Ένας νέος κύκλος τραγουδιών του μελωδιστή συνθέτη Γιώργου Κουρουπού, με τον τίτλο «Δέκα εικόνες και ένα κορίτσι» παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων» της Πάτρας το Σάββατο 22 Οκτωβρίου στις 21:00 .
Ποιήματα των: Διονυσίου Σολωμού , Κωνσταντίνου Καβάφη, Γιώργου Σεφέρη, Γιάννη Ρίτσου, Νίκου Εγγονόπουλου, Οδυσσέα Ελύτη, Γιάννη Βαρβέρη, Χριστόφορου Λιοντάκη, Μιχάλη Γκανά, Ιουλίτας Ηλιοπούλου, και Λεωνίδα Κακάρογλου δίνουν μέσα από τα χρώματα και τους ποικίλους τρόπους της μουσικής ξεχωριστές εικόνες της φύσης και της ψυχής.
Τραγούδι: Άρτεμις Μπόγρη
Πιάνο: Δημήτρης Γιάκας
Απαγγελία : Ιουλίτα Ηλιοπούλου
ΙΝΦΟ
Δημοτικό Θέατρο Απόλλων το Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2022 και ώρα 21:00 -Προπώληση εισιτηρίων στο ταμείο του θεάτρου Απόλλων –τηλ.:2610273613 και στο
https://www.ticketservices.gr/event/poiisi-kai-mousiki-deka-eikones-kai-ena-koritsi/?lang=el
Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 12 ευρώ και ισχύει και η πολιτική εισιτηρίων του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ( φοιτητικό, ανέργων , ΑΜΕΑ κλπ 5 ευρώ)
Διάρκεια 1ώρα και 10 λεπτά χωρίς διάλειμμα.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΡΟΥΠΟΣ
Σπούδασε μουσική στο Ωδείο Αθηνών (1953-1965, δίπλωμα πιάνου).
Στο διάστημα 1959-1968 συμμετείχε ως πιανίστας σε όλες τις ηχογραφήσεις και τις συναυλίες του Μάνου Χατζιδάκι.Την ίδια περίοδο έγραψε τις πρώτες του μουσικές για το θέατρο.Μετά την αποφοίτηση του από την μαθηματική Σχολή του Πανεπι-στημίου Αθηνών έγραψε το έργο Αντιφωνίες σε κείμενα από τούς ψαλμούς VI, XXII, XLVI του Δαβίδ. Εργάστηκε για έξι περίπου μήνες ως βοηθός του Γιάννη Χρήστου, ενώ την ίδια περίοδο έγραψε τη μουσική για τον Ρήσο τού Ευριπίδη, που ανέβηκε από το Εθνικό θέατρο στην Επίδαυρο,το καλοκαίρι του 1968. Αμέσως μετά έφυγε για το Παρίσι με υποτροφία της Γαλλικής κυβέρνησης.
Στη διάρκεια της τετράχρονης μελέτης του με τον Ολιβιέ Μεσσιάν στο Κονσερβα-τουάρ (1968-1972) αφομοίωσε τα τελευταία ρεύματα της σύγχρονης τεχνικής και έγραψε έργα με ιδιαίτερη έμφαση σε δύο θεματικούς άξονες:στο τραγούδι και στο αρχαίο ελληνικό δράμα.Σημαντικότερα έργα της περιόδου αυτής : Ελληνικό τραγούδι (Παρίσι,1970) Αffrontement (Royan ,1972),και το μουσικό πολυθέαμα Ερμής και Προμηθεύς (Créteil 1972-1973)
Μετά την αποφοίτησή του εργάστηκε ως βοηθός καθηγητή στο Κονσερβατουάρ, ενώ από το 1972 μέχρι το 1976 ήταν υπεύθυνος μουσικών εκδηλώσεων του Πολιτιστικού κέντρου τού Παρισινού προαστίου Κρετέιγ .Δύο μουσικά θεάματα που παρουσιάστη-καν στο φεστιβάλ της Αβινιόν είναι τα βασικότερα έργα αυτής της περιόδου: Dieu le veut σε συνεργασία με τον J.M.Ribes και τον Γιάννη Κόκκο και Grisélidis σε συνερ-γασία με τον Antoine Vitez.
Το 1977 επέστρεψε στην Ελλάδα ,όταν η σταδιοδρομία του στη Γαλλία βρισκόταν
στο υψηλότερο σημείο της.Έργα του της περιόδου 1977-1996 μεταξύ άλλων είναι :
Έξι τραγούδια για ποντίκια, Αυτοσχεδιασμός,Το γάλα του Αιγιαλού ,Εισαγωγή στο
κιβώτιο του Άρη Αλεξάνδρου,Σονάτα για βιολοτσέλο και πιάνο, Ο Μικρός Ναυτίλος σε ποίηση Οδυσσέα Ελύτη, Πυλάδης ,όπερα σε συνεργασία με τον Γιώργο Χειμωνά και
τον Διονύση Φωτόπουλο, Οδύσσεια, συμφωνικό μπαλέτο σε χορογραφία John Neumeier (για τη μουσική αυτή τιμήθηκε με το διεθνές βραβείο Benois de la dance 1996).
Πρόσφατα σημαντικά έργα του : Οι δραπέτες της σκακιέρας, όπερα σε λιμπρέτο Ευγένιου Τριβιζά, Κοντσερτίνο για πιάνο και ορχήστρα, Ιοκάστη ,λυρική τραγωδία σε ποίηση Ιουλίτας Ηλιοπούλου, Το Μονόγραμμα, σκηνική καντάτα σε ποίηση Οδυσσέα Ελύτη, Το κίτρινο ποτάμι ,σε ποίηση Κινέζων ποιητών, Η σκηνή των θαυμάτων, όπερα δωματίου βασισμένη στο ομώνυμο ιντερμέδιο του Μ.Θερβάντες, Lamento –concerto grosso -για ορχήστρα με όργανα εποχής, «Ο κόσμος ο Μικρός ο Μέγας», αφιέρωμα στην ποίηση του Ελύτη, Φωνή Δρυός (2015) τελετουργικό δράμα.
Πολλοί κύκλοι τραγουδιών για φωνή και πιάνο ή για φωνή και μικρό σύνολο γραμμένοι σε διαφορετικές περιόδους συμπληρώνουν την πλούσια εργογραφία του.
Εργάστηκε ως αναπληρωτής διευθυντής του τρίτου προγράμματος (1977-1981) και διευθυντής του μουσικού τομέα της Δημοτικής πολιτιστικής επιχείρησης Καλαμάτας, (1985-1990).Διετέλεσε επίσης, πρόεδρος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής( 1994-1999), καλλιτεχνικός διευθυντής της Ορχήστρας των Χρωμάτων (1995-2010),καθώς και καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (2013-2015).Είναι ομότιμος καθηγητής του Ιονίου Πανεπιστημίου.
Άρτεμις Μπόγρη
Γεννήθηκε στην Αθήνα και άρχισε τις μουσικές της σπουδές πρώτα στο πιάνο σε ηλικία 10 ετών. Το 1996 ξεκίνησε μαθήματα κλασσικού τραγουδιού στην τάξη της Μαρίνας Κρίλοβιτς στο Ωδείο Αthenaeum από όπου πήρε το δίπλωμα της τον Ιούνιο του 2002 με το βαθμό Άριστα Παμψηφεί, Α΄ Βραβείο, και χρυσό μετάλλιο. Έχει συμμετάσχει σε μαθήματα υποκριτικής και μελοδραματικής που δόθηκαν από τους σκηνοθέτες Βασίλη Νικολαίδη και Κάρμεν Ρουγγέρη, καθώς και σε σεμινάρια τραγουδιού της Δάφνης Ευαγγελάτου, της Jeannette Pilou και του Άρη Χριστοφέλλη, με τον οποίο συνεχίζει τη μελέτη ρεπερτορίου. Υπήρξε ενεργό μέλος του Όπερα στούντιο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής από το 2009 έως το 2011.Έχει δώσει συναυλίες συνεργαζόμενη με την Πρότυπη Ορχήστρα Δωματίου Αθηνών, την Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, την Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, την Ορχήστρα της Ε.Ρ.Τ, το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής, την Καμεράτα υπό τη διεύθυνση του Helmuth Rilling και με το Φεστιβάλ Ναυπλίου 2008 (Καλλιτεχνική διεύθυνση- Γιάννης Βακαρέλης).Από το 2001 συνεργάζεται με την Εθνική Λυρική Σκηνή σε παραγωγές της παιδικής σκηνής. Από τον Ιούνιο του 2008 συνεργάστηκε με την Πειραματική Σκηνή της Ε.Λ.Σ (Αρχιμουσικός/Καλλιτεχνικός σύμβουλος- Θόδωρος Αντωνίου)στο έργο του Βίκτορ Ούλμαν «Ο αυτοκράτορας της Ατλαντίδας» (Bubikopf-κορίτσι), και αργότερα εμφανίστηκε στους ρόλους του Συνθέτη ( Αριάδνη στη Νάξο), της πρώτης κυρίας (Ο μαγικός αυλός) και της Ροζίνας (Ο κουρέας της Σεβίλλης). Το Φεβρουάριο του 2010 εμφανίστηκε στην όπερα του Γιώργου Κουρουπού «Η σκηνή των θαυμάτων» (πρώτη πανελλήνια παρουσίαση-Μέγαρο Μουσικής Αθηνών), τραγουδώντας το ρόλο της Τσιρίνας. Τελευταία συμμετείχε στην πρώτη παγκόσμια αναβίωση της όπερας του C.W. Gluck “Il trionfo di Clelia” τραγουδώντας το ρόλο του Mannio (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών- Φεβρουάριος 2012). Είναι απόφοιτος του Τμήματος Οικονομικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιώς.
Ιουλίτα Ηλιοπούλου
Σπούδασε Βυζαντινή και Νεοελληνική Φιλολογία στη Φιλοσοφική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και Θέατρο στην Δραματική σχολή του Ωδείου Αθηνών. Έχει εκδώσει ποίηση: «Καλούς Ενιαυτούς Μάρκο», «Δίγαμμα», «Ευχήν Οδυσσεί», «Από το Ένα στο Δύο», «11 τόποι για 1 καλοκαίρι», «Το σπίτι», «Ιοκάστη», «Το ψηφιδωτό της Νύχτας», (όλα από τις εκδόσεις ύψιλον/βιβλία) παραμύθια: «Τι Ζητάει ο Ζήνων;» (κρατικό βραβείο 2005), «Η Πράσινη Σκουφίτσα», «Άλλο και τούτο!», «Τίμος ο Αθηναίος», το Χριστουγεννιάτικο μουσικό παραμύθι «Μα πότε θα φτάσει αυτός ο Μάγος» (μουσική : Γιώργος Κουρουπός, εκδ. Ίκαρος), δοκίμια «Η Κούκλα», «Αναζητώντας την Δέκατη Τέταρτη Ομορφιά, Δοκίμια για τον Οδυσσέα Ελύτη» και την μετάφραση στο έργο τού P.B. Shelley «Υπεράσπιση της Ποίησης». Έχει γράψει τα ποιητικά κείμενα στα μουσικά έργα του Γιώργου Κουρουπού: «Το καράβι του Έλατου», «Ιοκάστη», «Λεπορέλλα» (λιμπρέτο βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Στ.Τσβάιχ), καθώς και στίχους τραγουδιών του ίδιου συνθέτη και των: Π.Περάκη, Σ.Γυφτάκη, Τ.Ζωγράφου. Ποιήματά της έχουν μεταφραστεί αγγλικά, γαλλικά, ιταλικά και ισπανικά. Επιμελείται και παρουσιάζει από σκηνής προγράμματα ποίησης και μουσικής και καθώς και παραμύθια.
Δημήτρης Γιάκας
Ο Δημήτρης Γιάκας γεννήθηκε στην Αθήνα. Έλαβε Δίπλωμα Πιάνου από το Εθνικό Ωδείο (τάξη Μυρτώς Μαυρίκου). Συνέχισε μουσικές σπουδές στην École Normale de Musique του Παρισιού, ειδικότερα στο Πιάνο, τη Μουσική Δωματίου και τη Μουσική Προετοιμασία Όπερας και στη συνέχεια άρχισε να μελετά Συνοδεία Τραγουδιού πλάι στον Dalton Baldwin. Από το 1982 έως το 1991 εργάστηκε ως πιανίστας-μουσικός εκγυμναστής στην Όπερα του Παρισιού καθώς και στην Όπερα της Λυών, κατόπιν προσκλήσεως του Μουσικού Διευθυντή της, Kent Nagano. Παράλληλα εμφανίστηκε συνοδεύοντας στο πιάνο τραγουδιστές στο Παρίσι, καθώς επίσης και σε πολλές πόλεις και φεστιβάλ της Γαλλίας. Από το 1990 εγκαταστάθηκε πάλι στην Αθήνα όπου ξεκίνησε την τακτική συνεργασία του με την Εθνική Λυρική Σκηνή και το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Συνοδεύει τακτικά Έλληνες και ξένους τραγουδιστές σε συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
#pgnews
#ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ