Πώς θα σας φαινόταν εάν από το τηλέφωνό σας μπορούσατε να ενημερώσετε τον Δήμο για το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε στη γειτονιά σας; Είτε πρόκειται για μιας κακής ποιότητας λάμπα, μια τεράστια λακκούβα στο οδόστρωμα ή ακόμα και για την κακή κατάσταση των κάδων απορριμάτων και ανακύκλωσης;
Για όλα αυτά μπορείτε πλέον να επικοινωνήσετε με τον Δήμο είτε μέσω του κινητού σας τηλεφώνου, είτε μέσω ενός tablet, φορητού ή σταθερού υπολογιστή μέσω της εφαρμογής Sense city, όπου ουσιαστικά οι πολίτες γίνονται αισθητήρες των προβλημάτων της πόλης. Όπως ανέφερε ο Γεράσιμος Φεσσιάν, υπεύθυνος λειτουργίας του Γραφείου Εξυπηρέτησης του Πολίτη, σε ειδική εκδήλωση του Δήμου στο πλαίσιο του 22ου Forum Ανάπτυξης με θέμα «Ο Δήμος Πατρέων στη νέα εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού», μέσα από έξι βήματα ουσιαστικά ο πολίτης δίνει αναφορά για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει στην περιοχή του, γρήγορα και εύκολα και ακολούθως οι αρμόδιες υπηρεσίες φροντίζουν για την επίλυσή του.
Ειδικότερα τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής είναι:
Γρήγορη αναφορά αιτήματος – προβλήματος από τον πολίτη
Η ενημέρωση του πολίτη για την κατάσταση του αιτήματος του από την πλευρά του Δήμου.
Η δυνατότητα παρακολούθησης των αιτημάτων μέσω της χρήσης έξυπνης συσκευής (Σε εξέλιξη / Ολοκληρωμένα)
Η δυνατότητα εγγραφής σε αίτημα
Η δυνατότητα αποστολής επιπλέον πληροφοριών σε αίτημα του
Από το 2017 που άρχισε να λειτουργεί η υπηρεσία μέχρι και σήμερα έχει χρησιμοποιηθεί από 8262 χρήστες και έχουν υποβληθεί ακολούθως 22542 αιτήματα. Τα 6452 ικανοποιήθηκαν σε δύο ημέρες, τα 1506 από δύο μέχρι τέσσερις ημέρες, από τέσσερις και επάνω τα 553 και ακολούθως. Από τα στατιστικά του Τμήματος Καθαρισμού Κοινοχρήστων Χώρων προκύπτει ότι από το σύνολο των αιτημάτων της εφαρμογής Sense City τα 4722 αιτήματα αφορούσαν τον συγκεκριμένο τομέα και επιλύθηκαν τα 4472. Η στατιστική έδειξε ότι για τα περισσότερα αιτήματα χρειάστηκε χρόνος 15 ημερών για την επίλυσή τους, ενώ στη δεύτερη κατηγορία αιτημάτων κατατάσσονται εκείνα που χρειάστηκαν 4 έως 6 ημέρες.
Τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης εφαρμογής για τον Δήμο είναι τα εξής:Ψηφιακή οργάνωση των διαδικασιών επίλυσης προβλημάτων
Καλύτερος συντονισμός
Αποφυγή επικαλύψεων αρμοδιοτήτων
Καταγραφή του προβλήματος & Ανάθεση στο Αρμόδιο Τμήμα
Παρακολούθηση του προβλήματος σε πραγματικό χρόνο
Υπηρεσίες & Πολίτες
Ενημέρωση του πολίτη για την πορεία του προβλήματος
Συλλογή στατιστικών και δεικτών απόδοσης
Βελτίωση των υπηρεσιών και της εξυπηρέτησης του πολίτη
Όμως το Sense City δεν περιορίζεται εδώ.
Στόχος είναι να δημιουργήσει έναν ιστότοπο με εύκολη πρόσβαση σε όσο το δυνατόν περισσότερους επισκέπτες, ανεξάρτητα από τις σωματικές ικανότητες κάθε χρήστη ή την τεχνολογία που έχει στη διάθεσή του