Σε 57, σύμφωνα με την ιατροδικαστή Λάρισας Ρουμπίνη Λεονταρίκη, ανέρχονταν μέχρι χθες το απόγευμα οι επιβεβαιωμένοι νεκροί που έχουν ανασυρθεί από τα συντρίμμια επιβατικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με εμπορική, κοντά στα Τέμπη, αργά το βράδυ της Τρίτης όπως ανέφερε σε επίσημη ενημέρωση ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, πύραρχος, Βασίλης Βαθρακογιάννης.
Διευκρινίζεται ότι ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στα πτώματα που ανέσυρε η Πυροσβεστική. Είναι βέβαιο όμως ότι τα θύματα είναι περισσότερα και ο συνολικός αριθμός θα ανακοινωθεί αφού ολοκληρωθεί η έρευνα σε όλα τα βαγόνια και η διαδικασία αναγνώρισης και ταυτοποίησης μέσω του DNA από το ειδικό κλιμάκιο της αστυνομίας. Η ασφάλεια του δικτύου Ωστόσο το δυστύχημα στα Τέμπη επανέφερε στον δημόσιο διάλογο το ζήτημα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, την ώρα μάλιστα που είναι σε εξέλιξη η διασύνδεση της Πάτρας με την Αθήνα μέσω των έργων που είναι σε εξέλιξη.
Μιλώντας στον «Σ.Ε.» ο Σταύρος Πήλιος, Γραμματέας Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου και αν. Γραμματές Σωματείου Εργαζομένων ΟΣΕ αναφέρει ότι: «Τα συστήματα που θα μπορούσαν να έχουν τοποθετηθεί για να αποφευχθεί η τραγωδία είναι πανάκριβα και έχουν ήδη αγοραστεί. Πληρώθηκαν χρυσά από τον ελληνικό λαό και δεν έχουν λειτουργήσει. Ο σιδηρόδρομος βρίσκεται σε μια απαξίωση και δεν το λέμε εμείς, είναι αυτό που βιώνει το κοινό και ζουν οι σιδηροδρομικοί. Απαξιώθηκε ο σιδηρόδρομος και εκδιώχθηκε κακήν κακώς το έμπειρο προσωπικό του με τις μετατάξεις. Τώρα προσπαθούν να αναπληρώσουν το προσωπικό σε τομείς που έχουν μεγάλη σημασία για την ασφάλεια της κυκλοφορίας όπως για παράδειγμα οι σταθμάρχες, οι κλειδούχοι κ.α. με παιδιά με μπλοκάκια και ασφάλιση ΤΕΒΕ. Εκπαιδεύονται όπως όπως και χωρίς εμπειρία μπαίνουν σε θέσεις που απαιτούν τουλάχιστον εμπειρία 10 ετών».
Πολλά τα κενά
Για τα κενά στην περιοχή ο ίδιος αναφέρει ότι η ομάδα της Πάτρας καλείται εκ περιτροπής να βοηθήσει σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο, δηλαδή από Πάτρα μέχρι και την Κ. Αχαΐα, περίπου δηλαδή 30 χιλιόμετρα. Το τμήμα Πάτρας- Κάτω Αχαΐας απασχολείται ένας εργαζόμενος όπως και ένας εργαζόμενος απασχολείται στο τμήμα Αρχαία Ολυμπία- Πύργος- Κατάκολο, ενώ στο Τμήμα Διακοφτό -Καλάβρυτα υπάρχουν μόνο δύο εργαζόμενοι. Σχετικά με την τραγωδία στα Τέμπη ο ίδιος είναι κατηγορηματικός: «Δεν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας». Και επισημαίνει ότι «σε αυτές τις γραμμές και τις ταχύτητες υπάρχουν συστήματα ασφαλείας που εάν λειτουργούσαν θα ήταν αδύνατον να γίνει λάθος. Τα συστήματα δεν λειτουργούσαν και γνωρίζω ότι οι συνάδελφοι συνεννοούνται με τα κινητά τηλέφωνα και μόνο». Τα συστήματα λειτουργούσαν, όμως λόγω κλοπών τμημάτων τους αλλά και φθορών, εγκαταλείφθηκαν από το 2008 και δεν αντικαταστάθηκαν. Ήταν συστήματα που είχαν τοποθετηθεί στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη αλλά και στον άξονα Αθήνα-Κόρινθος-Κιάτο.
Ο Δήμαρχος Πατρέων Ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, εκφράζει την βαθιά του θλίψη, για το χαμό των δεκάδων συνανθρώπων μας στο τραγικό δυστύχημα και απευθύνει τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες τους. Μ’ αυτό το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, αναδεικνύονται για μια ακόμα φορά, οι διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων που στον πυρήνα της εφαρμοζόμενης πολιτικής τους, είναι η παράδοση κρίσιμων τομέων λειτουργίας της χώρας μας στο κεφάλαιο και τα κέρδη τους. Με τον πλέον τραγικό τρόπο, ήρθαν για μια ακόμα φορά στην επιφάνεια οι συνέπειες της υποστελέχωσης και των τραγικών ελλείψεων σε σύγχρονες υποδομές. Μπορούμε να σταματήσουμε αυτόν τον κατήφορο, που δεν έχει πάτο. Γνωρίζουμε τις αιτίες και ποιοι έχουν την ευθύνη.
Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Πατρέων
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πατρέων, στην χθεσινή έκτακτη, δια περιφοράς, συνεδρίασή του, ενέκρινε, κατά πλειοψηφία, το ακόλουθο ψήφισμα: «Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πατρέων, εκφράζει την θλίψη του για τον χαμό των δεκάδων συνανθρώπων μας στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και απευθύνει θερμά συλλυπητήρια στις οικογένειες τους. Θεωρούμε αυτονόητη την πλήρη διερεύνηση των αιτιών. Να μην υπάρξει κανενός είδους συγκάλυψη. Η ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων στις σιδηροδρομικές μεταφορές δεν πρέπει να γίνεται θυσία για τα κέρδη των εταιρειών. Πρέπει να παρθούν άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα από την Κυβέρνηση, για την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων».
#pgnews
#ΔΥΤΙΚΗΕΛΛΑΔΑ