Την κατασκευή και λειτουργία δικτύου τραμ στην Πάτρα ως μια επιπλέον βασική υποδομή για την άμβλυνση του κυκλοφοριακού και την απρόσκοπτη λειτουργία του εμπορίου πρότεινε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας, κ. Πλάτωνας Μαρλαφέκας, από το βήμα του 1ου Συνεδρίου Βιώσιµης Ανάπτυξης & EcoCity Expo.
Το θεματικό πλαίσιο του πάνελ που συμμετείχε ο κ. Μαρλαφέκας είχε τίτλο: «Στρατηγική, Βέλτιστες Πρακτικές και Επιτεύγματα.». Στην εισήγησή του τόνισε ότι η λειτουργία του τραμ θα διευκολύνει τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Πάτρας στις μετακινήσεις τους εντός του πολεοδομικού ιστού και κατ’ αυτή την έννοια το μέσο σταθερής τροχιάς θα ενισχύσει την συλλογική προσπάθεια για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Υπενθύμισε ότι η μελέτη που εκπονήθηκε από την ΤΡΑΜ Α.Ε. το 2009 και παραδόθηκε στο Δήμο Πατρέων ένα χρόνο αργότερα περιγράφει τη βασική χάραξη και τις εναλλακτικές διαδρομές του τραμ. Επίσης, έγινε πλήρης καταγραφή όλων των διαδρομών, των στάσεων και των δρομολογίων των αστικών λεωφορείων. Το πιο σημαντικό όμως είναι το συμπέρασμα της μελέτης πως πρόκειται για ένα εγχείρημα με εξασφαλισμένη βιωσιμότητα.
«Με καθαρά χρηματοοικονομικά κριτήρια είναι βιώσιμο, δηλαδή χρηματοοικονομικά αυτόνομο» επισήμανε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας και εστίασε στα σημαντικά κοινωνικοοικονομικά οφέλη που θα προκύψουν για την Πάτρα (ενθάρρυνση στην ανάπλαση και την αναβάθμιση του ιστορικού κέντρου της πόλης, υποστήριξη της αναδιάρθρωσης του Αστικού ΚΤΕΛ, ενίσχυση της αξιοπιστίας και κατά συνέπεια της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού κ.ά.).
Ωστόσο, ο κ. Μαρλαφέκας δεν έκρυψε την απορία του για το γεγονός ότι καμία από τις Δημοτικές Αρχές μετά από το 2010, δεν ασχολήθηκε σοβαρά με το θέμα του τραμ, με αποτέλεσμα η επίλυση των κυκλοφοριακών προβλημάτων να περιορίζεται σήμερα σε επιβολή αστυνομικών μέτρων, απαγορεύσεις και αντιδρομήσεις.
Τέλος, επαναδιατύπωσε στη συζήτηση την ιδέα της εγκατάστασης στις σκάλες της Αγίου Νικολάου ενός τελεφερίκ ή ενός ειδικού τύπου ανελκυστήρα (ασανσέρ) που να συνδέει την Άνω με την Κάτω Πόλη και θα εξυπηρετεί τις καθημερινές ανάγκες των μόνιμων κατοίκων ενώ θα προσελκύει και το ενδιαφέρον των επισκεπτών σε ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα σημεία της Πάτρας.