«Στα κάγκελα» βρίσκονται οι κάτοικοι στο Ακταίο για την υπόγεια διάβαση που κατασκευάζει η ΕΡΓΟΣΕ.
Αιτία, είναι το μικρό της μέγεθος από το οποίο όπως λένε δεν χωράει να περάσει ασθενοφόρο ή πυροσβεστικό όχημα σε περίπτωση που παραστεί ανάγκη ή ακόμη και σχολικά λεωφορεία ή απορριμματοφόρα.
Μάλιστα, χαρακτηρίζουν τη διάβαση… «ποντικότρυπα», ενώ το πρωί της Κυριακής προγραμματίζουν συγκέντρωση για την ενημέρωση όλης της περιοχής και τη συλλογή υπογραφών, έξω από το Κοινοτικό Κατάστημα.
Όπως δηλώνει ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Ακταίου:
«Η μελέτη αναφέρει ότι η διάβαση θα έχει ύψος 2,60 μ. μία «ποντικότρυπα», από την οποία αδυνατούν να περάσουν πυροσβεστικά οχήματα, ασθενοφόρα, σχολικά, απορριμματοφόρα.
Έχω κληθεί τρεις φορές έως τώρα στην επιτροπή όπου τα μέλη της έχουν κάνει όλες τις φορές δεκτή την εισήγησή μου για αναβολή της αδειοδότησης έναρξης των εργασιών, αλλά δεν μπορεί να γίνεται αυτό επ’ αόριστο. Πρέπει να δοθεί μία λύση άμεσα».
Για το θέμα οι κάτοικοι της περιοχής έχουν ήδη ξεκινήσει τη συλλογή υπογραφών για την έκδοση ψηφίσματος το οποίο θα καταθέσουν στην ΕΡΓΟΣΕ, ελπίζοντας να αποτελέσει μοχλός πίεσης για να ικανοποιηθεί το αίτημά τους.
Στο ψήφισμα που παρατίθεται προς υπογραφή αναφέρεται:
«Εκφράζουμε την έντονη δυσφορία μας για την κατασκευή διπλού τοίχους ύψους μέχρι και 4 μέτρα , από την ΕΡΓΟΣΕ, το οποίο διέρχεται από το κέντρο της κοινότητάς μας και κόβει κυριολεκτικά στα δυο μια ενιαία περιοχή. Το τείχος κατασκευάστηκε εναποθέτοντας χιλιάδες τόνους μπετόν αλλοιώνοντας για πάντα (δεδομένου ότι καθίσταται εξαιρετικά δύσκολη έως αδύνατη η απομάκρυνσή τους) την αισθητική και λειτουργικότητα της περιοχής, με σκοπό την υποστήριξη όχι απλά μιας υπέργειας διέλευσης του τρένου αλλά της διέλευσής του 2-3 μέτρα πάνω από το επίπεδο του υπόλοιπου εδάφους της Κοινότητας.
Διεκδικούμε τη βυθισμένη διέλευση του τρένου κατά μήκους του Ακταίου.
Ακόμα κι αν είναι αδύνατη η απομάκρυνση των κατασκευασμένων τοιχίων ζητάμε η διέλευση του τρένου να γίνει με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως γίνεται πριν εισέλθει στην Κοινότητά μας (ερχόμενο από τον Αγ. Βασίλη) και όπως γίνεται αφού εξέλθει από την Κοινότητά μας (με προορισμό το Ρίο). Ζητάμε δηλαδή τον ίδιο τρόπο διέλευσης με τις όμορες κοινότητες. Το τρένο εισέρχεται βυθισμένο, εξέρχεται βυθισμένο και διέρχεται από την κοινότητά μας για λιγότερο από ένα χιλιόμετρο στα 2-3 μέτρα πάνω από το επίπεδο των παράλληλων δρόμων.
Στη σημερινή εποχή του 21ου αιώνα τεχνικά προβλήματα που προκύπτουν από την κάθεται διέλευση μικρών ποταμών (π.χ. Σέλεμνος) φαντάζουν αστεία όταν το ίδιο έργο αντιμετωπίζει με επιτυχία πολύ μεγαλύτερα και αντίστοιχου τύπου προβλήματα (π.χ. ποταμός ***).
Απαιτούμε την κατασκευή σύγχρονης διάβασης (οχημάτων και πεζών) η οποία θα διασφαλίζει την απρόσκοπτη και ασφαλή διέλευση πυροσβεστικών οχημάτων, απορριμματοφόρων, σχολικών λεωφορείων και προφανώς πεζών πολιτών. Αυτή τη στιγμή προγραμματίζεται η κατασκευή κατά μήκος μιας ολόκληρης κοινότητας, μια τρύπα ύψους 2,6 μέτρων που θα επιτρέπει αποκλειστικά και μόνο τη διέλευση ΙΧ αυτοκινήτων και σε καμία περίπτωση οχημάτων εκτάκτου ανάγκης».
Πηγή Εφημερίδα Γνώμη Πατρών