«Υπογειοποίηση» vs σε υπόγειους σχεδιασμούς  

Τονίζαμε στο κεντρικό μας θέμα στην προηγούμενη μας έκδοση ότι οι τοπικοί φορείς είναι αποφασισμένοι να συστήσουν «Μέτωπο», προκειμένου να μπουν σε τροχιά υλοποίησης τα δύο μεγάλα έργα υποδομής, τα οποία βρίσκεται σε στασιμότητα, η υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα και η κατασκευή της Πατρών- Πύργου.  

Σε ότι αφορά το θέμα της υπογειοποίησης η κοινή αυτή στάση της πόλης εκφράστηκε στο δημοτικό της συμβούλιο με το ομόφωνο ψήφισμα της Τετάρτης 16 Οκτωβρίου, που σε γενικές γραμμές ζητά την υπογειοποίηση της νέας, διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, από το Ρίο έως Άγιο Ανδρέα και νέο λιμάνι, σε συμφωνία με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, τη δημιουργία στην επιφάνειά του, δημιουργία γραμμικού πάρκου και τη λειτουργία προαστιακού τρένου μέχρι την Κάτω Αχαΐα.

Οι από εδώ και πέρα κινήσεις οφείλουν για το πολύ σοβαρο θέμα της διέλευσης του τρένου να είναι προσεχτικές και τεκμηριωμένες. Που ναι μεν να έχουν στο «οπλοστάσιο» το «δρόμο του αγώνα» όπως αναφέρει το ψήφισμα, ταυτόχρονα όμως θα πρέπει να διατυπώνονται πειστικά επιχειρήματα στη βάση βεβαίως και των έως τώρα βημάτων που έχουν υπάρξει τα προηγούμενα χρόνια.

Κρίσιμο μέγεθος το πραγματικό κόστος της υπογειοποίησης. Σε αυτό αναφέρθηκε και ο πρώην Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στην ομιλία του στην Πάτρα την περασμένη Τρίτη συγκρίνοντας το και με το κόστος κατασκευής της Γεφυρας Ρίου-Αντιρρίου και θέλοντας να καταδείξει ότι  η ανασχεση του έργου από την κυβέρνηση δεν έχει σχέση με το κόστος αλλά με την εκδικητική διάθεση των κυβερνώντων  για τη Πάτρα.

Φυσικά απαντώντας ο αρμόδιος υπουργός Κ.Καραμανλής τόνισε  ότι «έταξαν από το πουθενά στους πολίτες μια λύση με τεράστιο κόστος, πολλά τεχνικά προβλήματα και μη συμβατή με τον προαστιακό σιδηρόδρομο της Πάτρας, τον οποίον και θα αχρήστευε στην πράξη. Δεν επεδίωξαν να βρουν χρηματοδότηση–και ούτε θα έβρισκαν ποτέ γιατί η Ε.Ε. είναι αρνητική-και ούτε καν φρόντισαν να γίνει μια στοιχειώδης μελέτη.» Επανέλαβε τέλος ότι το υπουργείο προσανατολίζεται «στη ρεαλιστική λύση της μερικής υπογειοποίησης που είναι ιδανική για την ανάπτυξη της πόλης».

Οι φορείς της πόλης οφείλουν να μην πέσουν στην παγίδα των κομματικών αντεγκλήσεων. Να αναζητήσουν με την βοήθεια και των επιστημονικών  φορέων της πόλης το συντομότερο την αλήεθια των αριθμών. Και να πορευτούν στο δρόμο του αγώνα με αποκλειστικό συμφέρον αυτό της πόλης.

Λαμβάνοντας βεβαίως υπόψη και μια κινέζικη ρήση ότι «το βαρύτερο φορτίο είναι να κουβαλάς πολλές επιθυμίες».  

 

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

PDF, E-Paper τελευταίας έκδοσης εδώ

Ανασκόπηση 2018

Πρωτοσέλιδο Ανασκόπησης

Δείτε το PDF εδώ

Δίκτυο Forum Ανάπτυξης

Δειτε το καναλι μας στο YouTube

Video Gallery

Αρχή Σελίδας