Λείπει το σχέδιο…

pgialeniosΣύντομος αλλά πάντα σαφής και εύστοχος στις παρεμβάσεις του ο Πρόεδρος του ΣΕΒΠ&ΔΕ καθ. Κλεομένης Μπάρλος. Ερωτηθείς λοιπόν από την δημοσιογράφο Νατάσα Τραγουστή (συντόνισε με επιτυχία ένα ενδιαφέρον πάνελ στην πρόσφατη Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου, που συνέπεσε και με τη συμπλήρωση 100χρόνων συνεχούς λειτουργίας του) για την έλλειψη υποδομών στην περιοχή μας, ανέδειξε την «μεγάλη εικόνα» των διαχρονικών προβλημάτων της περιοχής, δείχνοντας στην ουσία και την βασική αιτία τους.

Δημιουργικά ερωτήματα

Ο κ. Μπάρλος επεσήμανε ότι η κατακόρυφη πτώση της βιομηχανικής δραστηριότητας στην Αχαΐα οφείλεται σε κάποιες πολιτικές που την προκάλεσαν. Έτσι ενδεικτικά ανέφερε ότι η έλλειψη αυτοκινητοδρόμων αύξησε υπέρογκα τα μεταφορικά κόστη. Η απουσία σύγχρονων ενεργειακών υποδομών κάνει ακριβότερη κατά 30% την λειτουργία των βιομηχανιών της περιοχής που δεν μπορεί να ανταγωνιστεί έτσι αντίστοιχες δραστηριότητες σε άλλες περιοχές της χώρας. Αντίστοιχα λανθασμένες πολιτικές δεν έχουν επιτρέψει να έχουμε σύγχρονο εμπορικό λιμάνι, αεροδρόμιο και άλλες υποδομές που δημιουργούν προϋποθέσεις ουσιαστικής ανταγωνιστικής επιχειρηματικής δραστηριότητας. Οι πολιτικές δημιούργησαν το πρόβλημα, με πολιτικές οφείλουμε να το υπερβούμε τόνισε ο κ. Μπάρλος, επισημαίνοντας όμως μια ιδιαίτερη πτυχή τους που με συνέπεια υποδεικνύει για αρκετά χρόνια από τη θέση του του ΣΕΒΠ&ΔΕ. Πρόκειται για την ανάγκη   μιας συντονισμένης συλλογικής δράσης όλων των φορέων με βάση ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την περιοχή

«Οι υποδομές που έχουμε αλλά και αυτές που σχεδιάζουμε να δημιουργηθούν είναι στη θέση που πρέπει;» αναρωτήθηκε ο κ. Μπάρλος και έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα σχετικά:

- Το νέο εμπορικό λιμάνι που σχεδιάζουμε είναι στη σωστή θέση ή πρέπει να είναι κάπου αλλού;

- O αυτοκινητόδρομος που θα πρέπει να συνδεθεί με τη Τσακώνα περνά από εκεί που πρέπει;

- Οι ενεργειακές υποδομές που σχεδιάζονται για το Φυσικό Αέριο η για τις οπτικές ίνες γίνονται βάσει ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την ανάπτυξη της περιοχής:

Μάλιστα, ενισχύοντας το σκεπτικό της παρέμβασής του ανέφερε το παράδειγμα της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, ένα μεγάλο έργο που έγινε όμως 15 χρόνια νωρίτερα σε σχέση με τις υπόλοιπες υποδομές που χρειαζόταν και έφερε σαν παράδειγμα τους δρόμους στα δύο άκρα της Γέφυρας που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα.

Σε αυτό το ολοκληρωμένο σχέδιο χρειάζεται η στήριξη της πολιτείας παρατήρησε ο κ. Μπάρλος διευκρινίζοντας βεβαίως και το ρόλο του ιδιωτικού τομέα που για παράδειγμα θα μπορούσε να επενδύσει στο θέμα του νέου εμπορικού λιμανιού, αν, όπως ανέφερε και φαντάζει απαγορευτικό το κόστος που ακούγεται περί τα 90 εκ.ευρώ.

Ποτέ δεν είναι αργά

Αξίζει να σταθούμε προσεκτικά στις επισημάνσεις του προέδρου του ΣΕΒΠ&ΔΕ και ειδικότερα στη θέση του ότι, παρά τις προσπάθειες που γίνονται για συντονισμό φορέων και πολιτείας στην περιοχή ακόμη αυτό λείπει. Μάλιστα ο κ. Μπάρλος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη «Συμμαχία για την Επιχειρηματικότητα» που έχει δημιουργηθεί στην περιοχή με πρωτοβουλία της ΠΔΕ και με τη συμμετοχή δεκάδων φορέων της περιοχής. Έχοντας προφανώς όμως κατά νου και την ιστορική εμπειρία ασυνεννοησίας μεταξύ των φορέων και των πολιτικών εκπρόσωπων της περιοχής έθεσε με δημιουργική διάθεση και τον «αστερίσκο» αν αυτή η συμμαχία μπορεί να ξεφύγει από τη θεωρία και να συμβάλλει στην πράξη για την δημιουργία ενός ουσιαστικού και ρεαλιστικού σχεδίου ανάπτυξης του τόπου μας.

Θεωρούμε ότι ο κ. Μπάρλος με τις παραπάνω επισημάνσεις του ανέδειξε το σημαντικότερο πρόβλημα της περιοχής. Αυτό του συντονισμού των ποικιλώνυμων εκπροσώπων της περί ένα κοινό σχέδιο προκοπής της, που μπορεί να υπάρχει ανεξαρτήτως πολιτικών ή άλλων διαφορών. Που τολμούμε να πούμε, γνωρίζονατς και τον αντίλογο ότι, για όσους έχουν διάθεση καλοπροαίρετης και ανιδιοτελούς προσφοράς στον τόπο ένα τέτοιο κοινό σχέδιο σε βασικές ανάγκες της δυναμώνεται από τις αντιθέσεις και δεν αποκλείεται αρκεί να υπάρχει έφεση στη σύνθεση και όχι στη διάλυση.

Πρακτικά για παράδειγμα ένα τέτοιο σχέδιο θα βοηθούσε να υπερβαίνονται προβλήματα σαν και αυτά που έχουν θέσει σε κίνδυνο σημαντικές αναπτυξιακές πρωτοβουλίες του Επιμελητηρίου τα τελευταία χρόνια. Επίσης το ίδιο θα είχαμε και στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην περιοχή

Δυστυχώς, παρότι επί δεκαετίες εδώ στην Πάτρα και λόγω της παρουσίας επί μακρόν διάστημα των Κρητικών συνεταιριστικών δραστηριοτήτων στο λιμάνι, αναφερόμαστε στα πολλά και αποτελεσματικά παραδείγματα συνεννόησης των φορέων της Κρήτης, παρά και της εκεί αντιθέσεις τους, εντούτοις ελάχιστα τους έχουμε ακολουθήσει σε ζητήματα συνεργασίας.

Σε κάθε όμως περίπτωση ποτέ δεν είναι αργά.        

  

Τελευταία Ενημέρωση : Δευτέρα, 21/05/2018

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

PDF, E-Paper τελευταίας έκδοσης εδώ

Δίκτυο Forum Ανάπτυξης

Video Gallery

Εκδήλωση "Αξιοθέατον" Photo Gallery

"Αξιοθέατον" Μαϊου 2017

Απόψεις

Αρχή Σελίδας