Το πρόγραμμα της ανάπλασης του ιστορικού κέντρου της Πάτρας, πέρα από την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος, περιλαμβάνει και τρεις ακόμα σημαντικές παρεμβάσεις σε πεζοδρομήσεις που αναμένεται να αλλάξουν το ύφος του κυκλοφοριακού χάρτη της Πάτρας.
Στόχος των παρεμβάσεων αυτών και γενικότερα της όλης ανάπλασης του ιστορικού κέντρου, είναι η μείωση της διέλευσης των οχημάτων και η καθιέρωση της χρήσης του ποδηλάτου ως βασικό μέσο μετακίνησης, τουλάχιστον στην ζώνη του βασικού αστικού ιστού της πόλης.
Οι πεζοδρομήσεις αυτές είναι τρεις βασικά:
*Η πεζοδρόμηση της Αλεξάνδρου Υψηλάντου από το ύψος της πλατείας Μαρκάτο (Ερμού) έως ακριβώς μετά από την εκκλησία της Παντάνασσας. Ο δρόμος αυτός θα γίνει πεζόδρομος, αλλά και ποδηλατόδρομος, καθώς θα ενώνεται με τον ποδηλατόδρομο που θα δημιουργηθεί στο πάνω μέρος της Αγίου Νικολάου, από το ύψος της Κορίνθου έως το ύψος της Αλεξάνδρου Υψηλάντου.
Με την πεζοδρόμηση της Αλεξάνδρου Υψηλάντου αναμένεται να αναδειχθεί αισθητικά η ιστορική αγορά του Μαρκάτο, αλλά και ο παραπάνω πεζόδρομος της Ηφαίστου που θεωρείται η Πλάκα στην Πάτρα.
Παράλληλα, ο πεζόδρομος αυτός περνώντας από τις σκάλες της Γεροκωστοπούλου, της Πατρέως και από τον πεζόδρομο της Παντάνασσας, θα δώσει στο σημείο αυτό της Πάτρας ένα άλλο ύφος, ιδανικό για βόλτες και αναψυχή, αναδεικνύοντας τα τοπωνύμια που υπάρχουν τριγύρω, αλλά και τα ρωμαϊκά κτίσματα.
*Η πεζοδρόμηση της Κανάρη. Πρόκειται για τον πεζόδρομο που έχει γίνει ανέκδοτο στην Πάτρα. Η Κανάρη θεωρείται ήδη πεζοδρομημένη, όμως τα οχήματα κάνουν βόλτες σε όλο σχεδόν το ύψος της, ενώ υπάρχουν δεκάδες παρκαρισμένα αυτοκίνητα και μηχανάκια.
Σύμφωνα με τη μελέτη για την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Πάτρας, η Κανάρη θα γίνει και με την βούλα πεζόδρομος. Τι σημαίνει αυτό; Από την αφετηρία της, δηλαδή από το ύψος των Υψηλών Αλωνίων έως και την πλατεία Πίνδου, θα στρωθεί με κυβόλιθους που θα πάρουν την θέση της ασφάλτου που υπάρχει τώρα.
Αυτή η παρέμβαση σημαίνει ότι πλέον δεν θα δίνεται η δυνατότητα για παρανοήσεις σε όσους συνεχίζουν να παρανομούν και έχουν ένα τέτοιο επιχείρημα. Η Κανάρη θα αλλάξει έτσι ύφος, θα ανέβει αισθητικά και έτσι θα δοθεί η δυνατότητα και σε άλλες επιχειρήσεις να δραστηριοποιηθούν εκεί.
*Η πεζοδρόμηση της Σισίνη. Πρόκειται για μία παρέμβαση που εντάσσεται στην εργολαβία για την ανάπλαση της Άνω πόλης, αλλά έχει σαφώς να κάνει με την καθημερινότητα και το κυκλοφοριακό της Κάτω πόλης.
Η οδός Σiσσίνη θα γίνει πεζόδρομος από το ύψος της Γερμανού έως τη βόρεια περιμετρικά οδό της πλατείας Υψηλών Αλωνίων. Αυτό σημαίνει ότι θα επιτρέπεται η διέλευση μόνο των πεζών και των ποδηλάτων, ενώ θα στρωθεί στο πεζοδρομημένο κομμάτι της με κυβόλιθους.
Ο πεζόδρομος αυτός θα αποτελέσει με βάση τη μελέτη που έχει γίνει τον συνδετικό κρίκο που θα ενώνει την Κάτω με την Άνω πόλη. Ο τουρίστας θα μπορεί μέσα από την πλατεία των Υψηλών Αλωνίων να ανεβαίνει με τα πόδια προς την Άνω πόλη, κάνοντας εκεί την περιήγηση του.
Το γεγονός της πεζοδρόμησης αυτής θα ενισχύσει έτσι τουριστικά πέρα από την Άνω πόλη και τα Ψηλαλώνια που αποκτούν πλέον έναν ρόλο στην προσπάθεια για την ανάδειξη της τουριστικής δυναμικής της Πάτρας, μέσω του city break.
Η ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Πάτρας αναφέρεται και σε άλλες πεζοδρομήσεις, κυρίως στην Άνω πόλη στα μονοπάτια και στα στενωπά της οποίας θα γίνουν αρκετές παρεμβάσεις.
Πεζοδρομήσεις όπως αυτός της Παντοκράτορος (μεταξύ 25ης Μαρτίου και Ηλείας) καθώς και των οδών περιμετρικά της πλατείας Παντοκράτορος (δυτικό τμήμα), της Σωτηριάδου (μεταξύ Μητροπολίτη Νεοφύτου και Εισοδίων), αλλά και της Ερμού και της Ανώνυμης οδού δυτικά του ναού του Παντοκράτορα. Όμως οι τρεις αυτές πεζοδρομήσεις μαζί με την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος είναι οι μεγαλύτερες και οι βασικότερες.