Νάνσυ Χριστοπούλου :  Το Ταξίδι στην Ελλάδα & επί σκηνής ΄΄ο μύθος΄΄  

nansi christopoulouΛίγο πριν ολοκληρωθεί ο κύκλος παραστάσεων του "Οιδίπους... Ο μύθος της Ιστορίας του κόσμου", όπως τον είπαν οι Έλληνες, συνομιλήσαμε με τη Νανσύ Χριστοπούλου η οποία εμφανίζεται στην παράσταση ως θεραπαινίδα και ως Αίθρα, για το ταξίδι πέρα αλλά και πάνω στη σκηνή.

Το έργο που είναι η καλοκαιρινή παραγωγή του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου της Αχαϊκής πρωτεύουσας, ολοκλήρωσε την περιοδεία του το περασμένο Σάββατο, αφού ανέβηκε για τελευταία φορά στο Ρωμαϊκό Ωδείο στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του  Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας.

Τι θα σας μείνει από τη συμμετοχή σας στην καλοκαιρινή περιοδεία του "Οιδιπους", σε χώρους, τόπους και ανθρώπους που συναντήσατε για πρώτη φορά ;

Ήταν μεγάλη μου χαρά και τιμή, όταν ο σκηνοθέτης κύριος Σταύρος Τσακίρης μου πρότεινε να είμαι στην καλοκαιρινή περιοδεία του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας, και με ένα έργο που είναι πολύ σημαντικό για μένα. Για την ακρίβεια την συρραφή, όλων των τραγωδιών που σώζονται, από τους τρεις τραγικούς ποιητές και αναφέρονται στον οίκο των Λαβδακιδών. «Βάκχες», «Οιδίπους Τύρανος», «Οιδίπους επί Κολωνώ», «Φοίνισσες», «Ικέτιδες», «Επτά επί Θήβας» και «Αντιγόνη». Το να προβεί κάποιος σε ένα τέτοιο εγχείρημα, να ενώσει όλες αυτές τις τραγωδίες, είναι ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο και με μεγάλο ρίσκο. Ο Σταύρος Τσακίρης όμως, το έφερε εις πέρας με επιτυχία. Φτιάχνοντας μια συνέχεια, μας βοήθησε να ακολουθήσουμε και να παρακολουθήσουμε την ιστορία και όλη την πορεία από την στιγμή που ο Κάδμος έφτιαξε την Θήβα μέχρι και την κατάρρευση του οίκου των Λαβδακιδών.

Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου ο Οιδίποδας ήταν ο αγαπημένος μου ήρωας. Ένιωθα ότι είναι το εξιλαστήριο θύμα, για κάτι που δεν έφταιξε, για μια «κατάρα» που δεν τον αφορά. Χωρίς, εν γνώση του, να έχει προκαλέσει κάτι μιαρό προς την οικογένεια του, πραγματοποιεί την κατάρα του Πέλοπα, δολοφονώντας τον πατέρα του και στη συνέχεια, σώζοντας την Θήβα από τη Σφίγγα, παντρεύεται την μητέρα του, αποκτώντας μαζί της τέσσερα παιδιά-αδέρφια. Μόλις μαθαίνει την αλήθεια τυφλώνεται και αυτοεξορίζεται τιμωρώντας, έτσι, τον εαυτό του, να συνεχίσει τη ζωή του, αλλά όχι όπως πριν. Η ιστορία του πάντα με συγκινούσε. Μέσα από αυτή τη δουλειά μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω και να συναντήσω καλύτερα και εις βάθος και τους υπόλοιπους χαρακτήρες του οίκου των Λαβδακιδών.

Σε αυτή την δουλειά ξαναβρέθηκα με ανθρώπους που είχα συνεργαστεί μαζί τους στο παρελθόν όπως τον κύριο Χρυσικάκο, την Ελένη Ανδρικοπούλου, τον Δημήτρη Παγώνη και τον Κώστα Νικούλη και είμαι πολύ χαρούμενη γι’ αυτό. Γνώρισα, όμως, και ανθρώπους που δεν είχα δουλέψει μαζί τους πριν, την Μαρία Κίτσου, τον Δημήτρη Λάλο, τον Γεράσιμο Γεννατά, την Λένα Δροσάκη, τον Γιώργο Παπαπαύλου και τον Μάνο Καρατζογιάννη.  Αλλά και τον συνθέτη μας, τον Μίνω Μάτσα που έγραψε εκπληκτική μουσική. Είναι πολύ όμορφο να δουλεύεις με ανθρώπους που θαυμάζεις! Δουλεύοντας μαζί τους μαθαίνεις από τον τρόπο δουλειάς τους, αλλά και βλέπεις πως είναι να συνυπάρχεις μαζί τους πάνω στη σκηνή.

Σε αυτή την συγκυρία, της πρώτης μου περιοδείας, η οποία περιελάμβανε τον αγαπημένο μου οίκο, όμορφους ανθρώπους που ήξερα αλλά και γνώρισα, νιώθω ότι υπήρξα πολύ τυχερή. Περάσαμε από πολλούς σταθμούς και είδα μέρη της Ελλάδας που δεν είχα επισκεφτεί νωρίτερα. Ομορφιές στις πόλεις αλλά και όμορφα θέατρα, άλλα αρχαία και άλλα σύγχρονα. Ένα ταξίδι πέρα αλλά και πάνω στη σκηνή.

Οι ρόλοι που μου εμπιστεύτηκε ο Σταύρος Τσακίρης, ως θεραπαινίδα και ως Αίθρα, με βοήθησαν να ανακαλύψω μέσα μου και να έρθω σε επαφή με κομμάτια του εαυτού μου που δεν είχα εξερευνήσει πριν και να δουλέψω υποκριτικά, με τη βοήθειά του, ποιότητες διαφορετικές από αυτές που είχα προσεγγίσει νωρίτερα. Το να δουλεύεις σε αρχαία τραγωδία είναι τελείως διαφορετικό από οποιοδήποτε άλλο είδος θεάτρου. Τα μεγέθη αμβλύνονται και όλα συμβαίνουν σε μια σφαίρα ανώτερη. Ο λόγος παύει να είναι καθημερινός και αποκτά την ουσία που του αναλογεί. Θέλω να ευχαριστήσω το Σταύρο Τσακίρη για αυτή την ευκαιρία.

Ταυτότητα Παράστασης : 

Σκηνοθεσία – Σύνθεση Κειμένου : Σταύρος Σ. Τσακίρης, Σκηνικά: Αλέξανδρος Ψυχούλης, Κοστούμια: Ελένη Δουνδουλάκη, Μουσική : Μίνως Μάτσας, Κίνηση: Ζωή Χατζηαντωνίου, Βοηθός Σκηνοθέτη: Χάρης Πεχλιβανίδης

Διανομή:              
ΙΟΚΑΣΤΗ: Μαρία Κίτσου, ΟΙΔΙΠΟΥΣ: Δημήτρης Λάλος, ΚΡΕΩΝ: Γεράσιμος Γεννατάς, ΑΝΤΙΓΟΝΗ: Λένα Δροσάκη, ΕΤΕΟΚΛΗΣ: Γιώργος Παπαπαύλου, ΠΟΛΥΝΕΙΚΗΣ: Μάνος Καρατζογιάννης, ΑΙΜΩΝ - ΒΟΣΚΟΣ Α: Δημήτρης Παγώνης ,ΘΗΣΕΑΣ - ΚΑΤΑΣΚΟΠΟΣ , ΒΟΣΚΟΣ Β : Κώστας Νικούλι, ΑΙΘΡΑ - ΚΑΤΑΣΚΟΠΟΣ : Νάνσυ Χριστοπούλου, ΑΓΓΕΛΟΣ- ΙΣΜΗΝΗ - ΚΑΤΑΣΚΟΠΟΣ: Λένα Ανδρικοπούλου & ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΙΙ, ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ, ΚΑΔΜΟΣ: ο Τάκης Χρυσικάκος

Τελευταία Ενημέρωση : Δευτέρα, 01/10/2018

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

PDF, E-Paper τελευταίας έκδοσης εδώ

Δίκτυο Forum Ανάπτυξης

Video Gallery

Δειτε το καναλι μας στο YouTube

Απόψεις

Αρχή Σελίδας