Η Δυτική Αχαΐα έχει την δυνατότητα ανάπτυξης και μπορεί να αποτελέσει τουριστικό προορισμό στην παρούσα κρίσιμη χρονική φιλοξενώντας διάφορες μορφές τουρισμού που θα της αποδώσουν ειδικό βάρος. Επίσης ο Τουρισμός στην Ελλάδα είναι ο τομέας με προαπαιτούμενο την καινοτομία, διότι ο ανταγωνισμός σε διεθνές επίπεδο είναι υψηλός.
Αυτά ήταν, μεταξύ άλλων, τα συμπεράσματα κατά την παρουσίαση του έργου «InnoXenia PLUS: Καινοτομία στον Τουρισμό στην Μακροπεριφέρεια Αδριατικής – Ιονίου», που έγινε στην αίθουσα εκδηλώσεων Μελίνα Μερκούρη στη Δυτική Αχαΐα, την Τετάρτη 13 Απριλίου. Πρόκειται για πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από το INTERREG ADRION 2014-2020 και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είναι επικεφαλής εταίρος σε ένα σχήμα με εκπροσώπους από έξι χώρες της Αδριατικής.
Η ημερίδα διοργανώθηκε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Βιομηχανικών Συστημάτων (ΙΝ.ΒΙ.Σ.), υπό την αιγίδα του οποίου είναι το Ερευνητικό Κέντρο ΑΘΗΝΑ και μεταδόθηκε διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας www.forumanaptixis.gr.
Η Γενικής Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού Ολυμπία Αναστασοπούλου σημείωσε πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος της καινοτομίας στον Τουρισμό. Σημείωσε ότι χρειάζονται νεωτεριστικές στρατηγικές με στόχο την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη προσέλκυση επισκεπτών σε μια γεωγραφική τοποθεσία. Και το κυριότερο, συνεργατικές συμμαχίες με σκοπό την αναβάθμιση πάντα του τουριστικού προϊόντος σε τοπικό επίπεδο. Η καινοτομία μπορεί να λάβει διάφορες εκφάνσεις, όμως όσο πιο τεχνολογικά εξελιγμένη είναι μια περιοχή στην παροχή πληροφοριών, τόσο πιο εύκολα μπορεί να κερδίσει και το στοίχημα των αφίξεων.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας, Έρευνας και Καινοτομίας Φωκίων Ζαΐμης, υπογράμμισε ότι η Δυτική Αχαΐα είναι μια αγροτική περιοχή με πολύ σημαντικά προϊόντα όπως είναι το λάδι, οι φράουλες, οι πατάτες κ.α. Έχει μια πολύ σημαντική παραγωγή και μια σειρά από πολλούς οινοποιούς με 20 οινοποιεία τα οποία παράγουν ένα εξαιρετικής ποιότητας κρασί. Στους στόχους της Περιφέρειας είναι η ανάδειξη διαφόρων μορφών τουρισμού, καθώς έχει την δυνατότητα αυτή. Πλέον η χώρα αλλά και η Δυτική Ελλάδα στοχεύει στον λεγόμενο θεματικό τουρισμό προσελκύοντας επισκέπτες με ειδικό οικονομικό βάρος οι οποίοι γνωρίζουν για ποιο λόγο επισκέπτονται έναν τόπο.
O Χρυσόστομος Στύλιος Διευθυντής του Ινστιτούτου Βιομηχανικών Συστημάτων και του Ερευνητικού Κέντρου «Αθηνά» τόνισε ότι το ΙΝΒΙΣ βρίσκεται δίπλα στην Περιφέρεια αλλά και σε όλους τους φορείς της Δυτικής Ελλάδας για να συνεισφέρει και να συνεργαστούν μαζί για να πετύχουν την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.
Η Χαρά Αντωνάτου Διευθύντρια Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού Δυτικής Ελλάδας τόνισε ότι η υπηρεσία που προΐσταται ασκεί την περιφερειακή οργάνωση του Υπουργείου Τουρισμού και επεσήμανε ότι όλοι μαζί με συνέργειες μπορούν αξιοποιήσουν αυτό το ισχυρό brand name που λέγεται Ελλάδα. Και σημείωσε ότι η Περιφέρεια προσφέρει αυτή την ευκαιρία στις επιχειρήσεις να αναπτυχθούν.
Ο Υπεύθυνος Έργου INNOXENIA PLUS, Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας Κωνσταντίνος Τζαμαλούκας, ανέφερε ότι το έργο μεταξύ άλλων αποσκοπεί στη δημιουργία ενός συστήματος στήριξης αποφάσεων για καινοτομίες στον τουρισμό, αφού σε αυτόν τον τομέα πάσχει η περιοχή. Επίσης δίνεται η δυνατότητα να καταγραφούν οι δυνητικές επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα τουριστικών προορισμών, υποδομών και υπηρεσιών. Και με τον τρόπο αυτό μπορεί να είναι βιώσιμος ο τουρισμός στην Δυτική Ελλάδα.
Ο Διευθυντής Ερευνών, ΙΝΒΙΣ – ΕΚ ΑΘΗΝΑ Αθανάσιος Καλογεράς επεσήμανε ότι με το συγκεκριμένο έργο δημιουργείται μια στρατηγική ατζέντα για τον τουρισμό, δηλαδή το να δοθεί ένα όραμα για το επιθυμούμε να αναπτυχθεί ο Τουρισμός στην Αδριατική και το Ιόνιο και όλα αυτά μέσα από την στρατηγική διαβούλευση των φορέων. Άλλωστε ο Τουρισμός σε επίπεδο αφίξεων θα επανέλθει στα προ πανδημίας επίπεδα σε δύο χρόνια, το 2024.
Ο καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Σπύρος Συρμακέσης από την πλευρά του εξήγησε ότι είναι αναγκαία η καινοτομία στον τουρισμό με την χρήση όμως τεχνολογίας αιχμής. Η χρήση των τουριστικών πόρταλ, για παράδειγμα, είναι αναγκαία και προαπαιτούμενο για να προσφέρει αμεσότητα στους τουρίστες, ξεφεύγοντας από την παλιά ξύλινη γλώσσα. Το κομμάτι της τουριστικής πληροφορίας θα πρέπει να περάσει στους Δήμους με στόχο την προσφορά του τουριστικού προϊόντος της κάθε περιοχής με σαφήνεια και θα κάνει εύκολη την πρόσβαση στους τουρίστες.
Ο Σπύρος Σταυρογιαννόπουλος, Αντιδήμαρχος Οικονομίας και Διοίκησης του Δήμου Δυτικής Αχαΐας, ανέφερε ότι ότι υπάρχει δυνατότητα ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος στην Δυτική Αχαΐα, όχι μόνο στο παραλιακό μέτωπο τη αλλά και στο ορεινό καθώς υπάρχουν περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλους που θα πρέπει να τις ανακαλύψει ο επισκέπτης.
Παρέμβαση έκαναν οι Σοφία Πανίτσα, από τον Σύλλογο παραλίας Λακκόπετρας «Ερυθρά Γαία», η Κατερίνα Βέργη, από τον εκπαιδευτικό Όμιλο «Βέργη», ο Αλέξανδρος Γιαννακόπουλος, εκπρόσωπος της Ένωσης Ελλήνων Ευρεσιτεχνών Δυτικής Ελλάδος.
#pgnews
#ΔΥΤΙΚΗΕΛΛΑΔΑ