Στο πλαίσιο του 10ου Forum Ενέργειας και σε εκδήλωση του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, αναδείχθηκε και το θέμα που αφορούσε την απαίτηση για νέες υποδομές στα ηλεκτρικά δίκτυα, την ηλεκτροκίνηση και εφαρμογές ΑΠΕ σε νέες χρήσεις.
Ηλεκτροκίνηση: Μια νέα πραγματικότητα στις μετακινήσεις
O Εμμανουήλ Τατάκης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών, στον Τομέα Συστημάτων Ηλεκτρικής Ενέργειας και ο Επαμεινώνδας Μητρονίκας, Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών, προχώρησαν στην παρουσίαση που αφορούσε την απαίτηση για νέες υποδομές στα ηλεκτρικά δίκτυα, την ηλεκτροκίνηση και εφαρμογές Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε νέες χρήσεις.
Ο κ. Μητρονίκας μίλησε για τα ηλεκτρικά οχήματα που είναι μια νέα πραγματικότητα στις αστικές μετακινήσεις.
Εκείνο που διαπιστώθηκε είναι ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και οδικών οχημάτων έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο. Βέβαια στην Ευρωπαϊκή Ένωση η αγορά αυτών των οχημάτων εξακολουθεί να παραμένει μικρή και ο λόγος είναι ότι εξαρτάται από τις πολιτικές υποστήριξης. Τα περισσότερα ηλεκτρικά οδικά οχήματα είναι συγκεντρωμένα σε λίγα κράτη-μέλη. Στις νότιες και ανατολικές χώρες κυκλοφορεί μικρός αριθμός οχημάτων, αν και πρόσφατα σημειώθηκε μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων.
Με την πάροδο των ετών, ωστόσο, η ΕΕ έχει αναλάβει δράσεις για την υποστήριξη της ηλεκτρικής κινητικότητας.
Τα κίνητρα αυτά είναι σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, όπως η καθιέρωση χαμηλότερων φόρων ή παροχή δωρεάν δημοσίων χώρων στάθμευσης.
Έχει επίσης αποδειχτεί από την εμπειρία των τελευταίων ετών ότι στην Ε.Ε. ότι χώρες που προσφέρουν στο κοινό γενναιόδωρα κίνητρα και επαρκείς υποδομές φόρτισης, μπορούν να επιτύχουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στα ηλεκτρικά οδικά οχήματα.
Σε σχέση με την στατιστική, ο κ. Μητρονίκας παρατήρησε ότι ο τομέας των μετακινήσεων είναι υπεύθυνος για το 25% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Επίσης η ΕΕ έχει θέσει στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου στον τομέα των μεταφορών τουλάχιστον στο 60% των τιμών του 1990, έως το 2050. Σε σχέση με την ατμοσφαιρική ρύπανση, ο κ. Μητρονίκας ανέφερε ότι τα οδικά οχήματα ευθύνονται σχεδόν αποκλειστικά για τη ρύπανση του αέρα στα αστικά κέντρα. Οι οδικές μετακινήσεις ευθύνονται για το 40% εκπομπών ΝΟ. Επίσης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν παράγουν αέριους ρύπους αλλά μεταφέρουν το πρόβλημα στον χώρο παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας, εκτός και εάν χρησιμοποιηθούν Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Ως προς την ηχητική ρύπανση, ανέφερε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν χαμηλότερα επίπεδα θορύβου από τα συμβατικά οχήματα, ειδικά εντός του αστικού δικτύου όπου οι ταχύτητες είναι χαμηλότερες. Ο ελάχιστος ήχος που παράγουν, εάν το όχημα δεν γίνει αντιληπτό, π.χ. από τους πεζούς.
Στη συνέχεια ο κ. Τατάκης, μιλώντας για το Εργαστήριο Ηλεκτρομηχανικής Μετατροπής Ενέργειας του Πανεπιστημίου Πατρών, επεσήμανε ότι δραστηριοποιείται εδώ και χρόνια στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Έχει επίσης προσπαθήσει να μεταφέρει την ηλεκτροκίνηση σε όλα τα προσφερόμενα μέσα.
«Οι δραστηριότητες δεν περιορίζονται στην ηλεκτροκίνηση και μόνο. Αλλά και στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Επίσης απασχολούμαστε στον έλεγχο κινητηρίων συστημάτων γενικά και στη διάγνωση σφαλμάτων στους κινητήρες».
Ακολούθως τόνισε ότι η διαχείριση της ενέργειας είναι παράλληλη με την ποιότητα ζωής. Και αυτό είναι που θέλει να πετύχει το Εργαστήριο. «Η ηλεκτροκίνηση θα συμβάλει τα μέγιστα σε αυτό», παρατήρησε. Σημείωσε όμως ότι για να επεκταθεί η ηλεκτροκίνηση πρέπει να πληρούνται δύο προϋποθέσεις: Να υπάρχει η απαραίτητη υποδομή, που αυτή τη στιγμή στη χώρα μας δεν υπάρχει. Αφετέρου με ποιο τρόπο θα γίνει η διαχείριση των ηλεκτρικών οχημάτων. Κάποιος που έχει ένα ηλεκτρικό όχημα, θέλει να γνωρίζει που θα το φορτίσει. Οι εταιρείες παραγωγής ενέργειας πρέπει να φροντίσουν ώστε να μπορούμε να καταναλώνουμε μεγάλα ποσοστά ενέργειας σε μικρά χρονικά διαστήματα. Οι λύσεις γι αυτό είναι οι σταθμοί ενέργειας με συσσωρευτές.
Δείτε σε video την ΟΜΙΛΙΑ του κ. Μητρονίκα και του κ. Τατάκη
#pgnews
#ΔΥΤΙΚΗΕΛΛΑΔΑ