Χαμηλότερος ο τζίρος κατά 10% στα εμπορικά της Πάτρας στις χειμερινές εκπτώσεις σύμφωνα με την έρευνα της ΕΣΕΕ

pinakas 2Υποτονική χαρακτηρίζεται από τους εμπόρους η χειμερινή εκπτωτική περίοδος που έληξε και αποδίδουν τη μειωμένη κίνηση στην αυξημένη εορταστική κατανάλωση. Ωστόσο και το ποσοστό των εκπτώσεων ήταν χαμηλό και στην αγορά της Πάτρας κυμάνθηκε έως 10% σε σχέση με πέρυσι.

Περίπου μία στις τρεις επιχειρήσεις, διαμόρφωσε το ποσοστό των εκπτώσεων μεταξύ 21% και 40%, μειωμένο κατά δέκα μονάδες με το αντίστοιχο ποσοστό που εκτιμήθηκε για τις θερινές εκπτώσεις του 2017. 
Τα παραπάνω προκύπτουν από την περιοδική έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2018 που πραγματοποίησε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).
Η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 250 επιχειρήσεων, εφαρμόζοντας στρωματοποιημένη δειγματοληψία σε δύο στάδια, σε εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας.

Παράλληλα, καταγράφηκαν οι απόψεις πολλών εμπορικών συλλόγων. 
Σε γενικές γραμμές το βασικό συμπέρασμα είναι ότι:
• Τη φετινή χειμερινή εκπτωτική περίοδο οι επιχειρήσεις στο μεγαλύτερο μέρος τους είχαν πτώση στις πωλήσεις τους σε σύγκριση με πέρυσι. Συγκεκριμένα, για παραπάνω από 6 στους 10 επιχειρηματίες οι πωλήσεις τους τη χειμερινή εκπτωτική περίοδος-ήταν χαμηλότερες σε σύγκριση με το 2017. Ποσοστό 26% δήλωσε ότι παρέμειναν σταθερές και το 8% ότι κινήθηκαν καλύτερα.
• Ως προς το ύψος του ποσοστού έκπτωσης στις εμπορικές αγορές μία στις τρεις επιχειρήσεις, διαμόρφωσε το ποσοστό των εκπτώσεων μεταξύ 21% και 40%, ενώ μία στις τέσσερις πραγματοποίησε εκπτώσεις μικρότερης τάξης, έως και 20%.
• Σύμφωνα με το 58% των επιχειρηματιών ο Ιανουάριος από άποψη αγοραστικής κίνησης ήταν ο καλύτερος μήνας των εκπτώσεων.
• Σχετικά με τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή 14 Ιανουαρίου, 7 στους 10 δηλώνουν ότι δεν επηρέασε το τζίρο της εκπτωτικής περιόδου. ενώ 1 στους 4 επιχειρηματίες θεωρεί πως επηρέασε αρνητικά και μόλις το 2% ότι τον επηρέασε θετικά.
• Η μείωση σε σχέση με το δίμηνο του 2017 που εκτιμάται από τους εμπορικούς συλλόγους σε όλη τη χώρα φτάνει το 8,8% (484 εκ. ευρώ), διαμορφώνοντας την εκτίμηση για το τζίρο του πρώτου διμήνου του 2018 σε 5,02 δις ευρώ από 5,5 δις το 2017.

Μία στις τρεις έως 20%

Περίπου μία στις τρεις επιχειρήσεις, διαμόρφωσε το ποσοστό των εκπτώσεων μεταξύ 21% και 40%, μειωμένο κατά δέκα μονάδες με το αντίστοιχο ποσοστό που εκτιμήθηκε για τις θερινές εκπτώσεις του 2017. Αντιθέτως αυξάνεται το ποσοστό των επιχειρήσεων που επέλεξαν μικρότερης τάξης έκπτωση, συγκεκριμένα μία στις τέσσερις πραγματοποίησε εκπτώσεις έως και 20%. Τέλος τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις είχαν άνω του 40% έκπτωση στα διαθέσιμα προϊόντα.
Όσον αφορά τις πωλήσεις, μετά τη βελτίωση που παρατηρήθηκε στις θερινές εκπτώσεις του 2017, η εικόνα σε σύγκριση με τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2017 δεν φαίνεται να διαφοροποιείται σημαντικά. Η πλειονότητα των επιχειρηματιών, σε ποσοστό 66%, δήλωσε ότι την χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2018 οι πωλήσεις ήταν μικρότερες σε σύγκριση με το 2017, το 26% ότι παρέμειναν σταθερές και το 8% ότι κινήθηκαν καλύτερα.

Από τις επιχειρήσεις που παρουσίασαν μικρότερο τζίρο στις χειμερινές εκπτώσεις του 2018 σε σύγκριση με το 2017 τέσσερις στις δέκα είχαν μείωση έως 20%, το ίδιο περίπου ποσοστό εμφάνισε μείωση μεταξύ 21% και 40% και 16% των επιχειρήσεων παρουσίασε μείωση πωλήσεων άνω του 40%.
Η πλειονότητα των επιχειρηματιών σε ποσοστό 58%, δήλωσε ότι η καλύτερη περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων ήταν από 8/1 έως 31/1, ένας στους τέσσερις δήλωσε ότι ο Φεβρουάριος αποτέλεσε την καλύτερη περίοδο των εκπτώσεων και 14% των επιχειρηματιών δεν παρατήρησε κάποια σημαντική διαφοροποίηση. 
Όσον αφορά τον τρόπο πληρωμής που επέλεξαν οι καταναλωτές για τις αγορές τους εντός των χειμερινών εκπτώσεων, το 51% των επιχειρηματιών απάντησε ότι ήταν κυρίως με κάρτες, το 31% ότι χρησιμοποίησαν κάρτες και μετρητά στον ίδιο βαθμό και το 18% κυρίως με μετρητά.

Για τα καταστήματα που άνοιξαν την Κυριακή 14/1, σε σύγκριση με τη θερινή περίοδο του 2017, εκτιμήθηκε το ποσοστό των επιχειρηματιών που δηλώνει ότι η λειτουργία του καταστήματός τους την εν λόγω ημέρα δεν επηρέασε τον συνολικό τζίρο της εκπτωτικής περιόδου. Ένας στους τέσσερις επιχειρηματίες πιστεύει ότι η λειτουργία του καταστήματος την Κυριακή 14/1 επηρέασε αρνητικά τον συνολικό τζίρο και μόλις το 2% ότι τον επηρέασε θετικά.

Η πλειονότητα των επιχειρηματιών που άνοιξαν την Κυριακή 14/1 τα καταστήματά τους, έχουν επωμιστεί οι ίδιοι την κάλυψη της ανάγκης απασχόλησης προσωπικού, ενώ το 24% έχει επεκτείνει το ωράριο των υπαλλήλων που απασχολεί, τέλος μόλις 1% έχει προσλάβει επιπλέον υπάλληλο για την κάλυψη της ανάγκης.

Χαμηλότερη και η κίνηση στα ΑΚΕ

Η έρευνα κατέγραψε και την κίνηση της φετινής χειμερινής εκπτωτικής περιόδου στις συμβεβλημένες εμπορικές επιχειρήσεις των ΑΚΕ σε Πειραιά - Θεσσαλονίκη - Πάτρα - Αλεξανδρούπολης. Όπως προέκυψε το ποσοστό των εκπτώσεων στα καταστήματα των ΑΚΕ δεν διαφοροποιείται σημαντικά από το γενικό πληθυσμό. Και εδώ η πλειονότητα των επιχειρήσεων πραγματοποίησε εκπτώσεις της τάξης μεταξύ 21% και 40%, καθώς και μία στις τρεις επιχειρήσεις είχαν εκπτώσεις στα προϊόντα τους μεταξύ 41% και 50%.
Η διαπίστωση ότι τη φετινή χειμερινή εκπτωτική περίοδο οι επιχειρήσεις ως επί το πλείστον είχαν πτώση στις πωλήσεις τους σε σύγκριση με πέρυσι, ισχύει και για τις επιχειρήσεις των ΑΚΕ. Συγκεκριμένα το 65% δήλωσε ότι το 2018 οι πωλήσεις κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα, το 29% στα ίδια επίπεδα και 6% σε υψηλότερα.

Το δώρο «ζέστανε» το λιανικό εμπόριο

Αύξηση 1,8% σημείωσε τον περασμένο Δεκέμβριο, λόγω και του δώρου των Χριστουγέννων, ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας. Είναι χαρακτηριστικό δε πως, εκτός από τα καύσιμα, σε όλες τις άλλες επιμέρους κατηγορίες καταστημάτων οι πωλήσεις κινήθηκαν ανοδικά.
Συγκεκριμένα, αύξηση του όγκου των πωλήσεων καταγράφηκε σε: Έπιπλα- ηλεκτρικά είδη- οικιακό εξοπλισμό (12,1%), Βιβλία- χαρτικά- λοιπά είδη (7,2%), Φαρμακευτικά- καλλυντικά (5,7%), Πολυκαταστήματα (3%), Ένδυση- υπόδηση (2,7%), Τρόφιμα-ποτά- καπνό (1,2%) και Μεγάλα καταστήματα τροφίμων (0,7%). Στον αντίποδα, μείωση 1,7% σημείωσαν οι πωλήσεις σε Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων.
Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) στο λιανικό εμπόριο παρουσίασε αύξηση 1,8% τον Δεκέμβριο 2017 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Δεκεμβρίου 2016, ενώ σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2017 σημείωσε αύξηση 21,7%.
Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης όγκου σημείωσε αύξηση 1,6% τον Δεκέμβριο 2017 σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2017.
Ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών (κύκλος εργασιών σε τρέχουσες τιμές) παρουσίασε αύξηση 2,2% τον Δεκέμβριο 2017 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Δεκεμβρίου 2016, ενώ σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2017 σημείωσε αύξηση 22,9%.
Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης κύκλου εργασιών σημείωσε αύξηση 1,5% τον Δεκέμβριο 2017 σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2017.

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

PDF, E-Paper τελευταίας έκδοσης εδώ

Δίκτυο Forum Ανάπτυξης

Video Gallery

Δειτε το καναλι μας στο YouTube

Απόψεις

Αρχή Σελίδας