Η επιτάχυνση των έργων στην Πατρών-Πύργου είναι η πρόταση για την αντιμετώπιση των τροχαίων που έχουν καταγραφεί μέχρι και σήμερα. Το τελευταίο θανατηφόρο (έγινε την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου, με θύμα έναν 20χρονο, ο οποίος οδηγώντας τη μηχανή του συγκρούστηκε με δύο οχήματα, στο ύψος του Αλισσού) θέτει επί τάπητος το ζήτημα της ασφάλειας της διαδρομής.
Του Γιώργου Ηλιόπουλου
Μερικές ώρες μετά, στην περιοχή της Αρχαίας Ολυμπίας έχασε την ζωή του ένας αστυνομικός, πατέρας δύο παιδιών, όταν έχασε τον έλεγχο του δικύκλου που οδηγούσε και έπεσε στο οδόστρωμα. Από την άλλη σοκαριστικό ήταν δυστύχημα που είχε σημειωθεί πριν από έναν μήνα στην Πατρών Πύργου, στο ύψος των Καμινίων, όταν ένα ανδρόγυνο από την Αμαλιάδα έχασε τη ζωή του, κατά την σύγκρουση του οχήματός του με νταλίκα που μετέφερε σταφύλια και η οποία είχε διπλώσει στο δρόμο. Το συγκεκριμένο δυστύχημα αποτέλεσε αφορμή για να ζητηθεί η λήψη μέτρων για τον δρόμο μετά από αίτημα της τοπικής κοινωνίας και με παρέμβαση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Μερικές ημέρες μετά το δυστύχημα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη ς στα Καμίνια, με εκπροσώπους της παραχωρησιούχου και του υπουργείου Υποδομών. Παραβρέθηκαν ο Αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας Χαράλαμπος Μπονάνος, ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, η αντιδήμαρχος πολεοδομίας και κυκλοφοριακού σχεδιασμού Τασία Τογιοπούλου, ο πρόεδρος της κοινότητας Χρήστος Παπαντωνόπουλος . Υπήρξε θετική ανταπόκριση από την εταιρεία ώστε το προσεχές διάστημα να εκπονηθεί μελέτη για να προσδιοριστούν οι τεχνικές παρεμβάσεις στο οδόστρωμα εντός της κοινότητας Τσουκαλεΐκων. Η κοινότητα ζητά την εγκατάσταση κορυνών και την τοποθέτηση αντιολισθητικού ασφαλτοτάπητα στη στροφή όπου έγινε το ατύχημα καθώς και σε μερικά ακόμα επικίνδυνα σημεία του δρόμου, όπου έχει σημειωθεί φθορά.
Χαρ. Μπονάνος: «Όχι άλλος πόνος»
Όπως τονίζει στον «Σ.Ε.» ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας Χαράλαμπος Μπονάνος «την ασφάλεια των πολιτών την έχουμε σε πρώτη προτεραιότητα και το δείχνουμε με πράξεις. Πιέσαμε το Υπουργείο να προχωρήσει σε συγκεκριμένα μέτρα ασφάλειας σε έναν δρόμο, που είναι η ΠατρώνΠύργου, που θα τον χρησιμοποιούμε για τους επόμενους τουλάχιστον 36 μήνες μέχρι να γίνει ο καινούργιος αυτοκινητόδρομος. Πετύχαμε ώστε το Υπουργείο να διαθέσει 30 εκατομμύρια ευρώ ώστε να φτιάξει έναν δρόμο για να μην καταγράφουμε συνεχώς δυστυχήματα. Σε κάθε περίπτωση μέλημά μας είναι στους δρόμους που κυκλοφορούμε να μην μας περιμένουν «εκπλήξεις». Πρέπει να έχουμε μια αναβάθμιση της ασφάλειας του δρόμου, ο οποίος χαρακτηρίζεται από πολλούς και δικαίως ως «καρμανιόλα». Δεν πρέπει να καταγράφουμε ανθρώπινο πόνο και δυστυχήματα». Σημειώνει ότι ο ίδιος πήρε πρωτοβουλία για την παραπάνω συνάντηση ώστε να τοποθετηθούν κορύνες στα 17 χιλιόμετρα της διαδρομής από Καμίνια μέχρι και Αλισσό. Πρόκειται για ένα τμήμα, που όπως σημειώνει ο κ. Μπονάνος καταγράφονται δυστυχήματα, όμως απαιτούνται παρεμβάσεις που να αναβαθμίζουν την ασφάλεια στην κίνηση των οχημάτων. «Θέσαμε το θέμα μετ’ επιτάσεως και στόχος μας είναι να γίνει πράξη. Οι παρεμβάσεις έχουν ήδη καταγραφεί στα υπόλοιπα χιλιόμετρα, είτε είναι κορύνες είτε ασφαλτόστρωση είτε βελτίωση σε κάποια σημεία. Στόχος μας είναι να αναβαθμιστεί η συγκεκριμένη διαδρομή» επισημαίνει. Στο ερώτημα εάν μέχρι να ολοκληρωθεί η νέα χάραξη, η συγκεκριμένη διαδρομή παραμένει επικίνδυνη, ο ίδιος τονίζει ότι: «Παραμένει όλος ο δρόμος να είναι επικίνδυνος λόγω της βαριάς κυκλοφορίας που επικρατεί. Υπάρχουν νταλίκες που φορτώνουν από τον κάμπο της Δυτικής Αχαΐας και της Ηλείας ενώ κόσμος μετακινείται για να πάει στην εργασία του. Υπάρχει μια μεικτή κυκλοφορία με βαριά οχήματα που θέλει μεγάλη προσοχή. Γι’ αυτό τονίζω πέρα από τις παρεμβάσεις ασφαλείας, πρέπει να υπάρξει αστυνόμευση εντατική σε αυτόν τον δρόμο. Δεν μπορούμε σε αυτόν τον δρόμο να αναπτύσσουμε ανεξέλεγκτες ταχύτητες» καταλήγει ο κ. Μπονάνος.
Σπ. Μυλωνάς: «Ζητούμενο η ασφάλεια»
Το γεγονός ότι η Πατρών Πύργου έχει μετατραπεί σε μια διαδρομή που χρειάζεται μεγάλη προσοχή απασχολεί έντονα τους κατοίκους της Δυτικής Αχαΐας που την χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους. Μιλώντας στον «Σ.Ε.» ο Δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας Σπύρος Μυλωνάς αναφέρει ότι: «Η ασφάλεια είναι ένα ζητούμενο. Όταν ολοκληρωθεί ο δρόμος δεν θα καταγράφονται δυστυχήματα γιατί θα υπάρχουν σημαντικοί περιορισμοί. Τώρα τα συγκεκριμένα δυστυχήματα είναι ένα ζήτημα που μας απασχολεί και βέβαια εκτός από τον δρόμο σημαντικός είναι και ο ανθρώπινος παράγοντας. Οι παρεμβάσεις έχουν ξεκινήσει σε ορισμένα σημεία όμως το ζήτημα είναι να γίνουν γρήγορα και ο κόσμος να εξοικειωθεί με αυτή την λειτουργία αλλά και με αυτά τα δεδομένα για να έχουμε ουσιαστικά αποτελέσματα. Υπάρχουν όμως τα θανατηφόρα δυστυχήματα που προβληματίζουν, αν και σε σχέση με παλαιότερα έχουν περιοριστεί». Ο κ. Μυλωνάς εκτιμά ότι μέσω ενός έργου 30 εκατομμυρίων ευρώ, χρήματα που διαθέτει η Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδος, μπορεί να γίνουν οι απαραίτητες εκείνες παρεμβάσεις για την εξομάλυνση της επικινδυνότητας. Σε κάθε περίπτωση όμως δεν θα πρέπει να χαθεί χρόνος, γιατί είναι βέβαιο ότι θα θρηνήσουμε και άλλα θύματα στην συγκεκριμένη διαδρομή. «Είναι μέτρα σε εξέλιξη και θεωρώ ότι όταν ολοκληρωθεί η παρέμβαση ο δρόμος θα είναι ασφαλής και θα έχουμε τα αποτελέσματα που θέλουμε. Σε σχέση επίσης με τη νέα χάραξη έχουμε κάνει τρεις επισημάνσεις για την περιοχή όπου μελετώνται και θα γίνουν οι πιο σημαντικές. Μιλάμε για την κατασκευή κόμβου στην Αχαγιά, για βελτίωση της εξόδου προς τον Κάτω Αλισσό αλλά και να βελτιωθεί και η λειτουργία του Άνω Αλισσού. Είναι συγκεκριμένες οι παρεμβάσεις που έχουμε ζητήσει και οι οποίες είναι σε καλό δρόμο» σημειώνει ο κ. Μυλωνάς σε σχέση με το τι αναμένεται να γίνει το επόμενο διάστημα. Οι πρόσθετες παρεμβάσεις Οι πρόσθετες παραβάσεις που ζητούνται είναι οι εξής: • Στο τμήμα από την Κάτω Αχαΐα μέχρι και το ύψος του πρατηρίου βενζίνης που βρίσκεται στο 26 χ.λ.μ. προκειμένου με την παρέμβαση αυτή να διευκολυνθούν τόσο οι κάτοικοι των Μανεταιίκων στην μετάβαση τους προς Πάτρα και Κάτω Αχαΐα, όσο και όλοι όσοι θέλουν να επισκεφθούν από την Κάτω Αχαΐα τις επιχειρήσεις που βρίσκονται στο τμήμα αυτό στην πλευρά του ρεύματος προς Πάτρα. • Στην διασταύρωση της Εθνικής Οδού Πατρών – Πύργου με την οδό προς Νιφοραίικα προκειμένου να διευκολυνθούν στην πρόσβασή τους προς Πάτρα τα φορτηγά τόσο με αδρανή υλικά, όσο και με άλλα εμπορεύματα, δεδομένου ότι απαγορεύεται η διέλευση τους μέσα από την πόλη της Κάτω Αχαΐας. • Στην διασταύρωση που βρίσκεται στο κέντρο του Γομοστού διευκολύνοντας την κίνηση των κατοίκων, από την βόρεια πλευρά του χωριού στην νότια και το ανάποδο, την πρόσβαση προς Πάτρα και Κάτω Αχαΐα για όσους κατοικούν στο βόρειο τμήμα, αλλά και την πρόσβαση στα σπίτια τους όσων έρχονται από Πάτρα και Κάτω Αχαΐα και κατοικούν στην νότια πλευρά του χωριού. • Στην διασταύρωση που βρίσκεται εντός των ορίων των Σαγαιίκων στο ύψος του Αγροτικού Συνεταιρισμού και του δρόμου προς Γερουσαίικα και Τσακώνικα, προκειμένου με τον τρόπο αυτό να διευκολυνθούν όσοι κινούνται από τα Σαγαίικα, την Κάτω Αχαΐα και την Πάτρα προς τις οικίες τους. Αν αυτό δεν συμβεί τότε θα αναγκάζονται να οδηγούν τέσσερα και πλέον χιλιόμετρα μέχρι τον κόμβο στο Λάππα για να κάνουν αναστροφή. Η συγκεκριμένη παρέμβαση αφορά 1.000 και πλέον κατοίκους, η πλειοψηφία των οποίων είναι ΡΟΜΑ, οι οποίοι μεταβαίνουν στο κέντρο των Σαγαιίκων κατά μέσο όρο δύο με τρεις φορές την ημέρα. • Στα Μπονταίικα στο ύψος της εκκλησίας του χωριού διευκολύνοντας έτσι την κίνηση των κατοίκων, από την βόρεια πλευρά του χωριού στην νότια και το ανάποδο, αλλά και την πρόσβαση στο νεκροταφείο.
Π. Αντωνακόπουλος: « Άμεσα κλειστός αυτοκινητόδρομος»
Από την πλευρά του ο Παναγιώτης Αντωνακόπουλος, Δήμαρχος Πύργου, σημειώνει για την επικινδυνότητα του δρόμου ότι: «Έπρεπε ήδη να έχει ολοκληρωθεί η διαδρομή Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα. Αυτός ο δρόμος που έχουμε σήμερα δεν ανταποκρίνεται στις συνθήκες ταχείας κυκλοφορίας, επίσης είναι ένας δρόμος που έχει χαρακτηριστικά αγροτικής οδοποιίας. Μπαίνουν μέσα αγροτικά οχήματα, είναι ανοικτός και μπαίνουν αδέσποτα ζώα και δεν μπορεί να θεωρηθεί δρόμος εθνικού επιπέδου. Και όμως χρησιμοποιείται ως εθνικό δίκτυο διότι έχει οδική φόρτιση όχι μόνο προς τον Πύργο αλλά και τα νησιά, όπως είναι Ζάκυνθος, Κεφαλονιά κ.ά. Αυτός είναι ο λόγος που προκαλούνται πολλά δυστυχήματα». Οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν κατά τον κ. Αντωνακόπουλο είναι: «Από τη μια είναι η αγωγή των οδηγών, προτού μιλήσουμε για παρεμβάσεις. Από την άλλη η Πατρών Πύργου είναι ανοικτή και διασταυρώνεται με αγροτικούς δρόμους και πρέπει να ανατρέψεις μια ολόκληρη φιλοσοφία που υπάρχει. Δηλαδή οι παραγωγοί μπαίνουν με βαριά οχήματα στο δρόμο οπότε είναι βέβαιο ότι θα προκληθεί δυστύχημα. Είναι δρόμος «επαρχιακής διάστασης». Πρέπει άμεσα να γίνει ο νέος κλειστός δρόμος, ο οποίος θα παρέχει μια ελάχιστη ασφάλεια ότι δεν θα πεταχτεί απρόσμενα μπροστά σου οτιδήποτε ανακόπτει την πορεία σου. Παλιά στο Λάππα θυμάμαι πετάγονταν στο δρόμο ανήλικα παιδιά Ρομά από κοντινό καταυλισμό. Τι να λέμε;». Και σημειώνει ότι υπάρχει μια σημαντική «διαφορά φάσης» μεταξύ των προτεραιοτήτων που έχει θέσει η Πολιτεία και του χαρακτήρα που έχει η συγκεκριμένη περιοχή. «Είμαστε στην τελευταία φάση ενδιαφέροντος από την κεντρική χώρα και είναι ο τελευταίος εθνικός δρόμος που δεν έχει γίνει, ενώ στην προσφορά είμαστε από τους πρώτους λόγω της τοπικής οικονομίας» αναφέρει ο κ. Αντωνακόπουλος. Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι η Πατρών-Πύργου είναι η διαδρομή που οδηγεί και στην Αρχαία Ολυμπία και φέτος καταγράφηκε σημαντική κίνηση στην επισκεψιμότητα της περιοχής.
#pgnews
#ΔΥΤΙΚΗΕΛΛΑΔΑ