Μετά από δεκαετίες προσπαθειών, ο «Μπλε Διάδρομος» Αδριατικής – Ιονίου, εντάχθηκε τελικά σε χρηματοδότηση, από το επενδυτικό Πλαίσιο των Δυτικών Βαλκανίων (WBIF), που θα στηρίξει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Πρόκειται για ένα φιλόδοξο έργο, στο οποίο, αρχικά, λίγοι πίστεψαν και ακόμα λιγότεροι το στήριξαν και τώρα ήρθε η στιγμή για να γίνει πραγματικότητα. Ο οδικός άξονας, εκτείνεται από τη Βόρεια Ιταλία, διασχίζει τα δυτικά Βαλκάνια και μέσω της Ιόνιας οδού και του Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα-Καλαμάτα, θα φτάνει στο νότιο άκρο της Πελοποννήσου.
Συνολικά, οκτώ χώρες εμπλέκονται στο έργο: Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία.
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, συναντήθηκε την Πέμπτη με την υπουργό Ενέργειας και Υποδομών της Αλβανίας, Μπελίντα Μπαλούκου και δεσμεύτηκε ότι ο σχετικός διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί τους επόμενους μήνες, με στόχο τα έργα κατασκευής να ξεκινήσουν έως τα τέλη του 2022.
Ολο το δίκτυο των Δήμων της Δυτικής Ελλάδας , Ηπείρου και Πελοποννήσου, που ανήκουν στο γεωγραφικό τόξο από την Τεργέστη έως την Καλαμάτα, θα επωφεληθούν και με συντονισμένες δράσεις, θα πρέπει να επιδιώξουν να εξασφαλίσουν εντός των χρονοδιαγραμμάτων, την άμεση κατασκευή όλων των έργων που υπολείπονται (Γιάννενα-Κακαβιά και Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα-Καλαμάτα).
Τα έργα κατασκευής στην Κροατία έχουν προχωρήσει και το κροατικό τμήμα του «Μπλε Διαδρόμου» θα παραδοθεί έως τα τέλη του έτους.
Στην Αλβανία, η κατασκευή επρόκειτο να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2020, ωστόσο η πανδημία έβαλε το πρότζεκτ στον «πάγο».
Ελλάδα και Μαυροβούνιο δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα. Στην Ελλάδα αναλογεί η σύνδεση των 60 χιλιομέτρων από τα Ιωάννινα έως την Κακαβιά με έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Στη συνέχεια ο Μπλε Διάδρομος θα συνεχίζει στην Ιόνια Οδό.
#pgnews
#ΔΥΤΙΚΗΕΛΛΑΔΑ