Άρθρο του Διευθύνοντος Σύμβουλου του Οργανισμού Λιμένος Πατρών κ. Παναγιώτη Τσώνη, στο αφιέρωμα του «Συμβούλου Επιχειρήσεων» με αφορμή το 24ο Forum Ανάπτυξης που διοργανώνει η εφημερίδα και έχει κεντρική θεματική ενότητα «Χτίζοντας το Αύριο».
Το «αύριο» δεν χτίζεται με παλιά υλικά και νοοτροπίες του παρελθόντος. Απαιτείται λοιπόν να συνειδητοποιήσουμε όλοι ότι, στην περίπτωσή μας το λιμάνι της Πάτρας, εκτός από εθνικό είναι και ευρωπαϊκό.
Το λιμάνι μας διαδραματίζει σημαντικό ρόλο για την οικονομία της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αποτελεί κύρια πύλη εισόδου στον ευρωπαϊκό οικονομικό χώρο και γι’ αυτό είναι αναγκαίο να διατηρήσει και να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά του. Επιπλέον είναι κρίσιμο για την διατήρηση της ευημερίας και της κοινωνικής ειρήνης στη μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια που ανήκει η Ελλάδα.
Η Πάτρα και το λιμάνι της λειτουργεί ως κομβικό σημείο για την περιφερειακή και την τοπική οικονομία ενώ χρησιμεύει ως πολυτροπικός κόμβος ενός δυναμικού ευρωπαϊκού θαλάσσιου διαδρόμου.
Πιστεύω ότι μέσα σε όλο αυτό το πλέγμα αρμοδιοτήτων και λειτουργιών απαιτείται συνεργασία με την περιφερειακή και την τοπική αρχή, οι οποίες μπορούν να συνεισφέρουν με παρεμβάσεις και προτάσεις.
Είναι αλήθεια ότι ο ρόλος του λιμανιού της Πάτρας μεταβλήθηκε τα τελευταία χρόνια για διάφορους λόγους (αύξηση του μεγέθους των εμπορικών και επιβατικών πλοίων, συνεχόμενη αύξηση της χρήσης εμπορευματοκιβωτίων κ.ά.), επιβεβαιώνοντας τα συμπεράσματα παλαιότερων μελετών που προέβλεπαν αυτές τις μεταβολές. Ωστόσο, παρατηρείται ότι αν και αυξάνονται οι θαλάσσιες μεταφορές συνολικά, καταγράφονται απώλειες σε διάφορους τομείς των οικονομικών δραστηριοτήτων των ευρωπαϊκών λιμένων.
Πως πρέπει να απαντήσει το λιμάνι της Πάτρας σε αυτές τις προκλήσεις; Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία μας έχει οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι για να χτίσουμε το μέλλον του λιμανιού μας απαιτείται να σημειώσουμε πρόοδο στην καινοτομία, την αυτοματοποίηση, την κυκλική οικονομία και άλλους τομείς που έχει καταγραφεί σημαντική υστέρηση. Παράλληλα, χρειάζεται να αξιοποιήσουμε όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, εθνικά και ευρωπαϊκά, για να στηρίξουμε καινοτόμα σχέδια και πρωτοβουλίες που θα βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητά μας. Ζητούμενο αποτελεί και ένα σταθερό επενδυτικό κλίμα, το οποίο έχουμε στερηθεί εξαιτίας της μακροχρόνιας ύφεσης και της πανδημίας.
Οι προσπάθειες της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένα Πατρών κινούνται στη λογική της προσέλκυσης νέων μορφών οικονομικής δραστηριότητας, καθώς κρίνουμε ότι θα επιφέρουν θετικές συνέπειες σε περιφερειακό επίπεδο. Γι’ αυτό και πιστεύουμε ότι η τοπική κοινωνία και οι τοπικές αρχές δεν πρέπει να αντιμετωπίζουν με καχυποψία τις σχετικές πρωτοβουλίες του ΟΛΠΑ, αφού ο κοινός μας στόχος είναι η ευημερία των πολιτών της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής. Ο διάλογος μεταξύ μας είναι αναγκαίος και από την πλευρά μου επαναλαμβάνω ότι η διοίκηση του Οργανισμού θα είναι πάντοτε στη διάθεση των φορέων για να συζητάμε και να βρίσκουμε λύσεις σε προβλήματα, μακριά από διχαστικές πρακτικές και πολιτικές σκοπιμότητες.
Συμπερασματικά, πιστεύω ότι οφείλουμε να αποδράσουμε από τη σκέψη ότι η πόλη-λιμάνι της Πάτρας είναι αποκλειστικά εθνικό και να υπερτονίσουμε τον ευρωπαϊκό χαρακτήρα του, αναλογιζόμενοι πως η αύξηση της ανταγωνιστικότητας του λιμανιού μας είναι σημαντικός παράγοντας για να επιλύσουμε τα αναπτυξιακά προβλήματα (οικονομικά, κοινωνικά, εδαφικά) σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
#pgnews
#ΔΥΤΙΚΗΕΛΛΑΔΑ
#ΑΠΟΨΕΙΣ