Τις προσεχείς ημέρες, αναμένεται να ανακοινωθεί από την κυβέρνηση, το νέο πλαίσιο αξιοποίησης των δέκα περιφερειακών λιμένων, όπως εξήγγειλε το βράδυ από την Πάτρα, ο γενικός γραμματέας Λιμενικής Πολιτικής Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, στην εκδήλωση κοπής της πρωτοχρονιάτικής πίτας του ΟΛΠΑ.
Ο κ. Κυριαζόπουλος δεν αναφέρθηκε σε λεπτομέρειες, όμως, σύμφωνα με πληροφορίες, η ρύθμιση θα ανατρέπει το μοντέλο που είχε νομοθετήσει η προηγούμενη κυβέρνηση στις αρχές του 2019.
Ταυτόχρονα επισήμανε τη σημασία που μπορεί να έχει η κρουαζιέρα για την οικονομία της Πάτρας. Ο κ. Κυριαζόπουλος τόνισε ότι η πόλη μπορεί να αξιοποιήσει το παλιό της λιμάνι, για να γίνει ακόμα και home port κρουαζιέρας, γιατί έχει το μοναδικό πλεονέκτημα, να βρίσκεται στο κέντρο μεγάλων αρχαιολογικών προορισμών.
ΕΡΧΕΤΑΙ ΝΕΟ ΜΑΣΤΕΡ ΠΛΑΝ
Στον χαιρετισμό του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Παναγιώτης Τσώνης, ανακοίνωσε ότι τις προσεχείς ημέρες, πρόκειται να υποβληθεί για έγκριση στην ΕΣΑΛ, το αναθεωρημένο στρατηγικό σχέδιο που θα θέσει τα θεμέλια της μελλοντικής ανάπτυξης του λιμένα. Σε αυτό, αποτυπώνονται οι στρατηγικοί στόχοι και οι διεκδικήσεις του οργανισμού, οι οποίες αν δεν υλοποιηθούν, τότε, ο ρόλος του λιμανιού θα υποβαθμιστεί σημαντικά, με αρνητικές συνέπειες για την πόλη.
Πρόσθεσε ότι είναι αδήριτη ανάγκη να διασφαλιστεί η κατασκευή του εμπορευματικού τμήματος και να συνδεθεί με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή. Για το θέμα αυτό, έχει συναντηθεί με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Βίνη και με υπηρεσιακούς παράγοντες υπουργείων.
«Δεν θέλω να καλλιεργήσω μεγάλες προσδοκίες, όμως, έχουμε αντιπαραβάλει ισχυρά επιχειρήματα σε παράγοντες υπουργείων, που μέχρι σήμερα θεωρούσαν το εμπορευματικό τμήμα, μια τελειωμένη υπόθεση και έχουμε ξαναβάλει το θέμα στο τραπέζι» τόνισε ο κ. Τσώνης.
Το δεύτερο μεγάλο ζήτημα που ανέδειξε, ήταν η σύνδεση του λιμένα με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, ώστε να λειτουργήσει συμπληρωματικά στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, με τον Πειραιά.
Ο κ. Τσώνης, συμπλήρωσε ότι, η υλοποίηση του οδικού άξονα Πατρών – Πύργου θα δώσει κίνητρα στις επιχειρήσεις, για την διακίνηση των εμπορευμάτων τους, από το λιμάνι της Πάτρας, ενώ αναφερόμενος στο θέμα του LNG, σημείωσε ότι ο οδικός χάρτης, προβλέπει ότι στο τέλος του 2022, το λιμάνι της Πάτρας, μαζί με του Πειραιά, θα έχουν εγκαταστάσεις αποθήκευσης, υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Στην Πάτρα, προβλέπεται η κατασκευή μονάδας αποθήκευσης 3000 κ.μ. LNG για ναυτιλιακό καύσιμο, που όμως θα μπορεί να επεκταθεί και για την κάλυψη αστικών και βιομηχανικών αναγκών.