Ο Οργανισμός Καλλιτεχνικών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων παρουσιάζει στα πλαίσια του 40ου Φεστιβάλ Πάτρας 2021 – Θεσμός Αρχαίου Δράματος και στον φυσικό του χώρο το Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών, την Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2021 στις 21:00, από την ARS AETERNA την τραγωδία του Σοφοκλή Αντιγόνη, την επίσημη πρεμιέρα του Θεσμού Αρχαίου Δράματος,ένα από τα κορυφαία κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, με απόλυτη ασφάλεια και πλήρη τήρηση όλων των υγειονομικών κανονισμών που επιβάλλονται λόγω Covid-19.
Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΕΧΝΗΣ “Αrs Aeterna” , επαναλαμβάνει το καλοκαίρι του 2021 την παράσταση Αντιγόνη του Σοφοκλή, ένα από τα κορυφαία κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας. Με επικεφαλής τον Θανάση Παπαγεωργίου , έναν από τους κορυφαίους Έλληνες ηθοποιούς, στο ρόλο του Κρέοντα και την Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, μια από τις σημαντικότερες εκπροσώπους της νεότερης γενιάς, στο ρόλο της Αντιγόνης, η παράσταση επαναλαμβάνεται για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων σε περιοδεία το καλοκαίρι του 2021.
Την σκηνοθεσία και την νέα επεξεργασία υπογράφει ο ΘΕΜΗΣ ΜΟΥΜΟΥΛΙΔΗΣ, με την συνεργασία του ΜΑΝΟΥ ΚΑΡΑΤΖΟΓΙΑΝΝΗ.
Το έργο
Η Θήβα, όπου βασίλευε η γενιά των Λαβδακιδών, βρίσκεται σε κατάσταση δεινής πολιτικής κρίσης. Οι δυο γιοι του τελευταίου βασιλιά, του Οιδίποδα, που χάθηκε χτυπημένος από τη βαριά κατάρα που κατατρύχει τους Λαβδακίδες, συγκρούονται για τη διαδοχή. Και, ενώ ο Ετεοκλής μένει να κυβερνά τη Θήβα, ο Πολυνείκης, εξόριστος, ξεσηκώνει στρατό από το Άργος για να επιτεθεί στην πόλη. Η επίθεση αποτυγχάνει, αλλά στη μάχη ο Ετεοκλής και ο Πολυνείκης αλληλοσκοτώνονται. Δεν απομένουν πλέον στη ζωή παρά οι δύο κόρες του Οιδίποδα, η Αντιγόνη και η Ισμήνη, τελευταίοι κρίκοι της αλυσίδας των Λαβδακιδών.
Η υπόθεση
Η τραγωδία ξεκινά την αυγή μετά τη νίκη των Θηβαίων. Ο Κρέοντας έχει αναλάβει τώρα την εξουσία. Ως στενότερος συγγενής των γιων του Οιδίποδα. Διατάζει να μείνει άταφος ο Πολυνείκης ως προδότης της πατρίδας του. Ορίζει ποινή θανάτου εναντίον οποιουδήποτε παραβάτη της διαταγής του. Η Αντιγόνη εξεγείρεται εναντίον της σκληρής προσταγής, που καταστρατηγεί τους άγραφους νόμους που προστατεύουν τους νεκρούς και προσβάλλει το ιερό αίσθημα της αδελφικής αγάπης. Αψηφώντας τον κίνδυνο επιχειρεί να θάψει τον αδελφό της. Αυτός ο αγώνας ανάμεσα στην Αντιγόνη και τον Κρέοντα για το νεκρό σώμα του Πολυνείκη, συμπυκνώνει όλες τις εγγενείς στην ανθρώπινη κατάσταση συγκρούσεις(αρσενικού και θηλυκού, παλαιού και νέου, ιδιωτικού και κοινωνικού, δίκαιου και νόμιμου, ύπαρξης και θνητότητας, ανθρώπινου και θείου). Η Αντιγόνη συλλαμβάνεται. Καταδικάζεται από τον Κρέοντα σε θάνατο. Ωστόσο, από τη στιγμή που ξεστομίζει τη θανατική της καταδίκη, ο Κρέων βαδίζει ήδη στον δρόμο που οδηγεί προς την καταστροφή του.
Μετάφραση |ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΑΝΤΑΖΗ
Σκηνοθεσία – Σκηνικό | ΘΕΜΗΣ ΜΟΥΜΟΥΛΙΔΗΣ
Συνεργάτης σκηνοθέτης |ΜΑΝΟΣ ΚΑΡΑΤΖΟΓΙΑΝΝΗΣ
Κοστούμια | ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΟΚΚΟΡΟΥ
Μουσική |ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΑΣΠΑΡΑΤΟΣ
Φωτισμοί | ΝΙΚΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτογραφίες | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΟΚΚΟΒΕ
Βοηθός σκηνοθέτη | ΒΙΚΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Δ/ση παραγωγής | ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΜΟΥΜΟΥΛΙΔΗΣ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΑΛΛΑ
Επικοινωνία |ΕΙΡΗΝΗ ΛΑΓΟΥΡΟΥ
Παραγωγή | Ars Aeterna, 5η Εποχή Τέχνης
Ερμηνεύουν :
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΕΙΛΑ ΦΑΜΕΛΗ, ΝΤΟΡΑ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΑΜΟΛΗΣ, ΜΑΝΟΣ ΚΑΡΑΤΖΟΓΙΑΝΝΗΣ, ΜΑΡΚΟΣ ΠΑΠΑΔΟΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΗΣ
Τιμές εισιτηρίων
Γενική είσοδος 18€
Μαθητικό, Φοιτητικό, Ανέργων, Πολύτεκνοι, Άνω των 65, ΑΜΕΑ 15€
Εισιτήρια προπωλούνται ηλεκτρονικά μέσω VIVA
https://www.viva.gr/tickets/theatre/periodeia/antigoni-tou-sofokli-2h-xronia/
Στο Ρωμαϊκό Ωδείο την ημέρα της εκδήλωσης, 2610223587 ώρες 18:30-22:00μμ, (εφόσον μείνουν θέσεις από την ηλεκτρονική προπώληση)
Πληροφορίες – Κρατήσεις: 6977347098
ΠΡΟΣΟΧΗ
Διευκρινίζουμε ότι οι κρατήσεις θέσεων θα ισχύσουν εφόσον απομείνουν εισιτήρια από την ηλεκτρονική προπώληση και θα διατίθενται την ημέρα της παράστασης από 7μμ κατά προτεραιότητα και μέχρι εξαντλήσεως. Οι θέσεις είναι από την 5η σειρά και άνω, υποχρεωτική χρήση μάσκας από την είσοδο μέχρι και την έξοδο από τον χώρο του Ωδείο, απαγορεύεται η παραμονή στον χώρο μετά το τέλος της παράστασης, υποχρεωτική τήρηση αποστάσεων τόσο κατά την είσοδο και την παραμονή στον χώρο όσο και κατά την έξοδο.