Σειρά ερωτημάτων σχετικά με τα αίτια που οδήγησαν στην κατάρρευση της γέφυρας της οδού Διοδώρου στην Περιμετρική της Πάτρας θέτει με ανάρτησή του ο πρόεδρος του ΤΕΕ Βασίλης Αϊβαλής μετά από επίσκεψη αντιπροσωπείας του φορέα στην γέφυρα
Όπως σημειώνει:
Σε μία γέφυρα, λίγο έξω από την Πάτρα (Μποζαΐτικα), καταμεσίς του καλοκαιριού με θερμοκρασία πλέον τους 40οC γίνονται εργασίες καθαίρεσης μιας προβληματικής γέφυρας.
Πολλοί επιστήμονες και όχι μόνο είχαν επισημάνει τα τελευταία χρόνια την προβληματικότητα της Γέφυρας. Όλοι γνώριζαν, Υπουργείο, Περιφέρεια, Δήμος, Πολίτες εδώ και χρόνια.
Έτσι λοιπόν μετά από αρκετά χρόνια αποφάσισαν να άρουν την επικινδυνότητά της αντικαθιστώντας την με νέα γέφυρα.
Όμως τα πράγματα, κατά την αντικατάσταση, δεν πήγαν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα.
Έτσι, αφού πριν λίγους μήνες πρώτα αντικατέστησαν την πλακοδοκό εντεταμένου σκυροδέματος του ενός ρεύματος κυκλοφορίας, είχαν την υποχρέωση μέχρι και σήμερα Δευτέρα, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα των εργασιών τους, να έχουν ολοκληρώσει την καθαίρεση του 2ου ρεύματος κυκλοφορίας της «ασθενούς» γέφυρας.
Όμως δεν πρόλαβαν… Και ενώ πραγματοποιούνταν εργασίες επάνω στην γέφυρα, γύρω στις 13.00 χθες, Κυριακή 23/7 η γέφυρα κατέπεσε καταπλακώνοντας συμπολίτες μας.
Οι διαπιστώσεις και ερωτήματα πολλά που θα πρέπει να απαντηθούν προς το λαό μας…
1. Παρά την απόφαση του αρμόδιου υπουργείου εργασίας για παύση εργασιών από τις 12.00 έως τις 17.00 λόγω υψηλών θερμοκρασιών (άνω των 40οC με υγρασία άνω του 20%) η ανάδοχος εταιρεία που είχε αναλάβει την αντικατάσταση της γέφυρας από τον παραχωρησιούχο, δεν είχε διακόψει τις εργασίες…
Να σημειωθεί, διότι ίσως έχει την αξία του, ότι την αμέσως προηγούμενη ημέρα, οι εργασίες καθαίρεσης ολοκληρώθηκαν μετά τα μεσάνυχτα.
- Με ποια λογική και ποιο σχέδιο ασφαλείας δούλευαν ταυτόχρονα επάνω στο άνοιγμα της αμφιέριστης γέφυρας δύο σφυριά που έσπαγαν εκατέρωθεν την πλακοδοκό εντεταμένου σκυροδέματος;
Είναι πραγματικά σαν να θέλεις να κόψεις ένα κλαδί από τον κορμό ενός δένδρου και να το κάνεις καθήμενος επάνω στο κλαδί.
Επειδή όμως και αυτό ίσως να έχει την αξία του επάνω στην δοκό κατά την διάρκεια των εργασιών το βάρος των δύο σφυριών ήταν περίπου 30ton το ένα και περίπου12 ton το δεύτερο. - Σίγουρα όταν θέλεις να εργαστείς επάνω στο άνοιγμα μιας γέφυρας θα πρέπει οπωσδήποτε από κάτω να βάλεις υποστηλώματα τα οποία στην προκειμένη περίπτωση, δεν υπήρχαν…
Αλήθεια, μήπως είναι πολύ λίγες οι περιπτώσεις που αυτό συμβαίνει…; - Είναι προφανές ότι σε τέτοιου είδους έργα από πλευράς ασφάλειας διασφαλίζεται ο αποκλεισμός εισόδου του οποιουδήποτε δεν έχει εργασία στο χώρο κάτι που προφανώς, εκ του αποτελέσματος δεν συνέβη στην παρούσα περίπτωση με ευθύνη του αναδόχου.
- Κάτω από την επίβλεψη ανεξάρτητης εταιρείας είναι δυνατόν να λαμβάνουν χώρα όλα τα ανωτέρω και μάλιστα ταυτόχρονα;
Όλα τα παραπάνω είναι διαπιστώσεις και ερωτήματα που μας απασχόλησαν κατά την χθεσινή μου επίσκεψη στο έργο με μέλη της Δ.Ε. του ΤΕΕ/ΤΔΕ και εξειδικευμένους σε θέματα γεφυρών καθηγητές μηχανικούς.
Ερωτήματα που τις επόμενες ημέρες θα απασχολήσουν τη Δικαιοσύνη και την κοινή γνώμη.
Με την ευχή να μην ανασυρθεί άλλος νεκρός κάτω από τα συντρίμμια, να υπάρξει πλήρης και σύντομη ανάρρωση στους διασωθέντες, και μεγαλύτερη υπευθυνότητα σε όλους τους αρμοδίους για να περιορίσουμε καταλυτικά τέτοια συμβάντα.