Ενα πολύπαθο έργο, που καθυστέρησε για πολλά χρόνια και πέρασε «από 40 κύματα», μπαίνει επιτέλους στις ράγες της υλοποίησης.
Την ερχόμενη Παρασκευή ολοκληρώνεται η φάση εκδήλωσης αρχικού ενδιαφέροντος, για την κατασκευή της νέας, διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα, στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών, με αρχικό προϋπολογισμό 477 εκατ. ευρώ.
Επειτα από έντονες διαπραγματεύσεις και παλινωδίες, η ΕΡΓΟΣΕ ξεκινά τον ανταγωνιστικό διάλογο για την υλοποίηση ενός από τα μεγαλύτερα έργα της χώρας, που θα συνδέσει την Πάτρα και το λιμάνι της, με το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Αυτή η φάση είναι καθοριστική, αφού πολλά θα εξαρτηθούν από την ανταπόκριση που θα έχει ο διαγωνισμός από τις κατασκευαστικές εταιρείες, καθώς το τεχνικό αντικείμενο του έργου έχει πολλές απαιτήσεις.
Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, ο ανάδοχος θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή του συνόλου των έργων υποδομής, όπως χωματουργικές εργασίες, την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής με την μέθοδο cut & cover και των συνοδών έργων, τεχνικά άνω και κάτω διαβάσεων οδών και πεζών, διευθέτησης ποταμών και λοιπών υδραυλικών έργων κ.τ.λ.
Επίσης, θα κατασκευαστούν 11 χλμ. περίπου επιδομής διπλής σιδηροδρομικής γραμμής (σκυρογραμμή και σταθερή επιδομή), περιλαμβανομένων των απαραίτητων παρακαμπτηρίων γραμμών, καθώς και όλων των απαραίτητων αλλαγών τροχιάς ή/και διασταυρώσεων για την ομαλή και ασφαλή σιδηροδρομική κυκλοφορία και της εγκατάστασης σταθερών σιδηροδρομικών σημάτων. Η μέγιστη ταχύτητα μελέτης έχει οριστεί στα 120 χλμ./ώρα.
Στην ίδια εργολαβία προβλέπονται οκτώ στάσεις (Καστελλόκαμπου, Μποζαΐτικων, Κανελλοπούλου, Αγυιάς, Παναχαϊκής, Αγ. Διονυσίου, Τριών Συμμάχων, Αγ. Ανδρέα) και ο τερματικός σταθμός στον νέο λιμένα Πάτρας, με τις απαιτούμενες αποβάθρες, κτιριακές εγκαταστάσεις και με τον περιβάλλοντα χώρο τους.
Στα υπόγεια τμήματα του έργου, οι στάσεις θα είναι υπόγειες, ενώ στη στάση Αγ. Ανδρέα περιλαμβάνονται και τα έργα διευκόλυνσης μετεπιβίβασης με την υφιστάμενη μετρική σιδηροδρομική γραμμή προς Πύργο.
Ακόμα, προβλέπονται οδικά έργα αποκατάστασης και αναβάθμισης του υφιστάμενου παράπλευρου οδικού δικτύου, έργα αποχέτευσης – αποστράγγισης συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων τεχνικών διέλευσης των ποταμών Μειλίχου και Διακονιάρη, περιφράξεις και μέτρα ασφαλείας, αντιθορυβικά πετάσματα και όλα τα σύγχρονα ηλεκτρομηχανολογικά έργα και τα συστήματα σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση, η ηλεκτροκίνησης της γραμμής με τηλεδιοίκηση, σύγχρονο σύστημα τηλεπικοινωνιών, κ.ά.
Η ΕΡΓΟΣΕ έχει θέσει ως χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου, τα 4 χρόνια, ωστόσο ο ακριβής χρόνος μελέτης και κατασκευής και το κόστος του έργου θα καθοριστεί στην επόμενη φάση του διαγωνισμού, έπειτα από τη διαβούλευση με τις υποψήφιες κατασκευαστικές εταιρείες.
12 Ιανουαρίου 2022
0 Comment
1061 Views