Στη Βαλένθια και στο τελευταίο γκραν πρι MotoGP της χρονιάς, γράφτηκε το τέλος στη μυθική καριέρα του 42χρονου πλέον Ιταλού Βαλεντίνο Ρόσι .
Ο «γιατρός» αποχωρεί από τη δράση έχοντας εννιά παγκόσμιους τίτλους σε 24 σεζόν, 89 νίκες σε 372 αγώνες, 199 φορές θέση στο πόντιουμ των νικητών και εκατομμύρια λάτρεις ανά την υφήλιο.
Για την ιστορία, νικητής στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς αναδείχθηκε ο Ιταλός Φραντσέσκο Μπανιάια με Ducati, που συμπλήρωσε τέσσερις νίκες στα τελευταία έξι γκραν πρι της χρονιάς. Δεύτερος τερμάτισε ο Ισπανός Χόρχε Μαρτίν και τρίτος ο Αυστραλός Τζακ Μίλερ, ενώ ο παγκόσμιος πρωταθλητής Φάμπιο Κουαρταρό ήταν πέμπτος.
ΒΑΛΕΝΤΙΝΟ ΡΟΣΙ
Γεννήθηκε στο Ούρμπινο στις 16 Φεβρουαρίου του 1979. Γιος του Γκρατσιάνο Ρόσι, ακολούθησε τα βήματα του πατέρα του. Ξεκίνησε να οδηγεί μοτοσικλέτες αγώνων από πολύ μικρός. Αρχικά οδηγούσε καρτ και το 1990 κατέκτησε το τοπικό πρωτάθλημα.
Αγωνιστική πορεία
Το πρώτο του Γκραν πρι με μοτοσικλέτα έγινε το 1996, με «Απρίλια», στα 125 cc και τερμάτισε ένατος. Την επόμενη χρονιά κέρδισε το πρώτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα και έπειτα άλλαξε κατηγορία. Πήγε στην κατηγορία 250 cc , στην οποία τερμάτισε το 1998 δεύτερος και κατέκτησε τον παγκόσμιο τίτλο το 1999, ξανά με «Απρίλια».
Κέρδισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα στα 500 cc με Χόντα το 2001, το παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP το 2002 και το 2003 και μετά, με Γιαμάχα το 2004, το 2005, το 2008 και το 2009. Το 2006 είχε τερματίσει δεύτερος πίσω από το Νίκι Χέιντεν και το 2007 τρίτος πίσω από τους Κέισι Στόνερ και Ντάνι Πεντρόσα. Το 2010 τραυματίστηκε σοβαρά στο Γκραν Πρι της Ιταλίας, με αποτέλεσμα να μείνει εκτός για αρκετό χρονικό διάστημα. Τελικά, τερμάτισε τρίτος πίσω από τους Χόρχε Λορένθο και Ντάνι Πεντρόσα.
Το 2011 υπέγραψε διετές συμβόλαιο με τη Ντουκάτι. Την ίδια χρονιά τερμάτισε έβδομος, με μόλις μία τρίτη θέση στο Γαλλικό Γκραν Πρι, και το 2012 έκτος με καλύτερη επίδοση τη δεύτερη θέση στον αγώνα της Γαλλίας και στον Άγιο Μαρίνο.
Το 2013 επέστρεψε με διετές συμβόλαιο στη Γιαμάχα, με την οποία ολοκλήρωσε τη σεζόν στην 4η θέση και έχοντας τερματίσει 6 φορές στο βάθρο, με τη μία μάλιστα να είναι νίκη (Ολλανδικό Γκραν Πρι). Το 2014 με 2 νίκες (Γκραν Πρι Σαν Μαρίνου και Γκραν Πρι Αυστραλίας) και συνολικά 13 βάθρα τερμάτισε στη δεύτερη θέση με 295 βαθμούς.
Το 2015 ενώ ήταν πολύ κοντά στο να κερδίσει το πρωτάθλημα στον αγώνα της Μαλαισίας κατά τη διάρκεια του αγώνα, ο Ισπανός πιλότος της Repsol Honda, Μαρκ Μάρκεθ, πλησίαζε επικίνδυνα τον Ρόσι. Σε μια στιγμή ο Μάρκεθ είχε κολλήσει την μηχανή του πάνω σε αυτή του Ρόσι. Ύστερα από μερικά προσπεράσματα μεταξύ τους, ο Μάρκεθ θέλησε να τον περάσει μια και καλή. Υπήρξε επαφή μεταξύ τους, ο Μάρκεθ έπεσε και μετά τον αγώνα ο Ρόσι βαθμολογήθηκε κανονικά αλλά του επεβλήθηκε ποινή εκκίνησης από την τελευταία θέση στον επόμενο αγώνα που ήταν και ο τελευταίος της σεζόν. Ο Ρόσι δεν κατάφερε να πλησιάσει τον Λορένθο που εκκινούσε από τις πρώτες θέσεις και έχασε το πρωτάθλημα.
Το 2016 η διαφορά στους βαθμούς ανάμεσα στον Ρόσι και τον πρωτοπόρο Μάρκεθ ήταν μεγάλη, αλλά ο Μάρκεθ τελικά κατέκτησε το πρωτάθλημα.
Στη διάρκεια της καριέρας του ο Ρόσι έχει αποκτήσει πολλά παρατσούκλια. Μερικά από αυτά είναι:
- «Rossifumi»
- «Valentinik»
- «Ο Γιατρός» (το πιο πρόσφατο)
- The GOAT (Greatest Of All Time, ο Σπουδαιότερος Όλων των Εποχών) (το παρωνύμιο είναι από τον πρώην συναθλητή του Κόλιν Έντουαρτς).
Πηγή βιογραφικο:wikipedia
The greatest #MotoGP story ever told ?@ValeYellow46, a legend and an icon ?#GrazieVale pic.twitter.com/4Q6YjeeAeM
— MotoGP™? (@MotoGP) November 14, 2021
#pgnews
#ΑΘΛΗΤΙΚΑ