Ξεκινά η υλοποίηση για την υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας. Αυτό που θα γίνει σε πρώτη φάση είναι η πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου για Συμβούλου στην προωθημένη αναγνωριστική μελέτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.gr θα εξεταστεί η υλοποίηση του έργου μέσω ΣΔΙΤ ή Παραχώρησης προκειμένου να μπορέσει να τρέξει μέσα στο 2022 ο σχετικός διαγωνισμός.
Η λύση που εξετάζεται είναι η χάραξη μέσω της λιμνοθάλασσας του Αβλαίμονα ενώ το κόστος εκτιμάται σε περίπου 50 εκατ. ευρώ. Το έργο στο σύνολο του περιλαμβάνει οδικό τμήμα μήκους περίπου 3 χλμ, την υποθαλάσσια σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 1,1χλμ. Η σήραγγα θα εδράζεται στην περιοχή του Διαύλου Λευκάδας ο οποίος πιθανόν να πρέπει να διαπλατυνθεί.
Προ μηνών είχε γνωματεύσει υπέρ της κατασκευής υποθαλάσσιας σήραγγας η αρμόδια Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με έγγραφό της προς τη Γενική Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Πολιτικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος.
Επισημαίνεται ότι η Δ/νση Συγκοινωνιακών Υποδομών αξιολογεί ως πλέον κατάλληλη την παραλλαγή που ακολουθεί τη χάραξη και τη μέθοδο της υποθαλάσσιας, με μοναδική διαφοροποίηση την περιοχή διέλευσης από τη λιμνοθάλασσα του Αβλαίμονα, όπου αντί του χαμηλού επιχώματος συνιστάται η βελτίωση του εδάφους με χαλικοπασσάλους, όπως προβλέπεται στο Σχεδιασμό Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων.
Να θυμίσουμε πως ο Φορέας Διαχείρισης Αμβρακικού κόλπου (ΦΔΑΚ) έχει προκρίνει την νότια χάραξη εκτός της λιμνοθάλασσας του Αβλέμονα και του ΓΠΣ Λευκάδας με διάνοιξη νέου οδικού τμήματος στην Αιτωλοακαρνανία μέχρι την Περατιά.
Το έργο κατασκευής υποθαλάσσιας ζεύξης της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία είναι κατά πολλούς ένα απαραίτητο έργο. Αυτό λόγω της μεγάλης κυκλοφοριακής κίνησης που παρουσιάζεται στην είσοδο του νησιού κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας θα δώσει ανάσες στην πόλη του νησιού, ενώ θα συνδέεται θα αποτελεί την απόληξη του υπό κατασκευή έργου της διπλής σύνδεσης Λευκάδας με την Αμβρακία Οδό που θα λειτουργήσει το 2023.
Παράλληλα με τον αυτοκινητόδρομο που θα φτάνει στην Αμβρακία θα δημιουργήσει έναν οδικό άξονα στον οποίο ο οδηγός θα χρειάζεται περίπου 40 λεπτά. Η απόσταση από την Αθήνα θα συρρικνωθεί στις 3 περίπου ώρες, δηλαδή 40 λεπτά λιγότερο από ότι σήμερα.
Παράλληλα θα μπορέσει να αναπτυχθεί περαιτέρω ο οδικός τουρισμός της Λευκάδας, χωρίς να επιβαρύνει υπέρμετρα την λειτουργία της πόλης που υποφέρει για σχεδόν 4 μήνες κάθε χρόνο.