Πρωτοπόρο, σύγχρονο και καινοτόμο είναι το έργου που παράγει το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, το οποίο μετρά 20 χρόνια διαδρομής, παρέχοντας υψηλό επίπεδο των σπουδών υπηρετώντας την εξ αποστάσεως και τη δια βίου εκπαίδευση.
Το υψηλό επίπεδο των σπουδών του, έχει πιστοποιηθεί από τους Διεθνείς Οργανισμούς Αξιολόγησης των Πανεπιστημίων, που το κατατάσσουν στην πρώτη 5άδα των Ανοικτών Πανεπιστημίων παγκοσμίως.
Το πιστοποιεί, όμως, και ο συνεχώς αυξανόμενος αριθμός των φοιτητών – ανέρχονται σε 55.000 σ’ όλη τη χώρα-, οι οποίοι επιλέγουν τις σχολές του ΕΑΠ για να κάνουν προπτυχιακές αλλά και μεταπτυχιακές σπουδές σε γνωστικά αντικείμενα και επιστημονικά πεδία που απαντούν στις σύγχρονες προκλήσεις.
Η σημασία της εξ αποστάσεως και δια βίου εκπαίδευσης αναδείχθηκε, μέσα από την προσέγγιση στο έργο που προσφέρει το ΕΑΠ, κατά τη διάρκεια της υβριδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Κυριακής 28/11/2021, στο πλαίσιο του 24ου Φόρουμ Ανάπτυξης στην Πάτρα.
Την περίπτωση του ΕΑΠ σκιαγράφησαν μέσα από τις ομιλίες τους ο αντιπρόεδρος Διοικητικών, Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας του ΕΑΠ, Ευστάθιος Ευσταθόπουλος, ο αντιπρόεδρος Έρευνας και Δια Βίου Εκπαίδευσης, Κωνσταντίνος Καραμάνης, καθώς επίσης οι κοσμήτορες των Σχολών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου Εμμανουήλ Κουτούζης, Δημήτρης Στεργίου και Ιωάννης Καλαβρουζιώτης, παρουσιάζοντας ενδιαφέροντα στοιχεία και τα πλεονεκτήματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Χαιρετισμό απηύθυνε ο πρόεδρος του ΕΑΠ Οδυσσέας – Ιωάννης Ζώρρας.
Στ. Ευσταθόπουλος: «Σπουδές υψηλής ποιότητας με διεθνή καταξίωση»
Την ανοδική πορεία του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου παρουσίασε ο αντιπρόεδρος Διοικητικών, Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας του ΕΑΠ, Ευστάθιος Ευσταθόπουλος, ο οποίος «άνοιξε» τις εργασίες της εκδήλωσης που αποτελεί θεσμό για την πόλη.
«Το ΕΑΠ πρωτοπορεί στην εξ αποστάσεως και τη δια βίου εκπαίδευση όλα αυτά τα χρόνια και διανύει μια ανοδική πορεία. Σήμερα έχουμε περίπου 50.000 ενεργούς φοιτητές από όλη την Ελλάδα, η πλειονότητα των οποίων είναι μεγαλύτερης ηλικία. Οι 20.000 περίπου παρακολουθούν τα προπτυχιακά προγράμματα και οι 30.000 τα μεταπτυχιακά. Το ΕΑΠ έχει καθιερώσει μια μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η οποία απέχει πολύ από τις διαλέξεις μέσα από τον υπολογιστή που έγιναν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το ΕΑΠ αξιολογείται σε πολύ υψηλές θέσεις από διεθνείς οργανισμούς κατάταξης Πανεπιστημίων, 4ο μεταξύ των Ανοικτών και μέσα στις 1000 θέσεις σ’ όλα τα Πανεπιστήμια (και στα συμβατικά). Επιπλέον, τα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών έχουν αξιολογηθεί και πιστοποιηθεί από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΕ) με πάρα πολύ υψηλές βαθμολογήσεις. Έχει ολοκληρωθεί η πιστοποίηση των πέντε από τα έξι παλιότερων προπτυχιακών προγραμμάτων και την νέα χρονιά θα πιστοποιηθούν δύο ακόμα νέα. Στο ΕΑΠ γίνονται σπουδές υψηλού επιπέδου, τα πτυχία είναι αναγνωρίσιμα από την αγορά. Πολλοί από τους αποφοίτους μας δουλεύουν στον δημόσιο τομέα αλλά και σε κορυφαίες θέσεις σε ιδιωτικές εταιρείες. Επιπλέον, το ΕΑΠ έχει στις τάξεις του μερικούς από τους καλύτερους διδάσκοντες στη χώρα, με τους συνεργαζόμενους καθηγητές, οι οποίοι μέσα από ολιγομελή τμήματα (20-25 ατόμων), οι οποίοι αναπτύξουν την έννοια της μεντορικής στους φοιτητές και αυτό είναι ένα ακόμα στοιχείο της υψηλής ποιότητας σπουδών».
Στο ερώτημα, πόσο η πανδημία επηρέασε το ΕΑΠ, ο κ. Ευσταθόπουλος ανέφερε πως «οι σπουδές μας δεν επηρεάστηκαν καθόλου, συνεχίσαμε το έργο μας στην εξ αποστάσεως και δια βίου εκπαίδευση».
Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε ο αντιπρόεδρος του ΕΑΠ στην βαρύτητα που δίνει η διοίκηση στα στρατηγικά ζητήματα ανάπτυξης για το μέλλον του ΕΑΠ. «Κάνουμε σημαντικές επενδύσεις και αφορούν στον ερευνητικό – εργαστηριακό εξοπλισμού ύψους 8 εκατ. ευρώ και ενδυναμώνουμε τις σχέσεις με την τοπική κοινωνία. Βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη διαγωνισμός για την αγορά ενός ιδιόκτητου κτηρίου, στο οποίο θα φιλοξενηθεί η βιβλιοθήκη και το αναγνωστήριό της καθώς επίσης αίθουσα εκδηλώσεων για φορείς της πόλης», ανέφερε.
Ανακοίνωσε, ακόμα, πως θα προχωρήσει η αγορά οικοπέδου στο υπάρχον campus της Περιβόλας για να μπορέσει να διαμορφωθεί η κεντρικής είσοδος στο Πανεπιστήμιο, κάτι που θα δώσει μια άλλη πνοή στην ανάπτυξη του ΕΑΠ.
«Το ανοικτό Πανεπιστήμιο είναι διεθνή τάση, δεν υπάρχουν προϋποθέσεις για να εισαχθεί κανείς στο ΕΑΠ, γίνεται χωρίς κλήρωση, αλλά τόνισε πως οι σπουδές είναι απαιτητικές και η αναγνωρισιμότητα του πτυχίου είναι σημαντική» ανέφερε, ενώ τόνισε πως στόχος της Διοίκησης είναι η ανάπτυξη του Πανεπιστημίου και τα επόμενα χρόνια θα παρουσιαστούν σημαντικά αποτελέσματα.
Κ. Καραμάνης: «Ελπιδοφόρα προοπτική το Κέντρο Δια βίου Μάθησης»
«Το ΕΑΠ είναι καταξιωμένο πλήρως στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας για το επίπεδο των σπουδών», σημείωσε από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος Έρευνας και Δια Βίου Εκπαίδευσης, Κωνσταντίνος Καραμάνης, ο οποίος εστίασε την ομιλία του στο Κέντρο Δια βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ), το οποίο λειτουργεί από τις αρχές Σεπτεμβρίου, ενώ την έναρξή του σηματοδότησε η Κοινή Υπουργική Απόφαση τον Μάρτιο του 2021.
«Το Κέντρο Δια βίου Μάθησης αποτελεί μια καινούργια προσπάθεια που ξεκίνησε πριν δύο μήνες και υπόσχεται ένα ελπιδοφόρο μέλλον. Στόχος της Διοικούσας Επιτροπής είναι το ΕΑΠ να επεκταθεί και σε προγράμματα δια βίου μάθησης δίνοντας διέξοδο σε όλους όσοι θέλουν να βελτιώσουν τις δεξιότητες και ικανότητές τους αλλά και να αποκτήσουν καινούργιες. Είναι κοινός τόπος ότι το διεθνές περιβάλλον στο οποίο ζούμε είναι συνεχώς μεταβαλλόμενο. Άρα, άμεσα πρέπει να συνδέσουμε την επιμόρφωση και δια βίου μάθηση με ζητήματα που αφορούν την απασχόλησης και με την κοινωνική ευημερία ευρύτερα. Όλες οι μελέτες από διεθνείς και εγχώριους φορείς δείχνουν ότι μέσα στην μεταβιομηχανική κοινωνία η συνεχής βελτίωση των γνώσεων, των δεξιοτήτων, των ικανοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού αποτελεί βασικό στοιχείο κοινωνικής συνοχής και ανάπτυξης. Η ανανέωση και επικαιροποίηση των γνώσεων είναι επιβεβλημένη για να μείνουμε στην αγορά εργασίας αλλά και για προσωπική μας ανέλιξη. Για τους παραπάνω λόγους, προχωρήσαμε στην ίδρυση του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης, το οποίο αποτελεί μια νέα μονάδα του ΕΑΠ, που εξασφαλίζει τον συντονισμό για την ανάπτυξη προγραμμάτων επιμόρφωσης και τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση. Κάθε δράση του Πανεπιστημίου μας που αφορά τη δια βίου εκπαίδευση θα υλοποιείται μέσα από αυτό το Κέντρο με βάσει το πλαίσιο του ΕΑΠ αλλά την νομοθεσία σε εθνικό και διεθνές επίπεδο».
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Καραμάνης στους πέντε βασικούς άξονες δράσης του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Ε.Α.Π., οι οποίοι είναι οι εξής:
1.Ανάπτυξη Προγραμμάτων Επιμόρφωσης, Κατάρτισης και εν γένει Δια Βίου Μάθησης καθώς και Επιμορφωτικών Σεμιναρίων.
- Ανάπτυξη προγραμμάτων εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
- Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού.
- Σύναψη προγραμματικών συμφωνιών με τις Περιφέρειες και τους Δήμους, Εκπαιδευτικούς και Επαγγελματικούς Φορείς, Κοινωφελή ιδρύματα, καθώς και άλλους Δημόσιους και μη Κρατικούς Φορείς:
- Συμμετοχή σε Δράσεις Επιμόρφωσης Προσωπικού Επιχειρήσεων και Διαρθρωτικής Προσαρμογής. Θα το καταφέρουμε εντός του 2022.
- Δράσεις υποστήριξης για την ανάπτυξη της Κοινωνικής Οικονομίας.
- Πιστοποίηση Προσόντων.
Αναφερόμενος στα 11 προγράμματα που υλοποιούνται από το ΚΕΔΙΔΥΜ ο κ. Καραμάνης ανακοίνωσε ότι αναμένονται καινούργια από το 2022, σημειώνοντας ότι «η ζήτηση είναι αρκετά μεγάλη και αυτό δείχνει ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη για τη δια βίου εκπαίδευση».
Εκπαιδευτές είναι μέλη ΔΕΠ του Πανεπιστημίου, συνεργαζόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό, διακεκριμένοι επιστήμονες και καλλιτέχνες. Επεσήμανε ότι ορισμένα από τα προγράμματα είναι δωρεάν και με πληρωμή και οι συμμετέχοντες ολοκληρώνοντάς τα θα μπορούν να αποκτήσουν πιστοποίηση, ένα «ισχυρό χαρτί και στην αγορά εργασίας.
Μ. Κουτούζης: «Πρόκληση η ανάπτυξη της έρευνας και η εξωστρέφεια»
Ενδιαφέροντα στοιχεία για την Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών του ΕΑΠ παρουσίασε ο Κοσμήτορας, Μανώλη Κουτούζης αναφορικά με το παραγόμενο έργο αλλά και τη στόχευση για την ενίσχυση του ερευνητικού αποτυπώματος.
«Είκοσι ένα χρόνια πριν την πανδημία το ΕΑΠ πρόσφερε σπουδές εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με ένα ειδικά προσαρμοσμένο εκπαιδευτικό υλικό για να μαθαίνουν τους φοιτητές να διαβάζουν με διαφορετικό τρόπο, να τους μαθαίνει πως να μαθαίνουν. Δεν πρόκειται για ένα συμβατικό αλλά για ένα ειδικά διαμορφωμένο εκπαιδευτικό υλικό. Άλλη μια καινοτομία του ΕΑΠ, αποτελεί η διδακτική προσέγγιση με τους καθηγητές να συμβουλεύουν και να καθοδηγούν τους φοιτητές, δίνοντάς τους ανατροφοδότηση για τις εργασίες τους. Υπάρχει συνεχής επικοινωνία και πάρα πολύ σημαντικό οι καθηγητές σύμβουλοι επιμορφώνονται και αξιολογούνται για τα ζητήματα εκπαίδευσης ενηλίκων και για την εξ αποστάσεως, προσδίδοντας περιεχόμενο και αξία», ανέφερε ο κ. Κουτούζης.
Αναφέρθηκε στις καινοτόμες οι θεματικές ενότητες της Σχολής, η οποία λειτουργεί από το 2000 και «θεραπεύει» ένα μεγάλο εύρος επιστημονικών πεδίων και παιδαγωγικού αντικειμένου με πολλά εμβληματικά προγράμματα.
Από το 2013 έως και το 2020, ο συνολικός αριθμός των φοιτητών στη Σχολή καταγράφει αναπτυξιακή πορεία. «Ο μέσος όρος ηλικίας στα προπτυχιακά προγράμματα είναι μεγαλύτερος από τα μεταπτυχιακά προγράμματα και αυτό έχει μεγάλη σημασία για εμάς. Μέχρι και το 2017 η Σχολή μας έχει στην πλειονότητα αποφοίτους ηλικίας από 65 ετών και άνω. Πρόκειται για άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, τους οποίους με μεγάλη χαρά τους υποδεχόμαστε στη Σχολή. Φέτος, έχουμε μια φοιτήτρια 85 ετών», ανέφερε ο κ. Κουτούζης, ενώ τόνισε πως «το 70% των σπουδαστών μας ολοκληρώνουν τις σπουδές τους και σε σύντομο χρονικό διάστημα».
Στη Σχολή υπηρετούν 15 μέλη ΔΕΠ, περισσότεροι από 1.200 διδάσκοντες και πολλοί είναι εξαιρετικοί επιστήμονες με εμπειρία αλλά και νέοι διδάσκοντες, οι οποίοι περνούν από αξιολόγηση, καθώς το ΕΑΠ αποτελεί «φυτώριο» για νέους επιστήμονες που έχουν ακαδημαϊκή πορεία και μετέπειτα.
Όσον αφορά στα προγράμματα, ανέφερε πως έχουμε 3 προπτυχιακά –«θέλουμε να αναπτυχθούμε περισσότερο», 12 μεταπτυχιακά, 3 κοινά προγράμματα με τα Πανεπιστήμια Θεσσαλίας και Δυτικής Μακεδονίας, καθώς επίσης διδακτορικών και μεταδιδακτορικών σπουδών. Εστίασε, παράλληλα στο ερευνητικό έργο της Σχολής με τα τέσσερα νέα εργαστήρια που ιδρύθηκαν στη Σχολή με σαφή στόχευση πλέον στην ανάπτυξη του ερευνητικού αποτυπώματος.
«Οι προκλήσεις που έχουμε ως Σχολή είναι να χαρτογραφήσουμε το νέο τοπίο που έχει διαμορφωθεί στην ανώτατη εκπαίδευση και στην αγορά εργασίας. Θα αναπτύξουμε νέα προγράμματα σπουδών, να ανανεώσουμε τα υπάρχοντα προγράμματά μας, το εκπαιδευτικό τους υλικό ώστε να δώσει προοπτική. Η μεγάλη πρόκληση είναι η ανάπτυξη έρευνας, η εξωστρέφεια και η διεθνοποίηση της Σχολής μας ώστε το ΕΑΠ να ανέβει ακόμα ψηλότερα στις διεθνείς κατατάξεις».
Δημήτρης Στεργίου: «Σχολή με ισχυρό κοινωνικό αποτύπωμα»
Ο αναπληρωτής κοσμήτορας της σχολής Κοινωνικών Επιστημών και μέλος ΣΕΠ, Δημήτρης Στεργίου σκιαγράφησε τη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, τονίζοντας ότι προσφέρει γνώσεις και δεξιότητες σε θέματα που αφορούν τις κοινωνικές επιστήμες, στη διοικητική επιστήμη, την ανθρωπολογία και την ιστορία. Η Σχολή απαρτίζεται από 12 μέλη ΔΕΠ, πέντε καθηγητές και 1000 μέλη ΣΕΠ, ενώ την τελευταία 20ετία έχουν αποφοιτήσει πάνω από 55.000 φοιτητές και ήδη καταγράφεται αυξητική τάση.
«Για το ακαδημαϊκό έτος 2020 – 2021 από τους 11.100 νέους φοιτητές που εισήχθησαν στο ΕΑΠ, σε ποσοστό της τάξεως το 43% (4.800 φοιτητές) επέλεξαν τα προγράμματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών, κάτι που φανερώνει την ελκυστικότητα της σχολής. Το 52% των φοιτητών της Σχολής μας διαχρονικά φοιτά στα μεταπτυχιακά προγράμματα και το 48% στα προπτυχιακά. Οι φοιτητές τόσο της Σχολής μας όσο και στο Ίδρυμα προέρχονται από όλη την επικράτεια, όμως υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό από όλες τις περιφέρειες της Αττικής και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ υπάρχει ένα ποσοστό φοιτητών που είναι μόνιμοι κάτοικοι στο εξωτερικό και αυτό φανερώνει ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μας δίνει το δικαίωμα στην εκπαίδευση. Η μέση ηλικία στους νεοεισερχόμενους φοιτητές είναι στην ηλιακή ομάδα 30-39 ετών, ενώ υπάρχει μικρή άνοδος στην ηλικία όσων παρακολουθούν τα προγράμματα της Σχολής από το 2000 και μετά», ανέφερε ο κ. Στεργίου.
Αναφορικά με τα Προγράμματα Σπουδών ανέφερε πως η Σχολή προσφέρει 20 ΠΣ, 3 προπτυχιακά και 16 μεταπτυχιακά, καθώς επίσης ένα ειδικό πρόγραμμα, ενώ υπάρχει δυνατότητα για μεταδικτατορική έρευνα. Ακόμα, υπάρχουν και αγγλόφωνα προγράμματα, συμβάλλοντας στη διάθεση της σχολής για διεθνή παρουσία. Όσον αφορά στην ερευνητική δραστηριότητα της Σχολής, στην οποία υπηρετούν 22 διδάκτορες, 26 υποψήφιοι διδάκτορες που εκπονούν την έρευνα, ανέφερε πως υπάρχουν τρία εργαστήρια , τα οποία αναλαμβάνουν ερευνητικό έργο με στόχευση την ενίσχυση.
Καταλήγοντας ανέφερε πως «η Σχολή Κοινωνικών Επιστημών έχει ισχυρό αποτύπωμα, έχει ήδη αρχίσει να ανοίγει νέους δρόμους με στόχευση την καταξίωση στην ελληνική και διεθνή επιστημονική κοινότητα».
Ι. Καλαβρουζιώτης: «Μεταλαμπαδεύσουμε την επιστημονικότητα»
Ο Ιωάννης Καλαβρουζιώτης, κοσμήτορας της Σχολής Θετικών Επιστημών Τεχνολογίας του ΕΑΠ εστίασε στην προσπάθεια που καταβάλλει μέσα από τα σύγχρονα μεταπτυχιακά προγράμματα κάνοντας άνοιγμα σε νέους κλάδους, όπως στον πρωτογενή τομέα, ενώ υπογράμμισε πως «μέσα από τις συνεργασίες και με άλλα συμβατικά Πανεπιστήμια μεταλαμπαδεύουμε την επιστημονικότητα».
Παρουσιάζοντας συνοπτικά το έργο της Σχολής, τόνισε πως μετρά 20 χρόνια λειτουργίας και είναι από τις πρώτες από τις τέσσερις που συγκροτήθηκαν στο ΕΑΠ και υποστηρίζονται οι κλάδοι των Φυσικών Επιστημών, Μαθηματικών, Πληροφορικής, Περιβάλλοντος, Κατασκευής Τεχνικών Εργων και Γεωργίας. Υπηρετούν συνολικά 13 μέλη ΔΕΠ, συνεργαζόμαστε με περισσότερα 500 μέλη ΣΕΤ, προσφέρει 16 προγράμματα σπουδών (2 προπτυχιακά και 14 μεταπτυχιακά), με 120 θεματικές ενότητες και 11 σύντομα προγράμματα σπουδών και ήδη ετοιμάζεται ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα για τη γεωργία. Εκπαιδεύει περίπου 2000 νέους φοιτητές κάθε χρόνο και έχει ήδη 8.710 φοιτητές και έχουν αποφοιτήσει 12.785. Επίσης έχει 58 υποψήφιους διδάκτορες, 36 διδάκτορες και 7 μεταδιδάκτορες. Η σχολή είναι κατ’ εξοχήν εργαστηριακής κατεύθυνσης και ήδη από τον περασμένο Μάρτιο βρισκόμαστε σε ένα καινούργιο κτήριο στο συγκρότημα της Περιβόλα.
Ιδιαίτερη μνεία έκανε στο άνοιγμα που επιχειρεί η ΣΘΕΤ στον πρωτογενή τομέα, λέγοντας πως είναι η πρώτη φορά που γίνεται στην Ελλάδα. Μίλησε για το πρόγραμμα Γεωργία Ακριβείας, το οποίο υλοποιείται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών και αναμένεται σύντομα η έγκρισή του. Επίσης, αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα Ιατρικής Ακριβείας που θα υλοποιηθεί το 2022 σε συνεργασία με την Ακαδημία Αθηνών και τον κ. Θάνο, τον οποίο πρόσφατα τίμησε το ΕΑΠ ανακηρύσσοντάς τον ως επίτιμο διδάκτορα της Σχολής, ενώ εξήρε τη συνδρομή όλων των καθηγητών και συνεργατών της Σχολής που συνδράμουν στο ακαδημαϊκό έργο.
«Η σχολή μας καυχάται τα τελευταία χρόνια για την εργαστήριά της, τα οποία συνολικά εννέα όπου γίνεται η εκπαίδευση των προπτυχιακών φοιτητών. Έχουμε δώσει ιδιαίτερη φροντίδα σε αυτόν τον τομέα. Η Διοίκηση εξασφάλισε γενναία χρηματοδότηση μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων το 2021 και έχουν δρομολογηθεί ήδη διακηρύξεις αγοράς εξοπλισμού 8,5 εκατ. ευρώ, το οποίο ζηλεύει ακαδημαϊκά κάθε συμβατικό Πανεπιστήμιο σήμερα» τόνισε μεταξύ άλλων.
Κλείνοντας, ανέφερε πως «το ΕΑΠ δεν επηρεάστηκε από την κρίση της πανδημίας, αλλά αύξησε κατά πολύ τον αριθμό των φοιτητών του» και τόνισε πως «η εκπαιδευτική ακαδημαϊκή συνολική λειτουργία είναι αυτή που το διαφοροποιεί με τα άλλα Πανεπιστήμια της χώρας και το καθιστά καινοτόμο και πρωτοπόρο».