Σύγκρουση για μεταπτυχιακά εκλογές, άσυλο και ΤΕΙ

voulh

Θέματα οργάνωσης και λειτουργίας των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, ζητήματα  έρευνας και τεχνολογίας περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας «Οργάνωση και λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις». Κατά το υπουργείο, σκοπός των αλλαγών είναι η ακαδημαϊκή αναβάθμιση και η ανάδειξη του στρατηγικού ρόλου των ΑΕΙ. Ωστόσο, οι πανεπιστημιακοί διατυπώνουν πλήθος ενστάσεων.

Στο πρώτο μέρος του προτεινόμενου νομοσχεδίου προτείνονται αλλαγές στη διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης, στον τρόπο ίδρυσης, συγχώνευσης, κατάτμησης, μετονομασίας, κατάργησης και μεταβολής έδρας,

sugkroush gia metaptuxiaka

καθώς και στις προϋποθέσεις απόκτησης αυτοδυναμίας ΑΕΙ , ενώ επαναφέρεται ο θεσμός του ασύλου. Επίσης, με το παρόν σχέδιο νόμου επανέρχεται ο θεσμός των αντιπρυτάνεων, καταργώντας το θεσμό των αναπληρωτών.

Εξάλλου,  δημιουργείται ο θεσμός των Ακαδημαϊκών Συμβουλίων Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας με στόχο την χάραξη στρατηγικής για την ανάπτυξη των ΑΕΙ και των Ερευνητικών Κέντρων.

Η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής έκανε δεκτό έγινε κατά πλειοψηφία, επί της αρχής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Η συζήτηση θα συνεχιστεί  σήμερα  Παρασκευή, στις 10 το πρωί. Τη Δευτέρα 31 Ιουλίου το Σχέδιο Νόμου θα συζητηθεί στην  Ολομέλεια της Βουλής και θα ψηφιστεί την 1η Αυγούστου.

Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις έχουν προκαλέσει τριβές με τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, με τους πρυτάνεις να θέτουν ενστάσεις έως και του σημείου επανεξέτασης του σχεδίου νόμου.  Εκφράζουν την αντίθεσή τους  με βασικές διατάξεις του σχεδίου νόμου  και ιδιαίτερα με αυτές που αφορούν το άσυλο, τις μεταπτυχιακές σπουδές, την ανάδειξη των οργάνων διοίκησης των πανεπιστημίων, την κατάργηση διακριτού ρόλου πανεπιστημίων και ΤΕΙ, την ίδρυση πανεπιστημίου με τη μέθοδο συγχώνευσης ΤΕΙ, την εκλογή καθηγητών με κλειστές διαδικασίες.

" Η Σύνοδος Πρυτάνεων έχει απογοητευτεί από όλη   τη συζήτηση" σχολίασε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η Βενετσάνα Κυριαζοπούλου  πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών και η πρόεδρος της Συνόδου Πρυτάνεων. Η ίδια προχώρησε σε επιμέρους παρατηρήσεις. Για το ζήτημα της εκλογής αντιπρυτάνεων σε ξεχωριστό ψηφοδέλτιο από τους πρυτάνεις, η πρόεδρος της συνόδου των πρυτάνεων, επισήμανε ότι «η εμπειρία δείχνει ότι δεν θα πάνε μπροστά με αυτό το σχήμα» τα ιδρύματα και σε ό,τι αφορά το αυτοδιοίκητο, τόνισε: " Πιστεύουμε ότι  αν δεν έχουμε την ηλεκτρονική ψήφο, από την πρώτη μέρα, εάν προσδιορίζονται οι αρμοδιότητες -  από το Υπουργείο - των αντιπρυτάνεων, δεν μπορεί να λειτουργήσει ένα πανεπιστήμιο στο αυτοδιοίκητό του. Τα πανεπιστήμια έχουν ιδιαιτερότητες και μόνο η διοίκησή τους ξέρει πώς μπορούν να λειτουργήσουν και πως  να οριστούν οι αρμοδιότητες των αντιπρυτάνεων".

Σε ό,τι αφορά τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, πρόκειται για επίσης ένα ζήτημα στο οποίο αποτυπώνονται σοβαρές διαφωνίες.  "Φαίνεται ότι ελάχιστα πράγματα ή σχεδόν τίποτα δεν ακούστηκε από αυτά που ζητά  η Σύνοδος των Πρυτάνεων και θέλω να πω ότι πιστεύουμε και εμείς ότι χρειάζεται εξορθολογισμός, πιστεύουμε στην αξιολόγηση των μεταπτυχιακών τμημάτων σπουδών, που γίνεται, από την ΑΔΙΠ. Από κει και πέρα, υπάρχουν πανεπιστήμια, με ιδιαιτερότητες, δεν μπορούν να υπάρχουν οριζόντιες ρυθμίσεις και υπερυθμίσεις, γιατί αυτό δεν εξυπηρετεί κανέναν" παρατήρησε η κ. Κυριαζοπούλου.

Για τα περιφερειακά συμβούλια διοίκηση, η ίδια μετέφερε τις επιφυλάξεις των πρυτάνεων.  " Εάν δεν προσδιοριστούν οι αρμοδιότητες, θα έχουμε τεράστια προβλήματα, ίσως πολύ περισσότερα από όσα είχαμε με τα συμβούλια ιδρύματος" προειδοποίησε κι εξήγησε:  "Διότι ξέρουμε τους θεσμούς τους κάνουν τα άτομα και επειδή δεν μπορούμε να αφηνόμαστε μόνο στα άτομα, πρέπει να υπάρχουν και ορισμένες αρμοδιότητες. Διότι και στο δικό μου πανεπιστήμιο μια χαρά πήγαμε, με το συμβούλιο ιδρύματος, μέχρι τώρα, αλλά ήταν ίσως το μοναδικό".

Σε σχέση με τη διοίκηση, τη συμμετοχή διοικητικών και φοιτητών στην κεντρική διοίκηση του πανεπιστημίου, εκτίμησε  ότι σε μερικά πανεπιστήμια που είναι μικρά, μπορεί να δημιουργηθούν προβλήματα όσον αφορά το ποσοστό. Επίσης, επισημαίνει η Σύνοδος ότι στο πειθαρχικό συμβούλιο δεν μπορεί να είναι ένας εκπρόσωπος από τη διοίκηση γενικά, πρέπει να είναι ανώτατο διοικητικό στέλεχος, για να έχει αποτέλεσμα.

Σχετικά με το άσυλο, η κ. Κυριαζοπούλου, αποσαφήνισε:  "Όταν υπάρχει παραβατική πράξη, εκεί παρεμβαίνει, αυτεπάγγελτα, η Πολιτεία, όπως παρεμβαίνει παντού. Οι Πρυτάνεις ξέρουν πάρα πολύ καλά πώς να διαχειριστούν την κατάσταση, όπως ξέρουμε μέχρι τώρα.

Καταλήγοντας, η πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών, αναφέρθηκε στις επερχόμενες αλλαγές που αφορούν τα ΤΕΙ.  "Σαν Σύνοδος Πρυτάνεων, ζητάμε να υπάρξει διακριτή διαδικασία ανάμεσα στα ΤΕΙ και στα Πανεπιστήμια" επισήμανε και κατέθεσε τις ενστάσεις των πρυτάνεων:  " Πιστεύουμε ότι ο όρος Πρύτανης, Πρυτανικό Συμβούλιο, Σύγκλητος, που αποδίδεται και στις διοικήσεις των Τ.Ε.Ι., μπορεί να δημιουργήσει ένα τεράστιο πρόβλημα, διότι θα πρέπει να ξέρουν τα παιδιά που μπαίνουν πρώτη φορά στο Πανεπιστήμιο ποια διακριτή διαφορά υπάρχει, αλλιώς θα θεωρούν ότι είναι όλα ίσα. Επίσης, δεν έχουμε καμία αντίρρηση τι θα γίνει με τα Τ.Ε.Ι. αρκεί να υπάρχει συζήτηση με τα Πανεπιστήμια, με τους Πρυτάνεις και να υπάρξει αξιολόγηση από την ΑΔΙΠ που θεωρούμε ότι είναι πάρα πολύ σημαντική και επιμένουμε πάρα πολύ στο να υπάρχει αξιολόγηση της ΑΔΙΠ για όλα τα θέματα που αφορούν το Πανεπιστήμιο και να υπάρχουν συναινέσεις" ανέφερε μεταξύ άλλων.

Στο μεταξύ, έντονη διαμαρτυρία διατυπώνει η Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Πατρών  σχετικά  με τη διάταξη της αναγνώρισης των πενταετούς διάρκειας διπλωμάτων ως τίτλων μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) του πολυνομοσχεδίου “σκούπα” και ζητά  από τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου να επανεισάγει τη σχετική διάταξη  στην πλήρη μορφή, σύμφωνα με το αρχικό Σχέδιο Νόμου.

Η προσθήκη, που περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο ουσιαστικά ακυρώνει την αναγνώριση αφού αφαιρεί από τους διπλωματούχους Μηχανικούς Πολυτεχνικών Σχολών τα εκ του νόμου προβλεπόμενα δικαιώματα κατόχων μεταπτυχιακού τίτλου, τονίζει ο Κοσμήτορας της Πολυτεχνικής Σχολής Οδυσσέας   Κουφοπαύλου,

Ικανοποίηση στα ΤΕΙ για τη «δικαίωση»

triantafyllou

Το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε έχει θετικά και αρνητικά στοιχεία. Θετικό είναι το γεγονός που ολοκληρώνει την εξέλιξη των ΤΕΙ εντάσσοντας τα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τόσο με την ομοματολογία των οργάνων, όσο και με τη δυνατότητα εκπόνησης διδακτορικών, εκδίδοντας πτυχία τρίτου κύκλου” αναφέρει στον «Σ.Ε» ο Βασίλης Τριανταφύλλου πρόεδρος του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδος. Ερωτηθείς μάλιστα για την «ανωτατοποίηση» των ΤΕΙ που συνιστά σημείο διαφωνίας από την πλευρά των πανεπιστημιακών, ο κ. Τριανταφύλλου, απάντησε:

«Τα ΤΕΙ από το 2001 αποτελούν μέρος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης , οπότε προσδιορίστηκαν δυο πυλώνες, τα πανεπιστήμια και ο τεχνολογικός τομέας. Επομένως, ζήτημα ανωτατοποίησης δεν τίθεται.  Και οι δύο τύποι ιδρυμάτων απονέμουν τους ίδιους τύπους πτυχίων. Τα πανεπιστήμια θα έπρεπε να δείχνουν αντίστοιχη ευαισθησία σε όλο το φάσμα των αλλαγών, γιατί, για παράδειγμα δεν έδειξαν αντίστοιχη ευαισθησία στις περιπτώσεις ανωτατοποίησης πανεπιστημίου εν μία νυκτί, όπως συνέβη με την Ανώτατη Βιομηχανική Σχολή που έγινε Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ή το Χαροκόπειο που έγινε Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Εκεί δεν προηγήθηκε καμία διαδικασία αξιολόγησης, παρά με ένα νόμο του Κράτους έγιναν Πανεπιστήμια.  Επίσης, θα πρέπει να ληφθεί υπ όψη  ότι όλα τα ιδρύματα της χώρας έχουν αξιολογηθεί εξωτερικά. Εκεί εμφανίζονται τμήματα τόσο του Πανεπιστημίου, όσο και του ΤΕΙ που είναι εξαιρετικά, ορισμένα τα οποία είναι μέτρια και κάποια άλλα που εμφανίζουν αρνητική αξιολόγηση.  Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει διάκριση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ως προς τον τύπο του ιδρύματος. Τέλος, σε ό,τι αφορά τα προσόντα του προσωπικού των ΤΕΙ, την τελευταία 12ετία είναι αντίστοιχα με των Πανεπιστημίων. Μάλιστα, στην περίπτωση των ΤΕΙ είναι αυξημένα σε σχέση με αυτά των πανεπιστημίων, γιατί απαιτείται συγκεκριμένη επαγγελματική προϋπηρεσία».

Στα αρνητικά σημεία του σχεδίου νόμου ωστόσο ο κ. Τριανταφύλλου κατατάσσει  τα θέματα των εκλογών, όπως και τη διάρθρωση διαφόρων οργάνων με  ποσοστά συμμετοχής διοικητικών και φοιτητών που σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να είναι δυσανάλογα  με το υπόλοιπο σώμα. «Επίσης το ζήτημα των πενταετών σπουδών μας προβληματίζει γιατί θα έπρεπε να είναι παράλληλο με τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΤΕΙ» πρόσθεσε. 

Ο Πρόεδρος του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδος, ερωτηθείς επίσης αν με βάση τις προωθούμενες αλλαγές, δούμε και αλλαγές στην περιοχή μας, απάντησε: «Το κυρίαρχο που θα έπρεπε να αναζητούμε είναι η ποιότητα στην τριτοβάθμια εκπαίδυση.

Τα ίδια τα ιδρύματα θα έπρεπε να έχουν έναν ολοκληρωμένο επιχειρησιακό και στρατηγικό σχεδιασμό. Αυτό είναι κάτι που το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας το προχωράει, με προοπτική να το ολοκληρώσουμε σε βάθος εξαμήνου. Πριν προχωρήσουμε σε οποιαδήποτε άλλη απόφαση όμως θα πρέπει να εξασφαλίζεται συνοχή με τις δυνάμεις της κοινωνίας. Αν δεν αποτελέσουν στοιχείο συζήτησης οι σχεδιασμοί μας,  δεν μπορεί οποιοδήποτε ίδρυμα να προχωρήσει σε συγχώνευση με άλλο. Το πρόβλημα δεν είναι ο αριθμός των ιδρυμάτων. Αλλά ο αριθμός των αποφοίτων που απαιτείται σε μία χώρα για να μπορεί να σχεδιάσει μια αναπτυξιακή προοπτική μέσα στo ευρωπαϊκό γίγνεσθαι. Διότι η Ελλάδα έχει υποχρέωση το 2020 το 34% του πληθυσμού της να είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2030 θα αυξηθεί στο 60%, γιατί η ευρωπαϊκή ένωση έχει αποφασίσει να επενδύσει στη γνώση».

Που διαφωνούν οι πανεπιστημιακοί

Εννέα αρνητικά σημεία του Σχεδίου Νόμου για τα ΑΕΙ επισημαίνει με ανακοίνωσή της η ΠΟΣΔΕΠ και μεταξύ άλλων εξειδικεύει:

  •  Επαναφορά της έννοιας του ασύλου. Η διάταξη που επανέρχεται παρέχει πρόσφορο έδαφος σε πρακτικές που εκτρέφουν την ασυδοσία, την ανομία και τη βία στους πανεπιστημιακούς χώρους, περιορίζοντας ουσιαστικά την ελεύθερη έκφραση και διακίνηση των ιδεών  στα Πανεπιστήμια αντί να την προστατεύει.
  • Την αντικατάσταση των Συμβουλίων Ιδρύματος από τα διακοσμητικά ΑΣΑΕΕ με απροσδιόριστη συγκρότηση και χωρίς ουσιαστικό ρόλο.
  • Τη δυνατότητα του Υπουργού να ιδρύει ή να καταργεί Τμήματα, Σχολές και ΑΕΙ χωρίς προηγούμενη γνώμη κανενός οργάνου.
  • Την ενίσχυση της κομματικοποίησης στα Πανεπιστήμια μέσω της ενίσχυσης της συμμετοχής των φοιτητών στη διοίκηση του Πανεπιστημίου και των ακαδημαϊκών του μονάδων.
  • Την εκλογή των μονοπρόσωπων οργάνων διοίκησης από άλλες κατηγορίες προσωπικού, πλην των μελών ΔΕΠ, ρύθμιση κινείται σε λάθος κατεύθυνση παραβιάζοντας την αρχή του «εκλέγειν και εκλέγεσθαι».
  • Την εκλογή των αντιπρυτάνεων με ξεχωριστό ψηφοδέλτιο από αυτό του πρύτανη, μοντέλο το οποίο εκτιμούμε ότι είναι πολύ πιθανό σε αρκετές περιπτώσεις να δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στη συνοχή των πρυτανικών αρχών και συνεπώς στην αποτελεσματική διοίκηση των ιδρυμάτων.
  • Την κατάργηση ουσιαστικά της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας με την επαναφορά της κάλπης ως αναγκαστική πρώτη επιλογή στις διοικητικές εκλογές, παρά τη μεγάλη αποδοχή που είχε αυτή από την πανεπιστημιακή κοινότητα με τα μεγάλα ποσοστά συμμετοχής που σημειώθηκαν σε όλες τις εκλογές που έγιναν με αυτή τη μέθοδο, πολύ μεγαλύτερα από κάθε ψηφοφορία με κάλπη.
  • Τους εκτεταμένους περιορισμούς και τις γραφειοκρατικές διαδικασίες που εισάγονται στη λειτουργία των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών και παράλληλα την κατάργηση της αξιολόγησής τους από την Ανεξάρτητη Αρχή (ΑΔΙΠ).
  • Το νέο καταστροφικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ΕΛΚΕ, το οποίο εισάγει περαιτέρω γραφειοκρατικές διαδικασίες στη λειτουργία τους, στη διαχείριση των πόρων τους και εν τέλει στη διαχείριση και υλοποίηση των ερευνητικών προγραμμάτων, θα λειτουργήσει ανασταλτικά στην παραγωγή έρευνας από τα ελληνικά πανεπιστήμια

Εξάλλου, η Κίνηση Πανεπιστημιακής Αναβάθμισης εξέδωσε ανακοίνωση γνωστοποιώντας ότι διαφωνεί με διάφορα σημεία του  κειμένου της ΠΟΣΔΕΠ για το υπό συζήτηση νομοσχέδιο για την  Ανώτατη Εκπαίδευση και την Έρευνα. "Το νομοσχέδιο Γαβρόγλου κινείται στην ίδια κατεύθυνση με τα προηγούμενα. Πιστός στη φαρισαϊκή ρητορική περί διαλόγου της κυβερνώσας αριστερ(οδεξι)άς, ο κ. Γαβρόγλου παρέμεινε αμετακίνητος στη δική του γραμμή, παρά το γεγονός ότι παρόμοια κριτική για τις επιλογές του ασκήθηκε από τη Σύνοδο Πρυτάνεων, την ΠΟΣΔΕΠ, τον ΣΕΒ, τα πολιτικά κόμματα της αντιπολίτευσης" αναφέρει μεταξύ άλλων η ΚΙΠΑΝ.

Tι αλλάζει στο ΕΑΠ

kardasis eap

Για τις προωθούμενες αλλαγές που αφορούν την τριτοβάθμια εκπαίδευσης και συνδέονται με τη λειτουργία του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, απάντησε στα ερωτήματα του «Σ.Ε» ο Βασίλης Καρδάσης πρόεδρος του ΕΑΠ. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι απόψεις του σε σχέση με την εμπορευματοποίηση της έρευνας, αλλά και τα  .. «υπερτιμημένα μεταπτυχιακά»

Θεωρείτε ότι κινείται στη σωστή κατεύθυνση το ν/σ;

Το νομοσχέδιο συνιστά ένα θαρραλέο βήμα για τον απεγκλωβισμό της ανώτατης εκπαίδευσης από τον νόμο Διαμαντοπούλου. Ο τελευταίος έφερε πολλά δεινά στα ΑΕΙ, το μεγαλύτερο όλων η εμπορευματοποίηση των σπουδών, η εμπορευματοποίηση της έρευνας, η προσαρμογή των θεσμικών λειτουργιών στο πρίσμα της εμπορευματοποίησης. Το νομοσχέδιο έρχεται λοιπόν να ανατάξει τη σημερινή πραγματικότητα και να επαναφέρει την ακαδημαϊκή λογική, τον προσανατολισμό των μεταπτυχιακών σπουδών στη βασική έρευνα.

Οι ενστάσεις που έχουν εγερθεί, αναφέρονται κυρίως σε δύο ζητήματα. Αφενός στο ύψος των αμοιβών των διδασκόντων σε Μεταπτυχιακές Σπουδές, όσο και στο ύψος των διδάκτρων. Εδώ η ισχύουσα αντίληψη πολλών συναδέλφων/μελών ΔΕΠ, ενισχυομένων από ορισμένες πρυτανικές αρχές, αγγίζει τα όρια του αγοραίου, σε άκρως αντίθετη κατεύθυνση από εκείνα που επισυμβάνουν στην Ευρώπη. Επίσης υπάρχουν Μεταπτυχιακά με τόσο υψηλά δίδακτρα, έτσι ώστε στο τέλος να απευθύνονται μόνο στην ανώτερη οικονομική τάξη. Αφετέρου, στην εκλογή των αντιπρυτάνεων σε ξεχωριστό ψηφοδέλτιο, που προβλέπει το νομοσχέδιο. Συνήθως η αντίρρηση εδράζεται στην υπόθεση ότι δεν θα μπορεί να συνεργαστεί ο πρύτανης με αντιπρυτάνεις που δεν έχουν τις ίδιες απόψεις μαζί του. Μα αυτό σημαίνει πανεπιστήμιο. Η ανάγκη για τη σύνθεση των απόψεων, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η εμπέδωση μιας διαφορετικής διοικητικής κουλτούρας. Κατά τη γνώμη μου θα αποτελέσει μια καινοτομία για την παράδοση των ελληνικών ΑΕΙ, όπου η διοίκηση κυριαρχείται μονομερώς από συγκεκριμένες Σχολές, ή από συγκεκριμένες απόψεις που σήμερα συνταιριάζουν στο μόρφωμα του νόμου Διαμαντοπούλου.   

Με βάση τις προωθούμενες αλλαγές τι αλλάζει στο ΕΑΠ ;

eap

Υπάρχουν διατάξεις που αφορούν στο ΕΑΠ, τις οποίες ως προτάσεις μας αποδέχτηκε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Αφορούν στην οριστική ρύθμιση του ζητήματος των περίπου 200 συμβασιούχων υπαλλήλων, πουθα προκύψει μέσω διαδικασιών ΑΣΕΠ, αλλά και με εύλογη μοριοδότηση της εμπειρίας τους στην οργάνωση και διοίκηση μονάδων οργανισμού εξ αποστάσεως. Επίσης θεσμοθετούνται οι ακαδημαϊκές επιτροπές εποπτείας στα Νέα Προγράμματα Σπουδών κ.ά. Και άλλες, όπως θητεία και εκλογή Κοσμητόρων.

Ποια είναι η γνώμη σας σε σχέση με την  ανάδειξη των οργάνων διοίκησης;

Είναι αλήθεια ότι οι νομοθετικές ρυθμίσεις που έχουν γίνει τον τελευταίο χρόνο, ωθούν ολοταχώς στην αυτονόμηση του ΕΑΠ από το Υπουργείο. Πλέον οι σημαντικότερες αποφάσεις που το αφορούν, προέρχονται από τη Διοικούσα του ΕΑΠ και τις Κοσμητείες, δηλαδή τις ακαδημαϊκές δομές του. Όλα αυτά συνεπάγονται και επιτρέπουν στο ΕΑΠ να αναπτύξει μία στρατηγική ακαδημαϊκής ανάπτυξης, που σήμερα το κάνει να είναι το πιο δυναμικό ελληνικό ΑΕΙ.

Τελευταία Ενημέρωση : Τρίτη, 01/08/2017

Βραδιά Ερευνητή 2017

Συνδιοργάνωση Ημερίδας Πύργου 2017

Χορηγοί Ημερίδας Πύργου 2017

Εκδήλωση "Αξιοθέατον" Photo Gallery

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

PDF, E-Paper τελευταίας έκδοσης εδώ

Video Gallery

"Αξιοθέατον" Μαϊου 2017

Απόψεις

Αρχή Σελίδας