Ο Τουρισμός στο προσκήνιο

Σχέδιο  τουριστικής προβολής τριετίας διαμορφώνει η  Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σε συνεργασία με φορείς και στους τρεις νομούς. Αποτελεί η διαδικασία αυτή, που εξελίσσεται, τη συνέχεια μιας σειράς πυκνών  θετικών παρεμβάσεων της περιφέρειας που σε αυτόν τον βαθμό γίνονται για πρώτη φορά.

Πρόκειται ομολογουμένως  για μια πολύ χρήσιμη διαβούλευση που γίνεται παράλληλα με την ενίσχυση του ρόλου και των δυνατοτήτων των αντίστοιχων δομών τουρισμού της ΠΔΕ.

Η κατάκτηση με συλλογικό τρόπο  στην περιφέρειά μας, μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής για τον τουρισμό, με στόχο την  ανάδειξη  των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής, μπορεί να φέρει σημαντική επισκεψιμότητα, δημιουργώντας νέα δεδομένα σε έναν τόπο που δεν επένδυσε παρά σποραδικά μέχρι σήμερα στην ανάδειξη του τουριστικού του προϊόντος.

Το ζητούμενο βέβαια είναι να συγκεντρώσει η διαδικασία διαβούλευσης το σύνολο των φορέων και δραστηριοτήτων που  μπορούν να συνεισφέρουν στη δημιουργία ολοκληρωμένων  τουριστικών υπηρεσιών. Στην κατεύθυνση αυτή θεωρούμε ότι μπορούν να γίνουν πολλά ακόμη.

Ταυτόχρονα είναι ανάγκη η τοπική αυτοδιοίκηση στο σύνολό της  να αντιληφθεί το δικό της ουσιαστικό ρόλο σε μια τέτοια προσπάθεια, όχι όμως με όρους παρελθόντος , όπου με στόχο την αξιοποίηση διαφόρων πόρων υπήρχε ένας κατακερματισμός  δράσεων χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Είναι θετικό ότι σε επίπεδο διαλόγου όλοι πλέον  κατανοούν ότι δεν αρκούν οι μοναχικές διαδρομές για κανέναν όσο καλά οργανωμένες και αν παρουσιάζονται.

Είναι επίσης θετικό ότι στην ατζέντα των διαβουλεύσεων ο τουρισμός ως προοπτική για την περιοχή μας τίθεται με διευρυμένους ορίζοντες και αφορά τις σύγχρονες παγκοσμίως πτυχές του.

Καθόλου τυχαία ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης έσπευσε να αγκαλιάσει στο πρόσφατο 6o Forum Υγείας πρωτοβουλίες που κινητοποιούν δυνάμεις για να κάνουν την περιοχή μας προορισμό Τουρισμού Υγείας, που είναι μια μορφή σύγχρονου ποιοτικού τουρισμού. Θεωρούμε ότι και στον τομέα αυτό θα υπάρχουν σύντομα θετικέ εξελίξεις.

Είναι τέλος σημαντικό να τεθεί το θέμα της Τουριστικής προοπτικής της περιοχής μας και σε ένα πλαίσιο που ξεπερνά τα διοικητικά όρια της περιφέρειάς μας. Όσο και αν κάτι τέτοιο προσκρούει σε ριζωμένες αντιθέσεις των τοπικών κοινωνιών, χρειάζεται να αντιμετωπιστεί.

Τουριστικός προορισμός και brand name δεν αποκτιέται σε μια μεμονωμένη περιοχή αλλά σε έναν ολοκληρωμένο γεωγραφικά άξονα. Η Πελοπόννησος σε πρώτη φάση και ο Δυτικός Άξονας της χώρας μας  σε τελική μορφή συνθέτουν κάτι τέτοιο.

 Η Κρήτη ιστορικά δείχνει και εδώ το δρόμο.

Τελευταία Ενημέρωση : Παρασκευή, 15/06/2018

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

PDF, E-Paper τελευταίας έκδοσης εδώ

Δίκτυο Forum Ανάπτυξης

Video Gallery

Δειτε το καναλι μας στο YouTube

Απόψεις

Αρχή Σελίδας