Κωνσταντίνος Ζαφειρόπουλος, Πρόεδρος Εμπορικού-Εισαγωγικού Συλλόγου Πατρών
Για τη νέα χρονιά είναι ορατός και άμεσος ο κίνδυνος των νέων λουκέτων που θα προστεθούν στα ήδη αυξημένα , και μια νέα γενιά οφειλετών θα έρθει να συμπληρώσει την λίστα .Ο ιός της πανδημίας ήρθε να αναδείξει σε όλο το πλάτος του ,το μέγεθος της δεκαετούς κρίσης και πόσο εύθραυστη ήταν η αγορά. Χρειάστηκαν μόνο τέσσερις μήνες γενικού lockdown ώστε όλα να αλλάξουν σε βάρος των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που θα πληρώσουν το βαρύ τίμημα των περιορισμών. Το ξαναλέω ξεκάθαρα: στο άμεσο μέλλον θα έχουμε δυσάρεστες εξελίξεις στον εμπορικό και στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι.
Πρέπει να ληφθούν άμεσα δραστικά μέτρα υπέρ των μικρών επιχειρήσεων αλλιώς θα έχουμε όχι μόνο λουκέτα, άλλα ανεργία στα ύψη . Αναγνωρίζουμε από την άλλη ότι και το παραγωγικό μοντέλο πρέπει να αλλάξει εκ βάθους και αυτό φάνηκε όταν η μια ολόκληρη χωρά βρέθηκε χωρίς μάσκες .Το μοντέλο «σουβλάκι μπίρα κτλπ είναι παρωχημένο και χρεοκοπημένο». Επειδή ο τουρισμός είναι η βαριά μας βιομηχανία, πρέπει οι ξενοδοχειακές μονάδες να αναβαθμιστούν και να προσφέρουν υψηλές υπηρεσίες αν θέλουν να είναι ανταγωνιστικές και να έχουν μέλλον. Από την άλλη και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις παλεύουν εν μέσω πανδημίας να επιβιώσουν και να ορθοποδήσουν. Δεν είχαμε τα ανάλογα χρηματοδοτικά εργαλεία ώστε να μπορέσουμε οικονομικά να συνεχίσουμε το δύσκολο αγώνα μας.
Γι’ αυτό τον λόγο θεωρούμε αναγκαία την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ για τον εκσυγχρονισμό τους τεχνολογικά αλλά και για την προώθηση των πωλήσεων. Η εκπαίδευση επαγγελματιών άλλα και προσωπικού στις νέες τεχνολογίες αντιλαμβανόμαστε ότι είναι προαπαιτούμενο για την ανάπτυξη. Η αγορά αλλάζει και πρέπει να το αντιληφθούν ακόμα και τα πιο μικρά καταστήματα και να συμπληρώσουν τις υπηρεσίες τους Το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι το μέλλον και είναι εδώ συντομότερα από ότι το περιμέναμε . Η Πολιτεία οφείλει να ενημερώσει και να βοηθάει εμάς τους επαγγελματίες για αυτό.
Το μέλλον βρίσκεται στις πλατφόρμες ηλεκτρονικών πωλήσεων οπού θα βρουν στέγη ακόμα και τα πιο μικρά καταστήματα, για να μπορέσουν να έχουν λόγο ύπαρξης στον αβυσσαλέο ανταγωνισμό. Τέλος, όλα αυτά έχουν μια και μόνο παράμετρο: τον καταναλωτή. Χωρίς αυτόν, που είναι η κινητήρια δύναμη της αγοράς, δεν μπορούμε να υπάρξουμε. Εάν δεν δοθούν χρήματα στην κοινωνία μην περιμένουμε επιβίωση της οικονομίας, ειδικά τους δύσκολους μήνες που θα ακολουθήσουν. Και ελπίζουμε να μην είναι πολλοί….