Τις δικές τους προτάσεις για μια έξυπνη πόλη κατέθεσαν τα μέλη της δημοτικής κίνησης «σπιράλ», ανοίγοντας έναν διάλογο για το ποιες ανάγκες μπορούν να καλυφθούν. Ο Πέτρος Ψωμάς, επικεφαλής του «σπιράλ», λαμβάνοντας το λόγο δήλωσε ότι «χαίρομαι που η Πάτρα συζητά για έξυπνες λύσεις παντού, παρότι δεν είναι έξυπνη πόλη». Και συνέχισε επισημαίνοντας ότι η παράταξη προσπαθεί να παρουσιάζει ιδέες που να μπορούν να υλοποιηθούν και να χρηματοδοτηθούν. «Έχουμε κάνει προσπάθεια να γίνουμε «σμαρτ», η προσπάθεια η δική μας είναι να γίνουμε όσο πιο έξυπνη παράταξη μπορούμε», ανέφερε.
Εν συνεχεία το λόγο έλαβαν μέλη του «σπιράλ», όπως ο Θάνος Ζητουνιάτης, που κάλεσε τους παρευρισκόμενους σε ηλεκτρονική ψηφοφορία μέσω πλατφόρμας για να αναδείξουν ποια είναι τα χαρακτηριστικά μιας έξυπνης πόλης, όπως αυτοί την θέλουν. Ηταν μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα στιγμή, μιας και οι χρήστες μέσω κινητού δήλωναν τα προβλήματα αλλά και το όραμά τους στην πόλη που ζουν.
Ο Φώτης Θωμάς από την πλευρά του προχώρησε στην παρουσίαση του προγράμματος «cense city» που ήδη εφαρμόζεται από το Δήμο της Πάτρας και τα μηνύματα είναι αισιόδοξα μιας και διακρίνεται μια σταθερή ικανότητα επίλυσης των προβλημάτων. Οι χρήστες που έχουν εγγραφεί είναι 8.000, τα αιτήματα ωστόσο είναι 20.000 και αυτό είναι μια παρέμετρος που πρέπει να ληφθεί ουσιαστικά υπόψη.
Επιβεβαιώνεται μια σταθερή αύξηση χρήσης της εφαρμογής σε ετήσιο επίπεδο, ωστόσο είναι ξεκάθαρο ότι ο Δήμος θα πρέπει να την γνωστοποιήσει στους δημότες και είναι επιτακτική η ανάγκη εξωστρέφειας, προκειμένου να έχει ανταπόκριση.
Η Άκια Σταμάτη προχώρησε στη διαπίστωση οτι δυστυχώς δεν υπάρχει διασύνδεση του Δήμου με τις νεοφυείς επιχειρήσεις της πόλης, παρά τις ιδέες που εκφράζονται κατά καιρούς.
Η ίδια σημείωσε ότι δεν υπάρχει δημοτική δομή που να υποδέχεται, να επικοινωνεί και να συνεργάζεται με το οικοσύστημα των νεοφυών επιχειρήσεων. Όσα δημοτικά έργα που έχουν ως σκοπό να κάνουν έξυπνη την πόλη έχουν υλοποιηθεί από τη σύνταξη και την πρόταση σχεδιαμσού από τη Διεύθυνση Πληροφορικής του Δήμου, χωρίς δηλαδή να ζητείται βοήθεια από την start up κοινότητα.
Ο Αλέξανδρος Ηλιόπουλος έδωσε τα χαρακτηριστικά μιας έξυπνης πόλης και ποια η σημασία απόκτησης ταυτότητας και επωνυμίας με βάση τα όσα την κάνουν να ξεχωρίζει. Η ταυτότητα της πόλης βασίζεται στην ιστορία, την παράδοση, την τοποθεσία, το περιβάλλον και τις υποδομές. Η Πάτρα διαθέτει brand name και αυτό έχει να κάνει μόνο με το Καρναβάλι, όταν όμως άλλες περιοχές έχουν πλεονεκτήματα, όπως τα Ζαγοροχώρια στο χειμερινό τουρισμό ή η Καλαμάτα στο διεθνές φεστιβάλ χορού. Συντονιστής της εκδήλωσης ήταν ο Νάσος Κοσκινάς.
Δείτε εδώ το video από την εκδήλωση