Άρθρο του Προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών Πελοποννήσου & Δυτικής Ελλάδας κ. Κλεομένη Μπάρλου, στο αφιέρωμα του «Συμβούλου Επιχειρήσεων» με αφορμή το 24ο Forum Ανάπτυξης που διοργανώνει η εφημερίδα και έχει κεντρική θεματική ενότητα «Χτίζοντας το Αύριο».
Κάθε κρίση συνιστά και ευκαιρία αναθεώρησης της προηγούμενης πορείας και των προτεραιοτήτων. Εν προκειμένω, συνιστά ευκαιρία να διορθώσουμε χρόνιες παθογένειες της οικονομίας και να κτίσουμε μια οικονομία σε στέρεες βάσεις, μια οικονομία εξωστρεφή, παραγωγική, καινοτόμα, εξαγωγική, που δίνει προοπτικές καριέρας για τους νέους και διασφαλίζει διατηρήσιμη βιωσιμότητα στα δημόσια έσοδα και ασφαλιστικά ταμεία, μια οικονομία λιγότερο ευάλωτη σε επόμενες κρίσεις και που μπορεί να συμμετέχει πλήρως και ενεργά στις τεχνολογικές εξελίξεις και στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση.
Έχοντας επίγνωση ότι η οικονομία σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο θα έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά στην «μετα-κορωνοϊό» εποχή, η στρατηγική πρέπει επίσης να βασίζεται σε μια ολική θεώρηση του εγχειρήματος της ανασυγκρότησης της οικονομίας και της διάστασης της βιομηχανίας σε αυτήν.
Σε αυτήν την κατεύθυνση βασική προτεραιότητα αποτελεί η επιχειρηματικότητα που θα πρέπει να συνδέεται άρρηκτα με την έρευνα και την καινοτομία που αναπτύσσεται στα Πανεπιστήμια και τα Ινστιτούτα της περιοχής μας.
Επίσης δεν είναι δυνατόν να υπάρξει ανάπτυξη παραγωγικών δραστηριοτήτων χωρίς βασικά έργα υποδομής. Τα μεγάλα έργα που είναι αναγκαία και ουσιώδους σημασίας για να ξεπεράσει ο Δυτικός Άξονας την στασιμότητα που βρίσκεται τώρα, έχουν καθυστερήσει υπερβολικά ή βρίσκονται σε αδράνεια.
- Οι Οδικοί Άξονες από τα Ιωάννινα μέχρι την Πάτρα και από την Κόρινθο μέχρι την Τσακώνα (Ιόνια και Ολυμπία Οδός)
- Η έλευση του Φυσικού Αερίου σε όλη την Δυτική Ελλάδα. Το Φυσικό Αέριο είναι μονόδρομος πλέον για την ανάπτυξη των βιομηχανικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στην περιφέρειά μας .
- Η επαναλειτουργία και ο εκσυγχρονισμός ενός ολοκληρωμένου Σιδηροδρομικού Δικτύου που θα συνδέεται οπωσδήποτε με την βιομηχανική περιοχή των Πατρών (ΒΙΠΕ ΠΑΤΡΩΝ) καθώς και με άλλα παραγωγικά σημεία της Περιφέρειάς μας .
- Η ολοκλήρωση των έργων υποδομής του Λιμανιών του δυτικού άξονα , ώστε να καταστούν σύγχρονα εμπορευματικά κέντρα.
- Η λειτουργία διεθνούς αερολιμένα στην Πελοπόννησο που θα χρησιμοποιείται και για τις μεταφορές των παραγόμενων προϊόντων απ’ ευθείας στις ξένες αγορές .
Επιπρόσθετα το εμπορικό λιμάνι της Πάτρας (μετά την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση, που ήδη έχουν δρομολογηθεί και είναι σε εξέλιξη), είναι ένα έργο που θα αναμορφώσει παραγωγικά και οικονομικά την περιοχή, θα επαναφέρει την Αχαΐα στην παλαιά βιομηχανική και εμπορική της ακμή και θα γίνει πόλος έλξης επενδυτικών πρωτοβουλιών στους τομείς της μεταποίησης και των μεταφορών. Το έργο αυτό :
- θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας μόνο στην ΒΙΠΕ τουλάχιστον κατά 50% .
- θα δημιουργήσει τις συνθήκες για την ίδρυση και λειτουργία νέων επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και θα κάνει ελκυστική την περιοχή μας για προσέλκυση νέων επενδύσεων στην μεταποιητική δραστηριότητα.
Το ενεργειακό κόστος είναι ακόμα ένα μεγάλο θέμα που πρέπει να μας απασχολήσει έντονα εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά και η απραξία λήψης μέτρων για βελτίωση του προβλήματος με τις δυσμενείς επιπτώσεις στη λειτουργία των επιχειρήσεών μας, στο κόστος παραγωγής, αλλά και την μείωση της ανταγωνιστικότητας .
Ακόμη, το μεταφορικό κόστος αποτελεί σημαντικό στοιχείο και επηρεάζει άμεσα την ανταγωνιστικότητα. Είναι δεδομένο ότι το έργο της μεταφοράς θα διπλασιασθεί, από την εξυπηρέτηση επιχειρήσεων που βρίσκονται σε περιοχές εντός και εκτός της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος.
Η Πάτρα κατέχει πλεονεκτική θέση στον χάρτη της Ανατολικής Μεσογείου και θα πρέπει, σύμφωνα με τα ανωτέρω, η ανάληψη πρωτοβουλιών από την πλευρά όλων , να αποτελέσει την αφετηρία για την υλοποίηση ενός συνόλου παρεμβάσεων έργου που θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί πριν από πολλά χρόνια.
#pgnews
#ΔΥΤΙΚΗΕΛΛΑΔΑ
#e-ΑΠΟΨΕΙΣ