Μην χαθεί το χαμόγελο…

pgialeniosΞεκίνησαν από χθες με του υποψηφίους των επαγγελματικών λυκείων (ΕΠΑΛ) οι πανελλαδικές εξετάσεις και από σήμερα μπαίνουν στη μάχη με το μάθημα της Έκθεσης(Νέα Ελληνική Γλώσσα)  και οι υποψήφιοι της Γενικών Λυκείων. Συνολικά στη χώρα μας 102.000 περίπου υποψήφιοι  διεκδικούν 78.335 θέσεις στα ελληνικά ΑΕΙ. 

«Δώστε το καλύτερο που μπορείτε»

Οι εξετάσεις των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού για τα ΓΕΛ και Ειδικότητας για τα ΕΠΑΛ θα ολοκληρωθούν έως τις 18 και 20 Ιουνίου, αντίστοιχα. Στη συνέχεια, θα διεξαχθούν οι εξετάσεις για τα ειδικά μαθήματα, από τις 21 Ιουνίου έως και τις 2 Ιουλίου. Ειδικότερα στην Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (Αχαΐα, Ηλεία Αιτωλοακαρνανία) συνολικά θα διαγωνιστούν 6.421 μαθητές από Ενιαία και Επαγγελματικά Λύκεια, 5.164 από τα Γενικά Λύκεια και  1257 από τα ΕΠΑΛ.

Καθιερωμένο το μήνυμα προς τους υποψηφίους του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κωνσταντίνου Γιαννόπουλου: Η στιγμή για την οποία προετοιμαζόσασταν έφθασε! Οι εκπαιδευτικοί σας προσπάθησαν για να έχετε την καλύτερη δυνατή παρουσία. Οι γονείς σας και οι δικοί σας άνθρωποι σας στήριξαν με αγάπη και υπομονή. Με τις ευχές όλων μας κι εμένα προσωπικά δώστε το καλύτερο που μπορείτε» Και αν  βεβαίως με την κατάσταση που επικρατεί στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπάρχουν ενστάσεις στο κατά πόσο «οι εκπαιδευτικοί  στα Λύκεια προσπάθησαν για να έχουν οι μαθητές  την καλύτερη δυνατή παρουσία στις εξετάσεις» και δεν έχει αφεθεί αυτό αποκλειστικά στα χέρια των φροντιστηρίων και στην εργατικότητα των μαθητών, η τελευταία φράση του μηνύματος του περιφερειακού διευθυντή  θεωρούμε ότι αξίζει προσοχής από μαθητές και γονείς: «βγαίνοντας από το κάθε μάθημα που εξετάζεστε μην ξεχνάτε να δίνετε το καλύτερό σας χαμόγελο στη ζωή που έχετε μπροστά σας!»

Να ευχηθούμε και από την πλευρά μας καλή επιτυχία στους μαθητές και πραγματικά να μην χάσουν το χαμόγελό τους πιστεύοντας στις δυνάμεις τους (ο γράφων μετά από έξι χρόνια, ως γονιός βρίσκεται για δεύτερη φορά σε θέση αναμονής σε εξετάσεις και αντιλαμβάνεται στην πράξη τι σημαίνει κούραση, ψυχική καταπόνηση, οικογενειακά έξοδα και θυσίες αυτών των παιδιών που κυνηγούν το όνειρό τους στη γνώση και στη ζωή).

“Πανεπιστήμιο… η Ελλάς!”

Την γενικότερη εικόνα που περιλαμβάνει το μετά των  φετινών πανελλαδικών εξετάσεων αξίζει όμως  να φωτίσουμε γιατί από το τρέχον μηχανογραφικό που θα κληθούν να συμπληρώσουν μετά τις εξετάσεις  οι υποψήφιοι  έχουμε σημαντικές αλλαγές. 

Θα δανειστούμε από πρόσφατο άρθρο (δημοσιεύθηκε στο www.thebest.gr) του καλού γνώστη των αλλαγών Κυριάκου Σκιαθά (ιδιοκτήτη φροντιστηρίου) ορισμένες καίριες επισημάνσεις για να κατανοήσουμε καλύτερα τις εξελίξεις:

Στο μηχανογραφικό του 2019 θα υπάρχουν πολλά νέα τμήματα στα πανεπιστήμια, για τα οποία οι υποψήφιοι δεν έχουν καμία ενημέρωση τόσο για το επιστημονικό τους αντικείμενο όσο και για τα επαγγελματικά τους δικαιώματα και σημαντικός αριθμός τμημάτων με διαφορετική σημασία. Πολλά τμήματα ΤΕΙ που καταργούνται επανέρχονται ως πανεπιστημιακά τμήματα...»

Δεν θα διαφωνήσουμε μάλιστα με ορισμένες σημαντικές παρατηρήσεις στο έγκυρο άρθρο του έμπειρου εκπαιδευτικού που σημειώνει: «Με τις προωθούμενες αλλαγές του υπουργείου Παιδείας ο χάρτης των πανεπιστημίων είναι κατακερματισμένος σ’ όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με το νόμο Γαβρόγλου τα περιφερειακά πανεπιστήμια «φορτώνονται» με πολλά νέα τμήματα και εκατοντάδες εισακτέους (σ’ αυτά  ο συνολικός αριθμός εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 ανέρχεται σε 25.123). Δημιουργούνται εν μία νυκτί πολυτεχνικές, παραϊατρικές, γεωπονικές κι άλλες σχολές σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Μόλις σε 5 νομούς της χώρας δεν θα λειτουργήσει για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 πανεπιστημιακό τμήμα, ενώ το επόμενο έτος (όπως προβλέπεται ) δεν θα λειτουργήσει μόνο στους νομούς Ημαθίας και Χαλκιδικής. Ειδικότερα, το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 56 πόλεις ή πρωτεύουσες νομών της ελληνικής επικράτειας θα έχουν τουλάχιστον ένα πανεπιστημιακό τμήμα, αριθμός που θα αυξηθεί το επόμενο έτος και θα φτάσει τις 62 πόλεις.(…) Το σύνθημα «κάθε πόλη και ΑΕΙ, κάθε χωριό και ΤΕΙ», του όχι και τόσο μακρινού παρελθόντος, μετασχηματίστηκε σήμερα σε «κάθε πόλη και ΑΕΙ και πουθενά ΤΕΙ». Αυτό που στην πραγματικότητα θα συμβεί είναι η απόλυτη πανεπιστημιοποίηση όλων των τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης χωρίς όμως να έχει ληφθεί η απαραίτητη πρόνοια ούτε για την ποιότητα των σπουδών που θα παρέχουν, ούτε για το επαγγελματικό αντίκρισμα των πτυχίων που θα αποδίδουν.

Η προωθούμενη «τεχνητή πανεπιστημοποίηση» των ΤΕΙ η οποία γίνεται χωρίς και την απαιτούμενη συναίνεση της ακαδημαϊκής αλλά και επαγγελματικής κοινότητας παραβιάζει κεκτημένες βασικές ακαδημαϊκές αρχές με τη συστηματική οικειοποίηση ονομασιών σημερινών πανεπιστημιακών γνωστικών αντικειμένων, χωρίς τις αντίστοιχες αναγκαίες προϋποθέσεις. Σε συνδυασμό με την έλλειψη των απαιτούμενων προϋπολογισμών στο σύνολο των πανεπιστημιακών τμημάτων, νέων και υφισταμένων, η «τεχνητή πανεπιστημιοποίηση» θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε υποβάθμιση, του εκπαιδευτικού έργου και συνολικά στην αξιακή κατάσταση των πανεπιστημιακών τίτλων σπουδών.»

Ας τα έχουμε όλοι μας αυτά υπόψη δίνοντας το πραγματικό νόημα στη δοκιμασία αυτών των ημερών  των παιδιών μας.

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

PDF, E-Paper τελευταίας έκδοσης εδώ

Ανασκόπηση 2018

Πρωτοσέλιδο Ανασκόπησης

Δείτε το PDF εδώ

Δίκτυο Forum Ανάπτυξης

Δειτε το καναλι μας στο YouTube

Video Gallery

Αρχή Σελίδας