Η αγορά εστίασης μετασχηματίζεται μετά τα lockdown και τις νέες τάσεις που ανέδειξε η πανδημία, με τη ραγδαία ανάπτυξη του delivery να αλλάζει άρδην τον χάρτη στην περιφέρεια να μετράει τα περισσότερα λουκέτα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, πανελλαδικά λειτουργούν 80.632 επιχειρήσεις (που δήλωσαν το 2021 έσοδα 5,571 δισ. ευρώ) από 82.408 το 2019 (με κύκλο εργασιών 6 δισ. ευρώ).
Στην Αχαΐα, 2.140 επιχειρήσεις περιλαμβάνονται στη βάση δεδομένων της ΕΛΣΤΑΤ στη συγκεκριμένη έρευνα (που λαμβάνει υπόψη στοιχεία από διοικητικές πηγές, όπου καταχωρούν οι επιχειρήσεις τα έσοδά τους). Το 2019 ήταν 2.198, δηλαδή τώρα είναι 58 λιγότερες.
Στελέχη επιχειρηματικών φορέων επισημαίνουν πάντως ότι παρά τις προκλήσεις της πανδημίας, η αγορά εστίασης διατηρεί σε μεγάλο βαθμό το δυναμικό της.
Μάλιστα εκεί που κλείνει μια μεγάλη επιχείρηση συχνά ανοίγουν 2-3 μικρότερα καταστήματα. Παρ’ όλ’ αυτά το ταμείο είναι πάλι «μείον» αφού η ζήτηση δεν έχει αποκατασταθεί στα προ πανδημίας επίπεδα και ένα μεγάλο κομμάτι της πίτας που αφορά τη διανομή κατ’ οίκον έχει τα… έξοδα του delivery, με τις προμήθειες να ξεπερνούν το 25% σε πολλές περιπτώσεις.
Σημειώνεται ότι παρά τις πιέσεις που φέρνει η ακρίβεια στο σύνολο του λιανεμπορίου, οι πωλήσεις μέσω πλατφορμών delivery φαγητού και ειδών super market συνεχίζουν να αναπτύσσονται με υψηλό ρυθμό. Οι προοπτικές μελλοντικής ανάπτυξης είναι επίσης εξίσου θετικές καθώς μόλις 2,5% του τζίρου του λιανεμπορίου τροφίμων γίνεται σήμερα online ενώ το delivery φαγητού είναι μια αγορά που ξεπερνά σε αξία τα 2 δισ. ευρώ, όταν το σύνολο των επιχειρήσεων εστίασης στη χώρα δηλώνουν έσοδα 5,571 δισ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε προ ημερών η ΕΛΣΤΑΤ.
Πρόκειται για τάση που αλλάζει τον χάρτη της εστίασης καθώς οι περισσότερες εταιρείες delivery σταδιακά ενισχύουν την παρουσία τους οι παίκτες αυτής της αγοράς, με ηγέτες τις efood και Wolt.
#pgnews
#ΔΥΤΙΚΗΕΛΛΑΔΑ