Αντικείμενο σύσκεψης στο Μέγαρο Μαξίμου αποτέλεσε χθες το θέμα των διοδίων στους οδικούς άξονες με στόχο να βρεθεί συμβιβαστική λύση πριν την ενεργοποίηση των αναβαλλόμενων αυξήσεων που έχουν προαναγγείλει για τις αρχές Σεπτεμβρίου οι παραχωρησιούχοι. Οι συμβάσεις παραχώρησης προβλέπουν την ετήσια αναθεώρηση του κόστους διέλευσης από τα διόδια με βάση τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.
Και επειδή ο πληθωρισμός ήταν πολύ υψηλός τον περσινό Σεπτέμβριο (περίοδος που χρησιμοποιείται ως βάση υπολογισμού), οι αυξήσεις διοδίων θα είναι της τάξης του 12% κατά μέσο όρο, όπως έχουν εξαγγείλει εδώ και καιρό οι παραχωρησιούχοι των οδικών αξόνων και συγκεκριμένα η Νέα Οδός, η Κεντρική Οδός, η Ολυμπία Οδός, ο Μορέας, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και η Γέφυρα Ρίου–Αντιρρίου, εάν δεν υπάρχει κάποια συμβιβαστική λύση.
Τις τελευταίες ημέρες έχουν πέσει στο τραπέζι των συζητήσεων διάφορα σενάρια, μεταξύ των οποίων η μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% και ο διαμοιρασμός του κόστους μεταξύ των χρηστών, του κράτους και των παραχωρησιούχων, όπως και άλλες λύσεις π.χ. η μετατόπιση των αυξήσεων σε άλλες χρονιές, που θα είναι μικρότερος ο πληθωρισμός.
Πάντως, οι υπουργικές προτάσεις το προηγούμενο διάστημα είχαν συναντήσει τείχος άρνησης από τις εταιρείες λειτουργίας των οδικών αξόνων που αναφέρουν ότι δεν μπορούν πλέον να αναβάλουν τις αυξήσεις, καθώς επιβαρύνονται τα οικονομικά τους δεδομένα.
Τώρα, με την παρέμβαση του Μεγάρου Μαξίμου επιχειρείται να μπει ένα φρένο στη διαφαινόμενη μετωπική σύγκρουση, με βάση την οξεία ανακοίνωση που είχε εκδώσει στις αρχές Αυγούστου το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπου κατηγορούσε τους παραχωρησιούχους για μονομερείς ενέργειες.