Ανασφάλεια και προβληματισμός είναι τα δύο χαρακτηριστικά για φέτος το Πάσχα στην τοπική αγορά, όπως διαφάνηκε από την κίνηση στα καταστήματα. Χθες Μεγάλη Πέμπτη και οι καταναλωτές περιορίστηκαν μόνο στα άκρως απαραίτητα για το πασχαλινό τραπέζι, αφού η αβεβαιότητα που έχει δημιουργηθεί δεν αφήνει και πολλά περιθώρια αγορών. «Η κίνηση ήταν υποτονική, αν εξαιρέσουμε τα παιδικά είδη, που ήταν καλύτερη. Ο κόσμος ήταν πολύ συγκρατημένος και φοβισμένος. Αυτό οφείλεται στο ότι αφενός υπάρχει έλλειψη χρημάτων αφετέρου υπάρχει η φοβία για το αύριο και το επαγγελματικό του μέλλον. Δεν υπήρξε μια εκτίναξη της οικονομίας που να αλλάξει το τοπίο που έχει διαμορφωθεί μέχρι και σήμερα. Δεν έγινε κάποια σημαντική αλλαγή που να διασφαλίζει την κατάσταση που θα ακολουθήσει. Όλοι είναι μέχρι σήμερα με αναστολές, κάτι που έχει αντανάκλαση στην τοπική οικονομία» αναφέρει στο symboulos.gr ο Κώστας Ζαφειρόπουλος, Πρόεδρος του Εμπορικού και Εισαγωγικού Συλλόγου Πατρών. Το γεγονός ότι οι περισσότεροι λαμβάνουν μειωμένα χρήματα δεν έχουν και τη δυνατότητα να ξοδέψουν, όπως σημειώνει ο ίδιος. Επιπρόσθετα το άνοιγμα των καταστημάτων αρχές Απριλίου δεν έδωσε τη δυνατότητα στους περισσότερους να προσαρμοστούν στους νέους ρυθμούς, δεδομένου ότι όλο το προηγούμενο διάστημα εξυπηρετούνταν μέσω e-shop. Εκείνο που επίσης δεν βοηθάει την αγορά είναι οι μέθοδοι του click in shop και του click away αφού οι περισσότεροι αποφεύγουν να μπουν από περιέργεια σε ένα μαγαζί παρά μόνο εφόσον έχουν ανάγκη συγκεκριμένα είδη. «Δεν είναι ξεκάθαρο το μήνυμα του τι επικρατεί στην αγορά. Το κλίμα που διαμορφώθηκε είναι ότι ναι μεν υπήρξε μια κίνηση όμως δεν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για το πού κινήθηκε. Θεωρώ ότι συγκρατημένα κάποιοι έκαναν τις αγορές τους και έτσι υπήρξε μια κινητικότητα. Εκ των πραγμάτων το γεγονός ότι η αγορά ήταν κλειστή είχε ως αποτέλεσμα να προμηθευτούν το κάτι παραπάνω» σημειώνει από την πλευρά του ο Πλάτωνας Μαρλαφέκας, Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας. Πάντως ο ίδιος αναγνωρίζει ότι και το κλίμα αβεβαιότητας που επικρατεί δεν βοηθάει στο να γίνουν και τα επόμενα σημαντικά βήματα και να ανακτήσει ο καταναλωτής την εμπιστοσύνη του. Ο λόγος είναι ότι θα υπάρξει μια αυτορύθμιση και κανείς δεν γνωρίζει ποιο το περιβάλλον σε οικονομικό επίπεδο, όταν ανοίξουν πλήρως οι δραστηριότητες. «Όλοι κρατάνε χρήματα για το μέλλον λόγω της αβεβαιότητας που υπάρχει. Είναι συγκρατημένοι γιατί κανείς δεν ξέρει που θα οδηγηθούμε» σημειώνει ο κ. Μαρλαφέκας.
#pgnews
#ΔΥΤΙΚΗΕΛΛΑΔΑ
#ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ