Μέσα στο 2021 να υπάρχει ανάδοχος για το πιο σημαντικό έργο της Μεσσηνίας, τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, είναι ο στόχος του υπουργείου Υποδομών.
Για να επιτευχθεί ο στόχος και κυρίως για να ξεκινήσει το έργο χωρίς καθυστερήσεις το 2022, θα πρέπει να τρέξουν οι προκαταρκτικές διαδικασίες, με καθοριστικό το ζήτημα των απαλλοτριώσεων σε όλη τη διαδρομή. Για να μη χαθεί χρόνος, το υπουργείο σχεδιάζει η επιλογή του αναδόχου να γίνει μόνο με την οικονομική προσφορά που θα καταθέσουν οι ενδιαφερόμενες κατασκευαστικές εταιρείες και να μη συνυπολογιστεί και η τεχνική προσφορά.
Στο πλαίσιο αυτό προγραμματίζεται η οριστική μελέτη του έργου να εκπονηθεί με συνεργασία της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου με τον ανάδοχο.
Στον διεθνή διαγωνισμό στις 2 Ιουλίου 2019, για το συγκεκριμένο οδικό έργο, που θα υλοποιηθεί με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για την ανάθεση σύμβασης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), προσφορές κατέθεσαν και συνεχίζουν οι: 1) ΑΒΑΞ Ανώνυμη Εταιρεία – Εργοληπτική – Τουριστική – Εμπορική – Βιομηχανική – Οικοδομικών Υλικών και Μηχανημάτων (διακριτικός τίτλος ΑΒΑΞ Α.Ε.). 2) ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις Α.Ε. 3) ΙΝΤΡΑΚΟΜ Κατασκευές Ανώνυμη Εταιρεία Τεχνικών Εργων και Μεταλλικών Κατασκευών. 4) ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών, Ακινήτων και Κατασκευών (και διακριτικό τίτλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.). 5) Ενωση Προσώπων ACCIONA Concesiones – Μυτιληναίος.
Ο πλήρης τίτλος του έργου είναι «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, με ΣΔΙΤ», με εκτιμώμενη αξία 312,23 εκ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ). Η διαδικασία ανάθεσης, για την παρούσα σύμπραξη, περιλαμβάνει 2 φάσεις. Α’ φάση: Εκδήλωση ενδιαφέροντος, και Β’ φάση, η οποία περιλαμβάνει 2 στάδια: α) Ανταγωνιστικός διάλογος και β) υποβολή δεσμευτικών προσφορών.
Η σύμβαση με τον ανάδοχο, σύμφωνα με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής στις 29 Μαρτίου, αναμένεται να έχει διάρκεια 30 χρόνια: 4 χρόνια η κατασκευή για όλο το δρόμο μέχρι τη Μεθώνη και 26 χρόνια η συντήρηση. Η Διυπουργική αποφάσισε, επίσης, ότι το Ελληνικό Δημόσιο θα χρηματοδοτήσει την υλοποίηση του έργου με 50 εκ. ευρώ. Το έργο θα κατασκευαστεί κυρίως με ιδιωτικά κεφάλαια, με δάνεια που θα πάρει ο κατασκευαστής, και το Ελληνικό Δημόσιο, αφού θα έχει σημαντική οικονομική συμβολή, θα του πληρώνει μικρότερες ετήσιες δόσεις για την απόσβεση των χρημάτων του και για τη συντήρηση του έργου.
#pressgreece.gr
#ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ