Με την ψήφιση από την Ολομέλεια της Βουλής με ονομαστική ψηφοφορία του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις” ( δείτε το σχετικό ΦΕΚ ) άνοιξε ο δρόμος και για να προκηρυχθούν επισήμως και οι εκλογές στο Πανεπιστήμιο Πατρών, προκήρυξη η οποία αναμένεται να γίνει μέχρι τέλος Ιουνίου.
Ο «Σύμβουλος Επιχειρήσεων» και το symboulos.gr έχοντας διαχρονικά πάντα σε υψηλή προτεραιότητα σε όλες του τις δράσεις τον εκπαιδευτικό και κυρίως τον αναπτυξιακό ρόλο του Πανεπιστημίου Πατρών «αξιοποιεί» και την επικαιρότητα των τωρινών εκλογών για να αναδείξει με ευρύτερο ενημερωτικό τρόπο καίρια ζητήματα που αφορούν τόσο την Πανεπιστημιακή κοινότητα όσο και την κοινωνία της Πάτρας και της Δυτικής Ελλάδος.(Γιατί το Πανεπιστήμιο Πατρών μην λησμονούμε πλέον ότι είναι μετά τις τελευταίες συγχωνεύσεις με το ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδος ένα από τα μεγαλύτερα περιφερειακά πανεπιστήμια της χώρας της χώρας).
Σε προηγούμενη ανάρτησή μας κάναμε μια πρώτη αφιερωματική παρέμβασή μας στις Πρυτανικές Εκλογές θελήσαμε να αναδείξουμε, μέσα από τις θέσεις των επισήμως ανακοινωθέντων υποψηφίων Πρυτάνεων, ορισμένα καίρια θέματα για την Πανεπιστημιακή κοινότητα αλλά και για την κοινωνία. Αφορούν τις πιθανές μονιμότερες συνέπειες της εξ αποστάσεως εξεταστικής περιόδου Ιουνίου λόγω κορωνοϊού, τα προβλήματα της απότομης μεγέθυνσης του Πανεπιστημίου και τις γραφειοκρατικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ερευνητική διάσταση του κορυφαίου πανεπιστημιακού ιδρύματος στο Δυτικό Άξονα της χώρας.
Απάντησαν (αλφαβητικά) και επι της ουσίας στις ερωτήσεις του «Σ.Ε» οι υποψήφιοι Πρυτάνεις:
Τάσος Αθανασόπουλος (καθηγητής στο Τμήμα Ιατρικής)
Νίκος Καραμάνος (καθηγητής στοΤμήμα Χημείας)
Χρήστος Μπούρας (καθηγητής στο Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής)
Φιλοξενούμε στη συνέχεια και τις απαντήσεις στις ίδιες ερωτήσεις και του υποψήφιου Πρύτανη Θεόδωρου Χριστόπουλου (καθηγητής Τμήμα Χημείας):
Θεόδωρος Χριστόπουλος Υποψήφιος Πρύτανης
Αν μέσα από την εκλογική διαδικασία αναλάβετε την διοίκηση του Πανεπιστημίου Πατρών:
- Προτείνετε από τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά να συνεχιστεί η εξ αποστάσεως διδασκαλία αξιοποιώντας σε μεγάλο βαθμό μεθόδους του «Ανοιχτού Πανεπιστημίου» ή διαβλέπετε γενικότερους κινδύνους από τη μονιμοποίηση πολλών δεδομένων μιας τέτοιας λειτουργίας, εντός και εκτός της Πανεπιστημιακής κοινότητας και αν ναι, πως θα τους αποτρέψετε;
Η πλατφόρμα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας μαθημάτων ενεργοποιήθηκε κατά την περίοδο της πανδημίας στη χώρα μας και διεθνώς, για να μπορέσουμε να κρατήσουμε τους φοιτητές στην εκπαιδευτική διαδικασία και να αφομοιωθεί η ύλη κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και όχι βιαστικά στο τέλος του. Η αξία της εκπαίδευσης με φυσική παρουσία φοιτητή και διδάσκοντα δεν αμφισβητείται. Από τη νέα χρονιά θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα. Όμως, μια προνοητική διοίκηση οφείλει να έχει υπόψη της ότι ενδέχεται να ξαναεμφανιστεί μια πανδημία και συνεπώς να έχει προμηθευτεί τα κατάλληλα λογισμικά που αφενός πιστοποιούν την αδιαβλητότητα των εξετάσεων και αφετέρου βελτιώνουν τη διαδικασία μάθησης.
- Έχετε να διαχειριστείτε ένα Πανεπιστήμιο με διπλάσια σχεδόν τμήματα, μετά τη συγχώνευση με το ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδος και γεωγραφικά απλωμένο σε πολλές πόλεις. Πως σκέφτεστε να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα μιας τέτοιας αποκεντρωμένης λειτουργίας χωρίς να υποβαθμιστεί η εκπαιδευτική και ερευνητική λειτουργία των τμημάτων στην Πάτρα;
Όλα τα Τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών είναι υποστελεχωμένα σε διδακτικό προσωπικό και αυτό αποδεικνύεται από την υψηλή αναλογία φοιτητών / διδασκόντων. Η κατάσταση έχει επιδεινωθεί τα τελευταία χρόνια καθώς αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των εισακτέων. Θα επιδιώξουμε με μεγάλη αγωνιστικότητα τον εξορθολογισμό του αριθμού των εισακτέων και την αύξηση του αριθμού των θέσεων μελών ΔΕΠ, ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ που δίνει το Υπουργείο για το Πανεπιστήμιο Πατρών.
- Τακτικά ακούμε για σημαντικά προβλήματα γραφειοκρατίας, που επηρεάζουν σημαντικά τη λειτουργία του Ιδρύματος και ιδιαίτερα την ερευνητική του προσφορά και έχουν άμεση σχέση με τον ΕΛΚΕ . Πως σκέφτεστε να τα αντιμετωπίσετε;
Κατ’αρχάς απαραίτητη, για οποιαδήποτε βελτίωση της λειτουργίας των διοικητικών υπηρεσιών, είναι η δημιουργία κλίματος σεβασμού, δικαιοσύνης και αμοιβαίας εμπιστοσύνης προς όλο το διοικητικό προσωπικό του Πανεπιστημίου. Περαιτέρω, θα εισάγουμε το θεσμό ‘έξυπνο Πανεπιστήμιο’ σε όλες τις διοικητικές υπηρεσίες. Θα δημιουργήσουμε ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης και διεκπεραίωσης όλων των υποθέσεων του ΕΛΚΕ, δηλαδή των παραγγελιών, των προμηθειών και των υπηρεσιών, έτσι ώστε ο κάθε ενδιαφερόμενος να έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί την εξέλιξη των αιτημάτων του σε κάθε στάδιο της διαδικασίας. Επίσης θα στελεχώσουμε καλύτερα τον ΕΛΚΕ ώστε να μειώσουμε τον διοικητικό φόρτο από τους ερευνητές.
Απο τον «ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ» 12/6/2020