Τους τελευταίους δύο μήνες τα προβλήματα τόσο σε περιφερειακά και προαστιακά δρομολόγια όσο και στον κύριο άξονα οδήγησαν σε κατάρρευση του ελληνικού σιδηροδρόμου που άλλοτε δεν υπήρξε. Προβλήματα στην υποδομή, βλάβες σε συρμούς, έλλειψη προσωπικού η οποία οξύνθηκε είτε λόγω αδειών είτε λόγω νόσησης, οδήγησαν είτε σε ακυρώσεις δρομολογίων είτε πολλά από αυτά να αντικαθιστούνται με λεωφορεία τα οποία έκαναν ακόμα και διπλάσια ώρα από ότι με τραίνο. Η ταλαιπωρία των επιβατών δεν είχε τέλος. Η Hellenic Train μετατράπηκε σε “Hellenic Bus” αποδεικνύοντας ότι έχασε τον έλεγχο της διαχείρισης.
Η επιδημία των προηγούμενων προβλημάτων χτύπησε και την πόρτα του Πατρινού Προαστιακού. Ο κλήρος έπεσε στο Νότιο κλάδο ο οποίος ήταν θεωρητικά πιο εύκολα διαχειρίσιμος ταλαιπωρώντας τους λιγοστούς “εθελοντές επιβάτες” που επέμεναν να χρησιμοποιούν την “Hellenic Bus”. Τα λεωφορεία μπαινόβγαιναν στις στάσεις Ανθείας και Ιτιές αυξάνοντας το χρόνο μετάβασης ενώ θα μπορούσαν να σταθμεύουν στην παραλιακή λεωφόρο όπως έκαναν με τις λοιπές στάσεις. Ως αποτέλεσμα τα δρομολόγια του Β. Κλάδου είχαν καθυστέρηση από τον σταθμό του Αγίου Ανδρέα αφού εκεί είχαν ανταπόκριση με του Ν. Κλάδου.
Τα προβλήματα πολλά σε όλο το δίκτυο του Προαστιακού τα οποία τα έχουμε αναφέρει πάλι σε προηγούμενες ανακοινώσεις.
1. Οι βλάβες στους συρμούς αυξάνονται το καλοκαίρι λόγω των υψηλών θερμοκρασιών. Οι συντηρήσεις και μικροεπισκευές γίνονται, ωστόσο τα τραίνα σε λιγότερο από 1,5 χρόνο κλίνουν μια 20ετία και κάποια στιγμή θα πρέπει να περάσουν Γενική Επισκευή ή και Ανακατασκευή γιατί το προσδόκιμο όριο ζωής θα λήξει αν δεν έχει ήδη γίνει. Αυτά δεν μπορούν να γίνουν στο Μηχανοστάσιο της Πάτρας αλλά στο ΚΕΠ (Κεντρικό Εργοστάσιο Πειραιά).
2. Υπήρχε πρόθεση από τη ΓΑΙΑΟΣΕ να προχωρήσει σε ανάταξη συρμών μεταξύ αυτών και 2 μετρικών αλλά ποτέ δεν έλαβε χώρα η προκήρυξη αυτή.
3. Η γραμμή σ’ όλο το δίκτυο χρήζει ΑΜΕΣΑ επισκευής και βαριά συντήρηση ιδιαίτερα στο Βόρειο Κλάδο. Αν δεν προχωρήσει άμεσα η εργολαβία η οποία έχει ανακοινωθεί πιθανόν να έχουμε ακόμα και διακοπή δρομολογίων. Ο Νότιος κλάδος χρήζει και αυτός ανάταξη διότι η περίφημη εργολαβία που έγινε τα προηγούμενα χρόνια (ΠΔΕ & ΟΣΕ) ήταν ελλιπέστατη και δεν έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα δηλαδή ωριαία δρομολόγια προς Κ. Αχαΐα. Η συμβιβαστική λύση που δόθηκε με κάθε δίωρο δρομολόγια προς Κ. Αχαΐα ήταν για να μην επιστραφούν χρήματα στην ΕΕ.
4. Η μονή γραμμή έως Κ. Αχαΐα δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στη διαχείριση σε περίπτωση βλάβης του συρμού αφού δεν υπάρχουν σημεία διασταυρώσεων ενώ η έλλειψη προσωπικού από τον ΟΣΕ οξύνει τα προβλήματα. Το μοναδικό σημείο που μπορούν να συναντηθούν τα τραίνα είναι ο σταθμός των Βραχνεΐκων ο οποίος βγήκε εκτός από την εργολαβία της ΠΔΕ-ΟΣΕ και η υποδομή έχει γίνει δρόμος.
5. Η πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενώ γνώριζε εδώ και 6 χρόνια ότι θα δοθεί προς χρήση ο Νότιος κλάδος δε φρόντισε να έχει το απαραίτητο προσωπικό ώστε να καλύψει τα δρομολόγια έως το βράδυ με αποτέλεσμα να αποθαρρύνει το επιβατικό κοινό για χρήση του μέσου. Επίσης δείχνει μία αδιαφορία ακόμα και για μικροπράγματα, όπως η μη ενεργοποίηση των συστημάτων PIS (Οπτική και ηχητική αναγγελία των στάσεων) εντός συρμών και η αντικατάσταση των παλιών σχεδιαγραμμάτων με τα νέα όπου φαίνονται οι στάσεις του Νοτίου Κλάδου. Η δημιουργία του καναλιού για την ενημέρωση του επιβατικού κοινού μέσω της εφαρμογής telegram ήταν μία καλή κίνηση ωστόσο δεν είναι σε πραγματικό χρόνο και πολλές φορές έρχεται καθυστερημένα που είναι πλέον αργά. Επίσης έγινε μία αξιόλογη προσπάθεια για τον καθαρισμό των συρμών εξωτερικά από τα graffiti τα οποία έχουν περιοριστεί από τους επίδοξους “καλλιτέχνες” ωστόσο εσωτερικά χρήζουν παρεμβάσεις όπως αντικατάσταση καθισμάτων.
Όπως και να έχουν τα πράγματα κάτι πρέπει να γίνει ειδάλλως θα έρθουν τα χειρότερα και ευθύνη θα έχουν όλοι, τόσο το Υπουργείο με άμεσα εποπτεύον φορέα τον ΟΣΕ όσο και η Hellenic Train. Οι χρήστες έχουν αρκετή υπομονή αλλά έως πότε;