Λείπει το σχέδιο

Η ερώτηση στη Βουλή του Νίκου Νικολόπουλου με το αίτημα να μπει και η Πάτρα στη λίστα των υποψηφίων πόλεων που θα διεκδικήσουν την μετεγκατάσταση της έδρας της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας φαρμάκων από το Λονδίνο μετά το Brexit, αναδεικνύει μια σοβαρή πλευρά στο μεγάλο θέμα της έλλειψης ενός σχεδίου επενδύσεων για την Περιφέρεια μας, τόσο από την κεντρική διοίκηση όσο και κυρίως από τους τοπικούς φορείς.

Ο κ. Νικολόπουλος προτάσσει στην ερώτησή του ένα συνηθισμένο επιχείρημα, που οι πολιτικοί αναφέρουν τις τελευταίες δεκαετίες για την πόλη. Λέει συγκεκριμένα:

«Μια περιοχή που την ξέχασαν ολοσχερώς ο «εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη» τόσο επί ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και επί ΣΥΡΙΖΑ σήμερα, είναι  η Πάτρα και ευρύτερα ο νομός Αχαΐας, καθώς έκλεισαν, το ένα μετά το άλλο τα εργοστάσια της περιοχής. Μιλούμε για την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας που κινδυνεύει να μην είναι ούτε καν αυτό, αφού συνεχώς "κατρακυλάει" πληθυσμιακά. Η άλλοτε κραταιά βιομηχανική περιοχή της Δυτικής Ελλάδας σήμερα έχει καταντήσει ένα απέραντο γκέτο ανέργων και υποαπασχολουμένων. Τα στοιχεία προκαλούν θλίψη και μελαγχολία. Στην Πάτρα έκλεισαν: Η «Πειραϊκή - Πατραϊκή», η οποία απασχολούσε 4.000 εργαζόμενους. Η χαρτοβιομηχανία «Λαδόπουλου» με 1.200 εργαζόμενους. Το εργοστάσιο ελαστικών της πολυεθνικής «Πιρέλι», με 500 εργαζόμενους. Η καλτσοβιομηχανία «Μάντισον», με 250 εργαζόμενους. Το εργοστάσιο οινοποιίας «ΒΕΣΟ», με 300 εργαζόμενους. Το εργοστάσιο ιματισμού «Ντρέσκο» με 200 εργαζόμενους. Το εργοστάσιο ζυμαρικών «ΜΙΣΚΟ», με 150 εργαζόμενους. Η χαρτοποιία «Delica», με 70 εργαζόμενους.»

Ο βουλευτής περιγράφει βεβαίως την πραγματικότητα. Το θέμα όμως είναι ότι οι επενδύσεις δεν έρχονται ως «χάρισμα» στον ασθενή από τα τραύματα, λόγω εγκληματικών αμελειών του παρελθόντος, αλλά ως επιβράβευση σε έναν υγιή οργανισμό που έχει τις υποδομές, το σχέδιο και τους ανθρώπους για να τις υποδεχτεί. Και μπορεί ο κ. Νικολόπουλος να αναφέρει ότι «η Πάτρα μπορεί λόγω μεγέθους, ύπαρξης μεγάλου Πανεπιστημίου αλλά και γεωγραφικής θέσεως με διεθνές λιμάνι που είναι η θαλάσσια πύλη της χώρας προς τη Δύση,  να γίνει η νέα «βάση» ενός ευρωπαϊκού φορέα» πλην όμως αυτή η αναφορά ως επιχείρημα δεν αρκεί. Χρειάζεται να συνοδεύεται και από τεκμηριωμένο σχέδιο που να περιγράφει τις πραγματικές δυνατότητες της περιοχής στην έρευνα και την καινοτομία, να αναδεικνύει υποδομές που μπορούν να προσελκύσουν τέτοιου είδους επενδύσεις και αντίστοιχα στελέχη και κυρίως να φανερώνει μια πόλη που οι φορείς της είναι αποφασισμένοι να λειτουργήσουν ένα τέτοιο σχέδιο με συνεργασία και συνεννόηση.

Θεωρούμε ότι σε επίπεδο επιπέδου του επιστημονικού δυναμικού της περιοχής υπάρχουν σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και περιθώρια γρήγορης εξέλιξης.  

Στο επίπεδο των υποδομών οι νέοι οδικοί άξονες δημιουργούν και για την Πάτρα σημαντικές προϋποθέσεις, όμως το θέμα ενός σύγχρονου αεροδρομίου στον Άραξο είναι πρώτιστης σημασίας για κάθε παρόμοια διεκδίκηση, όπως και η «λεπτομέρεια» της δημιουργίας σύγχρονων υποδομών διαμονής βασικών στελεχών και των οικογενειών τους για τέτοιες επενδύσεις.

Το βασικότερο όμως όλων, ου δυστυχώς λείπει, είναι η συνεννόηση των βασικών εκπροσώπων της περιοχής στα κύρια σημεία ενός σχεδίου που μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις.  

Περισσότερα σε αυτή την Κατηγορία :

Βραδιά Ερευνητή 2017

Εκδήλωση "Αξιοθέατον" Photo Gallery

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

PDF, E-Paper τελευταίας έκδοσης εδώ

Video Gallery

"Αξιοθέατον" Μαϊου 2017

Forum Ανάπτυξης 2017

Απόψεις

Αρχή Σελίδας