H πρόταση του ΤΕΕ για Κανακάρη

Με τεκμηριωμένες παρεμβάσεις του το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος συμβάλλει σημαντικά στο να δημιουργηθούν ευνοϊκές προϋποθέσεις άρσης του αδιεξόδου που δείχνει αρκετές φορές να δημιουργείται σε μείζονα θέματα υποδομών της περιοχής.

Με προτάσεις και με απόψεις που χωρίς να αποστειρώνονται πολιτικά δεν εγκλωβίζονται σε κομματικούς εναγκαλισμούς, τολμά να δείχνει το δρόμο της λύσης σε ζητήματα που κατά τη γνώμη μας έπρεπε να είχαν απαντηθεί εδώ και χρόνια στην τοπική μας κοινωνία.

Σαν τέτοια θέματα, τα πιο πρόσφατα είναι η έλευση και εγκατάσταση δικτύου Φυσικού Αερίου σε Πάτρα, Πύργο και Αγρίνιο, το θέμα του Φράγματος Πείρου-Παραπείρου, η διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής από τον αστικό ιστό της Πάτρας και ως πιο πρόσφατο το θέμα της Κανακάρη με τις δυσκολίες που έχουν προκύψει στην διάνοιξη της και την προοπτική αντιδρομησης της σε συνδυασμό με την αντιδρόμηση της Κορίνθου και την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος.

Η σχετική πρόταση του ΤΕΕ που δημοσιεύουμε ολόκληρη σήμερα θεωρούμε ότι ανοίγει το δρόμο για να βρεθούν λύσεις σε μια διάνοιξη που έχει απασχολήσει την πόλη από την δεκαετία του ’60 και έφτασε μετά από εξήντα σχεδόν χρόνια επώασής της να ανοίξει, αποκαλύπτοντας σε όλους μας κυρίως τον μύθο που έκρυβε όλα αυτά τα χρόνια η δημόσια συζήτηση περί την υλοποίησή της.

Και πως αλλιώς άλλωστε να χαρακτηρίσουμε, εκτός από μύθο ένα δρόμο που μας φάνταζε λεωφόρος και προέκυψε «δρομάκι» με μικρό πλάτος, ποικίλες υψομετρικές διαφορές, σημαντικά προβλήματα με τα δεδομένα που επί δεκαετίες έχουν δημιουργηθεί στις γειτονιές που τέμνει και μια βόρεια έξοδο που περισσότερο σπαζοκεφαλιά μπορεί να νοηθεί παρά σύγχρονος κόμβος μιας ευρωπαϊκής μεσαίου μεγέθους πόλης.

Με αυτά τα δεδομένα υπόψη το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος στην πρότασή του θέτει αρχικά στην πρόατσή του ορισμένες αδιαμφισβήτητες παραδοχές.

Πρώτο ότι η διάνοιξη και αντιδρομήσεις και πεζοδρομήσεις βασικών οδικών αρτηριών της πόλης είναι μια συμφωνημένη πολιτικά απόφαση εδώ και δεκαετίες και το επισημαίνει για πρώτη φορά τόσο τεκμηριωμένα.

Δεύτερον συνδυάζει τις τελικές αποφάσεις που δεν τις παραπέμπει στο μακρινό μέλλον με την ολοκλήρωση συνολικότερων παρεμβάσεων στην πόλη και κυρίως με την παραδοση προς χρήση τςη Μικρής Περιμετρικής.

Τρίτον και το σημαντικότερο καταγράφει τεκμηριωμένα τα σύγχρονα προβλήματα ( που βεβαίως θα μπορούσαν να έχουν προβλεφθεί εδώ και δεκαετίες στην πηγή της δημιουργίας του) και στηρίζει ενεργά την πρόταση ενός οργανωμένου δημόσιου διαλόγου με πρωτοβουλία του Δήμου, που θα καταγράψει όλα όσα επιπλέον προβλήματα αναδειχθούν και θα αναζητήσει δεσμευτικές λύσεις από όλους τους ενδιαφερόμενους, με κριτήριο το όλο όφελος της πόλης και όχι επιμέρους συμφερόντων της.

Θεωρούμε ότι η διαδικασία που προτείνε το ΤΕΕ δίνει διέξοδο και τα πρώτα δείγματα αποδοχής της από βασικούς ενδιαφερόμενους, δημιουργούν ελπίδα για μια τελική λύση μακριά μεν από τον μύθο του παρελθόντος κοντύτερα όμως στο να γίνει κάτι σημαντικά καλύτερο από το υπάρχον κυκλοφοριακό καθεστώς της πόλης και τις συνθήκες ζωής στο κέντρο της.

Τελευταία Ενημέρωση : Παρασκευή, 20/04/2018

Περισσότερα σε αυτή την Κατηγορία :

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

PDF, E-Paper τελευταίας έκδοσης εδώ

Δίκτυο Forum Ανάπτυξης

Video Gallery

Δειτε το καναλι μας στο YouTube

Απόψεις

Αρχή Σελίδας