Συμμαχία-έκπληξη είχαμε χθες στον διαγωνισμό για το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο που αφορά την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη. ΤΕΡΝΑ και Μυτιληναίος ένωσαν τις δυνάμεις τους και για πρώτη φορά και κατέβηκαν μαζί σε μεγάλο δημόσιο διαγωνισμό.
Από εκεί και έπειτα, συμμετοχή στον διαγωνισμό είχαν οι ΑΒΑΞ και Ιntrakat, χωρίς να συμπορευτούν με κάποιο άλλο σχήμα. Η ΑΚΤΩΡ δεν κατέβηκε σε αυτή τη δημοπράτηση, όπως και η γαλλική Alstom.
Ο διαγωνισμός διεξήχθη χθες, μετά την επαναδημοπράτηση που είχε αποφασιστεί λόγω ακυρότητας του προηγούμενου διαγωνισμού. Το κόστος του έργου είναι ποσού 83,97 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 67,72 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ.
Το έργο έχει τίτλο «Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών ηχοπετασμάτων στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη». Τα ποσά που δεσμεύτηκαν ανά έτος είναι 8,5 εκατ. ευρώ για το 2022, από 30 εκατ. για το 2023 και το 2024 και 15,47 εκατ. ευρώ για το 2025. H χρηματοδότηση καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Η αποσφράγιση των προσφορών θα γίνει την επόμενη Δευτέρα, 1η Νοεμβρίου. Να θυμίσουμε ότι το 2018 είχε βγει στον αέρα το συγκεκριμένο έργο αλλά τελικά ο διαγωνισμός ακυρώθηκε, λόγω προβλημάτων των συμμετεχόντων σε αυτόν.
To έργο
Η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο θα ολοκληρώσει τη νέα διπλή γραμμή η οποία λειτουργεί από το καλοκαίρι του 2020. Με την ολοκλήρωση των έργων το 2025, θα μπορούν να κινούνται τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα σε διπλές γραμμές με ταχύτητες που φτάνουν κατά τμήματα μέχρι και τα 200 χλμ./ώρα.
Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης για την ολοκλήρωση των απαραίτητων έργων είναι 30 μήνες. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και περίοδος 36 μηνών συντήρησης της ηλεκτροκίνησης μετά το πέρας των κατασκευών.
Τα έργα έχουν μήκος 70,6 χιλιόμετρα και με τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 200 χιλιόμετρα/ώρα. Παράλληλα περιλαμβάνονται τηλεπικοινωνιακά συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνία, κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, φυτεύσεις, εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων σε εντοπισμένα σημεία.
Αναλυτικά:
Το φυσικό αντικείμενο του δημοπρατούμενου έργου αφορά γενικότερα σε:
Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης με δύο υποσταθμούς τροφοδοσίας 150kv/25kv/50Hz ισχύος 2Χ15MVA και συστήματος εναέριας γραμμής επαφής 25 kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA) από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας.
Φύτευση των χώρων πλησίον των υποσταθμών σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους.
Εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων και συστήματος σταθμών μέτρησης θορύβου που απαιτούνται βάσει των περιβαλλοντικών όρων του έργου και της ισχύουσας ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ορίων θορύβου που προέρχεται από τη λειτουργία συγκοινωνιακών έργων.
Εγκατάσταση παθητικού δικτύου μεταφοράς δεδομένων και σημάτων σιδηροδρομικών συστημάτων.
Εγκατάσταση Συστήματος Πληροφόρησης Επιβατών – Passenger Information System (PIS).
Εγκατάσταση Συστήματος Ανακοινώσεων, Κλήσεων Ανάγκης και Ενδοεπικοινωνίας – Public Address, Emergency Communication (PA/ΕC).
Εγκατάσταση Συστήματος Κλειστού Κυκλώματος Τηλεόρασης (CCTV) στις Σιδηροδρομικές Σήραγγες του τμήματος γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη.
Εγκατάσταση Σήμανσης Στάσεων και Σταθμών του τμήματος.
Στην επαλήθευση «ΕΚ» των υποσυστημάτων «ενέργεια» και «υποδομή» της γραμμής Κιάτο-Ροδοδάφνη, στην έκταση και στα σημεία που έχει εφαρμογή στο παρόν έργο.
Εκτός από το έργο ηλεκτροκίνησης Κιάτο-Αίγιο, σε δημοπράτηση θα βγει τις επόμενες εβδομάδες και το έργο ολοκλήρωσης και θέσης σε λειτουργία της γραμμής Αίγιο-Ρίο που θα φέρει το τρένο στην πόρτα της Πάτρας.
Το έργο με κόστος 179 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει τις γραμμές, ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση και ETCS αλλά και την κατασκευή νέων σταθμών.
Παράλληλα προγραμματίζεται και η έναρξη του διαγωνισμού για το πολυσυζητημένο τμήμα από το Ρίο μέχρι την πόλη (Άγιος Διονύσιος) και το νέο λιμάνι της Πάτρας (Άγιος Ανδρέας).
#pgnews
#ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ