Τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου ξεκινούν οι εκπτώσεις στα καταστήματα όλης της χώρας, ενώ την Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2022 τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά.
Ωστόσο στην Πάτρα, τα καταστήματα έχουν ήδη… ξεκινήσει.
Τα περισσότερα – ελάχιστα δεν το έχουν κάνει – έχουν κατεβάσει τις τιμές τους, αναρτώτας σχετικές ενημερώσεις στις βιτρίνες τους. Και σε αυτή την περίοδο, φαίνεται οι έμποροι να συμπεριφέρονται γενναία απέναντι τους καταναλωτές, παρά τις δυσκολίες που περνά ο κλάδος του, πουλώντας τα προϊόντα τους με μεγάλες εκπτώσεις και πολλές προσφορές. Προσφορές, στην Πάτρα, θα συναντήσει κάποιος όχι μόνο σε ένδυση και υπόδηση, αλλά και σε καταστήματα με αξεσουάρ κινητής τηλεφωνίας και άλλα. «Θήκη και τζαμάκι μόνο δέκα ευρώ», εντόπισε μαγαζί το tempo24 στο κέντρο της Πάτρας, ενώ οι προσφορές, – που «χτυπούν» και καλύτερα στο αυτί του καταναλωτή – φαίνεται να έχουν εξαπλωθεί ακόμη και στην εστίαση και τα βιβλιοπωλεία! Τα ποσοστά των εκπτώσεων, όπως εκτιμούν οι επαγγελματίες θα φτάσουν μέχρι και το 70% ή και το 80%. Πάντως, μια από τις προωθητικές ενέργειες, η οποία φαίνεται τείνει να γίνει θεσμός, είναι η αγορά του 1+1. Με αυτό τον τρόπο, οι επαγγελματίες προσπαθούν να προσελκύσουν τους λιγότερο αποφασιμένους καταναλωτές και τα μικρότερα πορτοφόλια.
Οι έμποροι ποντάρουν πολύ στην ερχόμενη εβδομάδα, αφού όπως είπαν στο tempo24, η εβδομάδα μετά τις γιορτές, όπως γίνεται άλλωστε κάθε χρόνο, ήταν «βουβή» με ελάχιστη καταναλωτική κίνηση και μικρό τζίρο.
Να υπενθυμίσουμε ότι τα καταστήματα θα παραμείνουν προαιρετικά ανοιχτά την Κυριακή 16 Ιανουαρίου, με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από 11:00 έως 18:00.
ΠΡΟΣΟΧΗ στις εκπτώσεις
Για την καλύτερη ενημέρωση και προετοιμασία των καταναλωτών αλλά και για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των ευκαιριών, που προσφέρει η αγορά, ο «Συνήγορος του Καταναλωτή» και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας συστήνουν στους καταναλωτές τα ακόλουθα:
– Να προσέχουν κατά την ηλεκτρονική εγγραφή τους σε ενημερωτικά δελτία (newsletters), με τα οποία καλούνται να δηλώσουν έγκαιρα τις προτιμήσεις τους σε συγκεκριμένα προϊόντα και να ενημερωθούν, έτσι, νωρίτερα για τις εκπτώσεις που θα γίνουν σε αυτά. Ιδίως, να είναι επιφυλακτικοί με τις προσωπικές πληροφορίες που χορηγούν μέσω αυτών των newsletters, δεδομένου ότι αποτελούν, στην ουσία, μορφή ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους προμηθευτές για τη δημιουργία προσωποποιημένων προφίλ πελατών και για τη διενέργεια εξατομικευμένων προωθητικών ενεργειών που τους ακολουθούν παντού κατά την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο.
– Να διαχωρίζουν τις αληθινές από τις εικονικές προσφορές, κάνοντας δική τους έρευνα αγοράς αρκετό διάστημα πριν για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, σε συνδυασμό και με τη χρήση ειδικών εργαλείων που διατίθενται από ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγκρισης προϊόντων και πραγματοποίησης αγορών, τα οποία αναπαριστούν τη διαχρονική διακύμανση των τιμών.
– Κατά την τοποθέτηση των παραγγελιών τους, να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και σημασία, εκτός από την τιμή, και σε άλλες κρίσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την ταχύτητα παράδοσης των προϊόντων τους και συγκεκριμένα:
(α) στη διαθεσιμότητα, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη εμπόδια και περιορισμούς που, σε διεθνές επίπεδο, επηρεάζουν την παραγωγή και διακίνηση των αγαθών, καθώς και
(β) στον αναμενόμενο χρόνο αποστολής των προϊόντων μέσω των ταχυδρομικών παρόχων. Στόχος είναι οι καταναλωτές να μη βιώνουν αργότερα δυσαρέσκεια και απογοήτευση από τυχόν υπερβολικούς ή/και απροσδιόριστους χρόνους αναμονής.
– Να αποφεύγουν την αγορά προϊόντων, ακόμα κι αν πωλούνται σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές, από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν αμφίβολης νομιμότητας ιστοσελίδες (πχ δεν περιλαμβάνουν πλήρη στοιχεία έδρας και επικοινωνίας, περιέχουν «νεκρές» συνδέσεις ή συνδέσεις σε όρους χρήσης ή πολιτικής προστασίας απορρήτου με ασυνάρτητο παρεχόμενο, διοχετεύουν την επικοινωνία με τους καταναλωτές αποκλειστικά μέσω social media εφαρμογών, όπως viber, messenger, κ.λπ.).
#pgnews
#ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ