Πολύ σοβαρές φαίνεται πως είναι οι εξελίξεις στο θέμα της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, μετά την απόρριψη του αιτήματος χρηματοδότησης που είχε υποβάλλει η ΕΡΓΟΣΕ στη Κομισιόν.
Η αρνητική εξέλιξη επιβεβαιώθηκε από αξιόπιστες πηγές της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία όμως δεν έχει λάβει ακόμα επίσημη θέση, καθώς το θέμα φαίνεται πως ανέλαβε να χειριστεί το Υπουργείο Υποδομών, που επίσης δεν περίμενε μια τέτοια τροπή στην υπόθεση.
Το αίτημα για χρηματοδότηση ύψους 168 εκατ. ευρώ, μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη (Connecting Europe Facility), αφορούσε στο τμήμα του σιδηροδρομικού έργου μεταξύ Ρίου-Αγίου Διονυσίου, που είναι συνολικού κόστους 198 εκατ. ευρώ και αποτελεί το προτελευταίο τμήμα πριν η γραμμή φτάσει στο νέο λιμάνι.
Η Κομισιόν φέρεται να το απέρριψε γιατί θεωρεί δαπανηρή την λύση της πλήρους υπογειοποίησης στο τμήμα της γραμμής Ρίο – Αγιος Διονύσιος – Νέο Λιμάνι μήκους 6,5 χιλιομέτρων, που αποτελεί πάγιο αίτημα του Δήμου Πατρέων και φορέων της περιοχής, αλλά και απόφαση του Υπουργείου Υποδομών.
Ακόμα η Κομισιόν φέρεται να προβάλλει κινδύνους εκτροχιασμού του χρονοδιαγράμματος του έργου, λόγω καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων και της αδειοδότησης από την Αρχαιολογική Υπηρεσία.
Κ. ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ: «ΤΑ ΕΙΧΑ ΠΕΙ…»
Ο Κώστας Σπηλιόπουλος, με την ιδιότητα του πρώην προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ και παλαιότερα της ΕΡΓΟΣΕ, δεν άφησε περιθώρια αμφιβολιών. «Είναι βέβαιο ότι το πανηγύρι έχει τελειώσει» είπε θεωρώντας ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν πρόκειται να χρηματοδότησει το έργο με τον υφιστάμενο σχεδιασμό.
Επί διοίκησης Κώστα Σπηλιόπουλου στον ΟΣΕ το 2019, η χάραξη που είχε προταθεί στον Δήμο Πατρέων προέβλεπε κατά κύριο λόγο επιφανειακή διέλευση της γραμμής από τον βασικό αστικό ιστό της Πάτρας, η οποία είχε απορριφθεί ασυζητητί.
«Από τότε φώναζα ότι με την λύση της πλήρους υπογειοποίησης το έργο θα ήταν παρακινδυνευμένο. Είχα φέρει και εκπρόσωπο της Κομισιόν στην Πάτρα για να δει από κοντά τη γραμμή και είχα διαπιστώσει ότι σε καμία περίπτωση δεν θα γινόταν δεκτό για καθαρά οικονομοτεχνικούς λόγους το έργο, λόγω υπερβολικού κόστους» είπε ο κ. Σπηλιόπουλος.
Τώρα η κατάσταση είναι ιδιαίτερα δυσμενής, γιατί το έργο έχει δημοπρατηθεί χωρίς χρηματοδοτική ομπρέλα και ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη ο ανταγωνιστικός διάλογος μεταξύ τριών εργοληπτικών σχημάτων.
Αυτό, κατά τον κ. Σπηλιόπουλο είναι τουλάχιστον προβληματικό, εκθέτει το υπουργείο Υποδομών και θέτει εν αμφιβόλω την συνέχιση της εργολαβίας υπό τις παρούσες συνθήκες. «Αυτή τη στιγμή πρακτικά δεν υφίσταται έργο και η δημοπράτηση είναι τον αέρα, γιατί το έργο θέλει επανασχεδιασμό» είπε ο κ. Σπηλιόπουλος.
#pgnews
#ΔΥΤΙΚΗΕΛΛΑΔΑ