τη νιότη του και ήταν πάντα στελεχωμένο από ανθρώπους που προσέφεραν ότι καλύτερο μπορούσαν από τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή. Σε αυτό το σημείο αναφέρθηκε και τίμησε όλους όσους πέρασαν από αυτή τη θέση και ήταν η Μάγια Λυμπεροπούλου, ο Βίκτωρας Αρδίττης, ο Νίκος Αρμάος, ο Γιώργος Κιμούλης, ο Θέμης Μουμουλίδης, η Λυδία Κονιόρδου, ο Γιάννης Βόγλης και ο Θοδωρής Αμπαζής, ενώ από τον Ιούνιο του 2015 καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας ήταν ο Κώστας Καζάκος.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη συνέργεια του θεάτρου με το σύνολο των Πολιτιστικών Δομών, πράγμα που θα αποτελέσει έναν από τους στόχους του κατά τη διάρκεια της θητείας του και θα προσφέρει στην πόλη ευρύτερα και όχι στενά στο Δημοτικό Θέατρο. Τα 2 χρόνια που απομένουν μέχρι τη λήξη της θητείας του είναι ελάχιστος χρόνος αλλά υπάρχει η αισιοδοξία, ότι θα προκύψει ένας γόνιμος διάλογος με το σύνολο των ανθρώπων που ασχολούνται με το θέατρο.

Επεσήμανε ότι μέσα σε πολύ ελάχιστο χρόνο δημιουργήθηκαν και παρουσιάζονται στο πατρινό κοινό 3 παραγωγές, η «Ελίζα» της Ξένιας Καλογερόπουλου σε σκηνοθεσία Περικλή Βασιλόπουλου στην Παιδική Σκηνή, «Η τρελή του Σαγιό» του Jean Giraudoux σε σκηνοθεσία Χρήστου Στρέπκου από το Άρμα Θεσπίδος (σε σχολεία, ιδρύματα, φυλακές, Νοσοκομεία κ.α. στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής του θεάτρου) και τέλος στην Κεντρική Σκηνή το έργο «Φουέντε Οβεχούνα - Πηγή των Αμνών» του Λόπε Δε Βέγκα, σε σκηνοθεσία από τον ίδιο.

Αναφέρθηκε και έδωσε ιδιαίτερη σημασία στην υποδοχή που έτυχε τόσο από το προσωπικό του ΔΗΠΕΘΕ, τους ηθοποιούς, τους τεχνικούς καθώς και από τον Δήμαρχο Κώστα Πελετίδη, τον πρόεδρο του Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Ανδρέα Τερζή και τον πρόεδρο του Πολιτιστικού Οργανισμού Πάτρας Βασίλη Θωμόπουλο όσο και στη συνεργασία που έχει τους πρώτους μήνες στην πόλη. Φάνηκε άλλωστε η συνεργασία αυτή και από την παρουσία αρκετών από τους προαναφερόμενους κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου.

Ο κ. Τσακίρης τόνισε μεταξύ άλλων ότι η λειτουργία, οι δομές μαζί με τη συνέργεια των ανθρώπων φανερώνουν και την φυσιογνωμία ενός σύγχρονου όχι μόνο ΔΗΠΕΘΕ αλλά και του θεάτρου, στοχεύοντας σε μια νέα προσέγγιση στον θεσμό των ΔΗΠΕΘΕ.

Κλείνοντας τη συνέντευξη τύπου αναφέρθηκε στην Πειραματική Σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ και στη σχέση της με τη νέα γενιά, καθώς και στην αναβάθμιση του Άρματος Θεσπίδος και της όπερας μιας και η πόλη φημιζόταν παλαιότερα για το λυρικό της θέατρο.

Τελευταία Ενημέρωση : Παρασκευή, 12/01/2018

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

PDF, E-Paper τελευταίας έκδοσης εδώ

Δίκτυο Forum Ανάπτυξης

Video Gallery

Δειτε το καναλι μας στο YouTube

Απόψεις

Αρχή Σελίδας