Tην αλλαγή του τρόπου λιμενικής διακυβέρνησης, με την προκήρυξη διεθνών διαγωνισμών για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας μέσα στο 2020, προανήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, σε ειδική εκδήλωση της Ένωσης Εφοπλιστών και Κρουαζιεροπλοίων Ναυτιλίας, που πραγματοποιήθηκε προχθές στο κρουαζιερόπλοιο «Celestyal Crystal», στο λιμάνι του Πειραιά.
Όπως χαρακτηριστικά είπε, «στο υπουργείο Ναυτιλίας μελετάμε την αλλαγή του τρόπου λειτουργίας τους, διότι έχει αποδειχτεί διαχρονικά ότι το συγκεκριμένο μοντέλο δεν είναι αποδεκτό και επίσης δεν έχουμε αξιοποιήσει τις δυνατότητες του κάθε λιμανιού ξεχωριστά». Δήλωσε, επίσης ότι γνωρίζει καλά πως στη χώρα μας διαχρονικά υπάρχουν διάφορα επίπεδα λιμενικής διακυβέρνησης (οργανισμοί λιμένος, δημοτικά λιμενικά ταμεία, κρατικά λιμενικά ταμεία) και ότι, πέρα από τα μεγάλα λιμάνια, υπάρχουν πολλά δημοτικά ή κρατικά λιμενικά ταμεία που δεν έχουν αξιοποιηθεί στον βαθμό που θα έπρεπε προς όφελος των τοπικών κοινωνιών και του τομέα της κρουαζιέρας.
Θα «τρέξουν» οι
διεθνείς διαγωνισμοί
Ανακοίνωσε, είπε ότι μέσα στο 2020 θα ξεκινήσουν οι διεθνείς διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας, όπου σαφώς περιλαμβάνονται και οι δραστηριότητες της κρουαζιέρας.
«Υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον και για τα δέκα μεγάλα λιμάνια κι έχει γίνει ήδη μία πρώτη παρουσίαση από το ΤΑΙΠΕΔ αναφορικά με τους όρους βιωσιμότητας και αξιοποίησής τους. Ανάλογα με το επενδυτικό ενδιαφέρον που θα υπάρξει, θα προχωρήσουμε σε διεθνείς διαγωνισμούς μέσα στο 2020» δήλωσε.
Ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε ότι μέσα στους πρώτους μήνες διακυβέρνησης της χώρας από τη Ν.Δ. εγκρίθηκε το νέο αναθεωρημένο master plan για το λιμάνι του Πειραιά.
«Συνολικά 620 εκατ. ευρώ περιλαμβάνονται στις επενδύσεις στο πρώτο λιμάνι της χώρας, κάτι που σαφώς θα αναβαθμίσει σημαντικά τον τομέα της κρουζιέρας» είπε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας είναι ανάπτυξη του home porting για τα περισσότερα λιμάνια.
Εθνική στρατηγική
για την κρουαζιέρα
«Ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι εξωστρεφής κι από την πρώτη στιγμή η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, με την επαναλειτουργία της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας» τόνισε και σημείωσε πως «στόχος είναι να δημιουργηθεί μία εθνική στρατηγική για τον κλάδο, ένα πλαίσιο που θα ενσωματώσει όλα τα ζητήματα της οικονομικής πολιτικής, της χωροταξίας, του περιβάλλοντος και των υποδομών, ώστε απλά και πραγματικά να επιλύονται ζητήματα που αφορούν τους επισκέπτες κρουαζιέρας, αλλά και βεβαίως των τοπικών κοινωνιών».
Τόνισε, επίσης, ότι στο υπουργείο Ναυτιλίας ήδη λειτουργούν τέσσερις θεματικές επιτροπές που έχουν να κάνουν με τις υποδομές, την εμπορική πολιτική, τις υποστηρικτικές υπηρεσίες, αλλά και τη διεθνή ναυτιλιακή πολιτική, προκειμένου ο κλάδος της κρουαζιέρας να μπορεί να αναπτύσσεται και να λαμβάνει τα μηνύματα του διεθνούς περιβάλλοντος πάρα πολύ γρήγορα.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είπε, τέλος, ότι «η Ελλάδα πλέον μπαίνει σε μία νέα φάση οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής αύξησης των ρυθμών ανάπτυξης αποκατάστασης της μεσαίας τάξης, στήριξης των επενδύσεων και είναι κάτι που αναγνωρίζεται πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο ότι η Ελλάδα αλλάζει σελίδα».
ΕΝΘΕΤΟ
Οι τρεις προτεραιότητες του ΟΛΠΑ
Για την ανάπτυξη του λιμανιού της Πάτρας όπως έχει δηλώσει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Παναγιώτης Τσώνης είναι αναγκαία να προχωρήσουν τρία σημαντικά και μεγάλα έργα. Πρόκειται για την λειτουργία του εμπορικού τμήματος του λιμανιού, την κατασκευή της μονάδας υγροποιημένου φυσικού αερίου για να τροφοδοτούνται τα πλοία με ναυτιλιακό καύσιμο και για την επέκταση της σιδηροδρομικής χάραξης μέχρι το λιμάνι. Τα τρία αυτά έργα θα δώσουν προστιθέμενη αξία στο λιμάνι της Πάτρας, το οποίο είναι στρατηγικής σημασίας και εάν αξιοποιηθεί σωστά θα αποτελέσει κινητήρια αναπτυξιακή δύναμη για την τοπική οικονομία.