Για την «τραγική κατάσταση της οδού Πατρών Καλαβρύτων και η έλλειψη απαντήσεων» επανέρχεται η ΑΜΚΕ Λαπαταχώρια μετά την πρόσφατη ανακοίνωση της με αφορμή την ανατροπή Βυτιοφόρου γεμάτου με γάλα του Συνεταιρισμού Καλαβρύτων και τον αποκλεισμό του δρόμου.
Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρονται:
Δεν θίγουμε μόνο το γνωστό πρόβλημα της οδικής ασφάλειας, αλλά ένα μείζων πρόβλημα επιβίωσης της ορεινής Αχαίας που αργοσβήνει και χάνεται.
Σαφώς αναγνωρίσαμε τις λίγες παρεμβάσεις που έγιναν για τη βελτίωση μικρού τμήματος του άκρως επικίνδυνου αυτού δρόμου.
Δεν πρέπει να αγνοούν όμως πως στο σύνολό του, παραμένει απαράδεκτο από κάθε πλευρά και ελπίζουμε να το κατανοήσουν κάποτε οι αρμόδιοι και να το αντιμετωπίσουν αναλόγως.
Επιχειρείται εντελώς ατεκμηρίωτα να αμφισβητηθεί το ακομμάτιστο της μη κυβερνητικής οργάνωσης μας «Λαπατοχώρια Καλαβρύτων». Ατύχησαν, όφείλουν να γνωρίζουν πως δεν είμαστε παράρτημα κανενός κόμματος και παλεύουμε ανιδιοτελώς με βάση καταστατικές αρχές για τα προβλήματα της ρημαγμένης αυτής περιοχής. Το μειονέκτημά μας είναι πως δεν πάσχουμε από το σύνδρομο της τεχνητής ευφορίας.
Απλά θέσαμε επίκαιρα και πάλι το ίδιο γνωστό παλαιό πρόβλημα που παραμένει άλυτο επί δεκαετίες από όλες τις κυβερνήσεις
Το θέμα του δρόμου έχει τεθεί επανειλημμένα από τον Δήμαρχο Καλαβρύτων και Ερυμάνθου στο αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών πολλά χρόνια. Ουδεμία κυβερνητική απάντηση υπήρξε ούτε από τη προηγούμενη κυβέρνηση ούτε από τη παρούσα.
Διαβάζουμε καθημερινά πως πλήθος πολιτευτών περιοδεύει στο νομό και προφανώς διασχίζουν το τρισάθλιο αυτό οδικό δίκτυο.
Δεν βλέπουν τίποτα; Τι έχουν να προτείνουν για αυτόν τον ζωτικής σημασίας δρόμο της ορεινής Αχαΐας που άρχισε πριν σαράντα χρόνια και δεν έχει βελτιωθεί ούτε τμήματα 10 χιλιομέτρων επί συνόλου 70 χιλιομέτρων και αυτά αφορούν το τμήμα παράκαμψης Χαλανδρίτσας και το τμήμα Μάνεσι Φλάμπουρα. Ούτε και για το ασήμαντο έργο της αποκατάστασης 500 μέτρων μεταξύ Οβρυάς και Καλλιθέας που εκκρεμεί επί μια 10ετία και δεν γίνεται τίποτα για την αποκατάστασή του.
Η οδός Πατρών Καλαβρύτων, όπως και η Πούντας-Καλαβρύτων, ορίσθηκαν στο Χωροταξικό Δυτικής Ελλάδας, ως Περιφερειακοί – Διαπεριφερειακοί αναπτυξιακοί οδικοί άξονες.
Αλλά τι έγινε για να υλοποιηθεί ο υπέρτερος αυτός αναπτυξιακός σχεδιασμός; Ποια προετοιμασία και ιεράρχηση υπάρχει;
Ποιές μελέτες εκπονήθηκαν και σε ποιό πρόγραμμα εντάχθηκαν;
Τι προβλέπεται στο πρόγραμμα των Ολοκληρωμένο Χωρικών Επενδύσεων ΟΧΕ για την ορεινή Αχαία η οποία με τα 2/3 της έκτασης του νομού και που αποκλείσθηκε από τη προηγούμενη κυβέρνηση;
Από τη παρούσα κυβέρνηση και τη Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. αναμένουμε να γίνουν τα στοιχειώδη αυτά έργα, με το πακτωλό των δισεκατομυρίων που εξαγγέλουν συχνά και πανηγυρικά.
Λύσεις πολλές και εφικτές υπάρχουν για τα σοβαρά προβλήματα της περιοχής, αλλά οι αρμόδιοι αδυνατούν να ασχοληθούν.
Αν ασχοληθούν υπεύθυνα και όχι επικοινωνιακά, μπορούν να επιλυθούν, ιδίως αν απαιτήσουν και διεκδικήσουν λύσεις, από την πλέον υπεύθυνη κυβέρνηση.
Αναρωτιώμαστε πάντως αν η Αχαία έχει φωνή και αισθητή παρουσία στη Βουλή και στη Περιφέρεια;
Αν έχουν υπόψη τους τι γίνεται στην Ήπειρο, τη Θεσσαλία τη Κρήτη;
Γιατί εδώ μένουμε καθηλωμένοι σε παροχημένες πολιτικές, αντίθετα με το «ΟΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ» όπως άλλοτε διακήρυξαν;
Περιμένουμε από μιά υπεύθυνη και αποτελεσματική περιφεριακή αυτοδιοίκηση, αντί για προβαίνει σε ανούσιους ισχυρισμούς που εμποδίζουν το διάλογο και τη πρόοδο κ να διαθέτει σοβαρά επιχειρήματα, πρόγραμμα και ουσιώδεις λύσεις.
Για το Δ/Σ Λαπατοχώρια ΑΜΚΕ
ο Πρόεδρος ο Αντιπρόεδρος ο Γραμματέας
Ν. Μαντάς Ν. Αντωνόπουλος Π. Κοτσίρης