Οι επαγγελματίες, τα πάρτι ιδιωτών και επιχειρήσεων κρατούν ζωντανή την καρναβαλική ατμόσφαιρα

karnabali 2017 iiΠαράγοντες της τοπικής αγοράς, αλλά και της διασκέδασης διαπιστώνουν ότι η καρναβαλική περίοδος έχει συρρικνωθεί σημαντικά και κατ επέκταση η καρναβαλική ατμόσφαιρα λείπει από την πόλη.

"Έπρεπε να είχαμε προσέξει το Καρναβάλι και δεν το προσέξαμε" σχολιάζει στον "ΣΕ" ." ο Γιώργος Κοτοπούλης πρόεδρος του Συλλόγου Καταστηματαρχών Εστίασης και Αναψυχής νομού Αχαΐας (ΣΚΕΑΝΑ) και προσθέτει: "Φοβάμαι ότι το Πατρινό Καρναβάλι οδεύει προς απαξίωση. Αφού δεν κατάφερε να αγγίξει τη μεγάλη δόξα και ξεκίνησε τη φθίνουσα πορεία, επόμενο είναι να έρθει και η απαξίωση από τους επισκέπτες, τους Πατρινούς τους ίδιους, αλλά και τους φοιτητές που θα το βαρεθούν. Το Καρναβάλι δεν το προσέξαμε εδώ και πολλά χρόνια. Έχει εγκαταλειφθεί στη μοίρα του. έπεσε σε χέρια ανθρώπων που δεν φορούν ούτε ένα καρναβαλικό καπέλο. Αρκεί να αναλογιστούμε ποιοι ασχολήθηκαν με το Καρναβάλι τα τελευταία 30 χρόνια".

Ο ίδιος περιγράφοντας τη σημερινή εικόνα, παρατηρεί περιορισμένα δρώμενα, ελάχιστα άρματα και καρναβαλικές κατασκευές κι επισημαίνει: "Το Πατρινό Καρναβάλι έχει περιοριστεί σε ένα πενθήμερο όση κι αν είναι η χρονική του διάρκεια. Οι εκδηλώσεις είναι μετρημένες: Η έναρξη, η Τσικνοπέμπτη και το τελευταίο τριήμερο. Πιο κάτω δεν μπορεί να πάει ".

Αναφερόμενος στο … χάρτη της καρναβαλικής διασκέδασης στην Πάτρα, τονίζει ότι "μεγάλοι χοροί πλέον δεν γίνονται. Ο Σύλλογοι δεν οργανώνουν χοροεσπερίδες όπως παλιά. Ελάχιστοι έχουν απομείνει. Επίσης, τραγουδιστές και σχήματα που κατέβαιναν άλλοτε από την Αθήνα δεν υπάρχουν στο βαθμό που φιλοξενούσαμε στο παρελθόν.   Έχουν απομείνει 4-5 πάρτι ιδιωτών ή επιχειρηματιών που πραγματοποιούνται την περίοδο του καρναβαλιού. Είναι και η κρίση που έχει επηρεάσει, αλλά δεν απέχει πολύ σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Για να βρούμε καρναβάλι με μεγάλη συμμετοχή και πληθώρα εκδηλώσεων θα πρέπει να ανατρέξουμε στο παρελθόν" επισημαίνει, προσθέτοντας ότι τότε υπήρχε ένας τεράστιος κύκλος εργασιών για την Πάτρα που άγγιζε όλα σχεδόν τα επαγγέλματα.

Σύμφωνα με τον κ. Κοτοπούλη έχει αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια και το προφίλ των επισκεπτών, καθώς σε σημαντικό βαθμό έχουν εκλείψει οι εκδρομείς μεγάλης ηλικίας, αλλά και οι οικογένειες. "Αυτό που έχουμε τώρα είναι κυρίως το καρναβάλι των φοιτητών" λέει κι υποστηρίζει ότι 30.000 φοιτητές που ζουν στην Πάτρα φιλοξενούν από τρεις φίλους ο καθένας, οπότε προκύπτει το εντυπωσιακό νούμερο των 90.000 επισκεπτών!

Μάλιστα ο ίδιος καταλήγοντας αναφέρει ότι πλέον ο βαθμός επισκεψιμότητας είναι σχεδόν αποκλειστικά θέμα καιρό και τονίζει χαρακτηριστικά: "Αν ο καιρός είναι καλός, περιμένουμε περισσότερο κόσμο από τις γύρω περιοχές. Επίσης ο κόσμος θα βγει στο δρόμο, θα παραμείνει στο δρόμο και θα διανυκτερεύσει στο δρόμο. Αν ο καιρός δεν είναι καλός., απλώς θα έχουμε λιγότερο κόσμο.

Σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση των τιμών στο αποκορύφωμα του Πατρινού Καρναβαλιού, παρότι θεωρείται "high season" στα καταστήματα εστίασης και αναψυχής θα είναι αντίστοιχες της καθημερινότητας και καταλήγει: "Συνιστούμε προσοχή στον κόσμο του τριημέρου, Είναι προτιμότερο να απευθύνονται στα καταστήματα, να προτιμούν πιστοποιημένα προϊόντα και να μην εμπιστεύονται τους πλανόδιους".

Αντιστοίχως στην αγορά της Πάτρας, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Γιώργος Ρώρος δεν διαπιστώνει καρναβαλική ατμόσφαιρα, ούτε αντίστοιχη διάθεση.   Με τον διαγωνισμό Καρναβαλικής βιτρίνας, ο Εμπορικός Σύλλογος επιχείρησε και φέτος να δημιουργήσει καρναβαλική ατμόσφαιρα στην τοπική αγορά, τόσο στο κέντρο, όσο και στην Περιφέρεια. Απόψε η Κριτική Επιτροπή θα εξετάσει το σύνολο των διαγωνιζομένων καταστημάτων ώστε να αναδειχθούν οι καλύτερες. Η καρναβαλική κριτική  επιτροπή θα αξιολογήσει τις βιτρίνες που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό με βάση τα εξής στοιχεία:

-.Καρναβαλική εμφάνιση: Δίνεται έμφαση στον τρόπο διακόσμησης της βιτρίνας σε σχέση με το θέμα του φετινού καρναβαλιού.

-Χιουμοριστική ή ακόμα και σατιρική διάθεση.

-.Καλλιτεχνική εμφάνιση: Εστιάζεται η ευρηματικότητα και η πρωτοτυπία. Νέες ιδέες και νέα υλικά θα αξιολογηθούν επιπρόσθετα.

Συνολικά θα απονεμηθούν  17 στις βιτρίνες που θα ξεχωρίσουν για τον εσωτερικό ή εξωτερικό διάκοσμο. Καρναβαλικό Βραβείο, Σατιρικό Βραβείο και Καλλιτεχνικό Βραβείο, έχει προστεθεί το Βραβείο Πρωτότυπης Δημιουργίας, ενώ θα δοθούν αναμνηστικές περγαμηνές σε όλους που θα συμμετάσχουν.

«Είναι μια προσπάθεια να τονώσουμε το καρναβαλικό κλίμα στην αγορά. Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε τα μέγιστα στην εορταστική ατμόσφαιρα, με νότες αισιοδοξίας και καρναβαλική διάθεση" δήλωσε στον "ΣΕ" ο Γιώργος Ρώρος πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας, προσθέτοντας ότι ο Εμπορικός περιόρισε σημαντικά φέτος τις εκδηλώσεις του, καθώς δεν συνάντησε πνεύμα συνεργασίας ούτε από άλλους επαγγελματικούς φορείς, ούτε από το Δήμο.

Για το συνολικό καρναβαλικό κλίμα , λέει: "Υπολείπεται…" και προσθέτει: " Οφείλεται στο γεγονός ότι χρονικά το Καρναβάλι συνέπεσε αμέσως μετά τις γιορτές και ο χρόνος διεξαγωγής των εκδηλώσεων είναι σύντομος. Παράλληλα όμως δεν υπάρχει από το Δήμο δημιουργία αναλόγου τμήματος ώστε να διαμορφωθούν και οι συνθήκες. Μέσα από διαφήμιση, προβολή, διάδοση μηνυμάτων και κατάλληλη ατμόσφαιρα, το Πατρινό Καρναβάλι θα μπορούσε να είναι περισσότερο ηχηρό. Αντ αυτού παρατηρούμε διάσπαση δυνάμεων και προβλήματα που συνδέονται με παθογένειες" καταλήγει ο κ. Ρώρος.

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

PDF, E-Paper τελευταίας έκδοσης εδώ

Δίκτυο Forum Ανάπτυξης

Video Gallery

Δειτε το καναλι μας στο YouTube

Απόψεις

Αρχή Σελίδας