Το λεγόμενο WLTP (Worldwide Light Vehicles Test Procedure βάσει ευρωπαϊκής νομοθεσίας που έχει ενσωματωθεί στην ελληνική, θα έπρεπε να έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου, αλλά – προκειμένου να υπάρξει χρόνος για να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις στα τέλη κυκλοφορίας – δόθηκε παράταση έως και τις 29 Φεβρουαρίου 2020.
Το πρότυπο WLTP θεωρείται πιο ακριβές και αντιπροσωπευτικό του πόσο ρυπογόνο είναι κάθε όχημα. Βασικό του χαρακτηριστικό σε σχέση με το υφιστάμενο πρότυπο μέτρησης των εκπεμπόμενων ρύπων είναι να εμφανίζει υψηλότερο όγκο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα.
Πρόθεσή του υπουργείου Οικονομικών είναι οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, οι οποίες θα ισχύσουν από το 2021, να οδηγήσουν σε ένα πλαίσιο υπολογισμού τους, που θα είναι πιο δίκαιο και πιο αποτελεσματικό στην καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Τι θα αλλάξει στα τέλη κυκλοφορίας
Οι κατευθύνσεις που, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν δοθεί από το οικονομικό επιτελείο στους εμπειρογνώμονες που έχουν επιφορτιστεί με τον σχεδιασμό των νέων τελών κυκλοφορίας είναι οι εξής:
• Αλλαγή της κλίμακας υπολογισμού των τελών βάσει των ρύπων, προκειμένου να μην υπάρξουν κατά μέσον όρο επιβαρύνσεις σε σχέση με τα σημερινά τέλη.
• Αλλαγές στις κλίμακες υπολογισμού των τελών βάσει του κυβισμού, που ισχύουν για οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί έως και τις 31 Οκτωβρίου 2010. Οι αλλαγές θα έχουν ως στόχο την αύξηση του φορολογικού κόστους κυκλοφορίας οχημάτων πολύ μεγάλης ηλικίας (π.χ. άνω των 20 ετών).
• Διατήρηση της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας των ηλεκτρικών οχημάτων.