Ανακοίνωση της «Συσπείρωσης Πανεπιστημιακών Πάτρας»
Το Υπουργείο Παιδείας και οι διοικήσεις των πανεπιστημίων δηλώνουν πως, χάρη στις ενέργειές τους και στη θετική ανταπόκριση των διδασκόντων σε όλες τις βαθμίδες, σώθηκε η σχολικη χρονιά και το τρέχον ακαδημαϊκό εξάμηνο με τις μεθόδους της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Μάλιστα ανακοινώνουν πως τα μαθήματα και οι ώρες που καλύφθηκαν προσεγγίζουν εντυπωσιακά το 100%!
Δηλώνουν ακόμη πως η πανδημία του Covid-19 έδωσε τη δυνατότητα να αναδειχθούν οι μέθοδοι της τηλε-εκπαίδευσης, οι οποίες θα πρέπει να αξιοποιούνται και μετά το πέρας της πανδημίας.
Με αυτές τις τεχνικές θα εξοικονομήσουμε δυνάμεις και πόρους! Δεν χρειάζονται καθηγητές όλων των ειδικοτήτων στα απομακρυσμένα γυμνάσια και λύκεια! Οι μαθητές θα παρακολουθούν στις οθόνες τους το μάθημα ζωντανά όπως γίνεται σε ένα πρότυπο σχολείο, από έναν εξαίρετο καθηγητή. Με «ένα σμπάρο δυο τρυγόνια»: και καλύτερο μάθημα θα παρακολουθούν οι μαθητές και δεν θα προσλαμβάνονται φυσικοί, χημικοί κλπ για να διασπαρούν ανά την Ελλάδα. Καλύτερης ποιότητας (;) εκπαίδευση με λιγότερο κόστος!
Αντίστοιχα στα πανεπιστήμια οι εικονικές τάξεις να συνδυαστούν με τα εικονικά εργαστήρια και τις εικονικές κλινικές. Γιατί να ξοδεύονται εκατομύρια ευρώ σε επιστημονικό εξοπλισμό; Εξαιρετικά ιδρύματα της αλλοδαπής έχουν εργαστηριακά μαθήματα σε βίντεο, στα οποία χρησιμοποιείται πολύ προηγμένος εξοπλισμός που στη χώρα μας κατά κανόνα δεν υπάρχει. Να μεταγλωττίσουμε τα βίντεο και να αντικαταστήσουμε με αυτά τα κανονικά εργαστήρια! Τι έξοχη ιδέα! Προηγμένα εργαστηριακά μαθήματα με εξοπλισμό αιχμής σε χαμηλότατο κόστος! Πού να πληρώνεις επιστημονικά όργανα, διδάσκοντες, επικουρικό προσωπικό κα.
Αλήθεια, πόσοι από εμάς θα δέχονταν, αν είχαν δικαίωμα επιλογής, να τους εγχειρίσει ιατρός που πήρε ειδικότητα στο YouTube; Ποια εταιρία θα δεχόταν να προσλάβει επιστήμονα που θα είχε μόνο εικονική εργαστηριακή εκπαίδευση; Ποιος απόφοιτός μας θα είχε αίσθηση προδιαγραφών ασφαλείας αν δεν είχε την τριβή ενός πραγματικού εργαστηρίου;
Όχι στα εικονικά μαθήματα, όχι εικονικά εργαστήρια και όχι, εικονικές εξετάσεις. Να μην αποτελέσει η πορεία της πανδημίας άλλοθι για την μετατροπή της εκπαίδευσης σε «ριάλιτι σόου». Να μην καθιερώσουμε το «φάτε μάτια επιστημονικά όργανα και οι γνώσεις ας πάνε περίπατο».
Να μην επιβραβευθούν οι καθηγητές που δεν θέλουν να προσέρχονται για διδασκαλία στην έδρα του πανεπιστημίου τους!
Να γίνει κάθε προσπάθεια ώστε, αξιοποιώντας την ως φαίνεται χαμηλή επιδημιολογική επιβάρυνση της χώρας, το επόμενο διδακτικό εξάμηνο να διεξαχθεί κανονικά Η πολιτεία και οι διοικήσεις των πανεπιστημίων να μεριμνήσουν από τώρα για την εξασφάλιση όλων των απαραίτητων υγειονομικών όρων για την πλήρη και κανονική λειτουργία των ιδρυμάτων. Να βελτιωθούν οι αίθουσες και οι χώροι των εργαστηρίων όπου χρειάζεται, να εξασφαλιστεί διδακτικό και άλλο προσωπικό για τη λειτουργία πολλών τμημάτων στα μαθήματα και στα εργαστήρια, να γίνει η προμήθεια όλου του απαραίτητου υγειονομικού υλικού, να εξεταστεί κάθε δυνατός τρόπος για ασφαλή μεταφορά των φοιτητών στην πανεπιστημιούπολη.
Να αρνηθούμε τη συρρίκνωση της διδασκαλίας και της επιστημονικής έρευνας!
Να αρνηθούμε τη συρρίκνωση της δημοκρατίας. Η πανεπιστημιακή κοινότητα μπορεί να λειτουργήσει με υπευθυνότητα στο πλαίσιο των εγγυημένων δημοκρατικών και ατομικών ελευθεριών!
ΑΝΟΙΚΤΑ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ στη διδασκαλία, την έρευνα, τη διακίνηση ιδεών, στα κινήματα και στον συνδικαλισμό!
Πηγή: Πανεπιστημιακό Βήμα