Η εικονική πραγματικότητα είναι μια προσομοίωση με την οποία, με τον κατάλληλο τύπο εξοπλισμού, οι χρήστες μπορούν να αλληλεπιδράσουν με φαινομενικά πραγματικό ή φυσικό τρόπο.
Ο Clark Langwell πηδάει σε ένα καγιάκ και γλιστράει αβίαστα μέσα στο νερό, θαυμάζοντας τη θέα του και νιώθοντας το κάψιμο στα χέρια του με κάθε χτύπημα καθώς προχωρά μπροστά από τεράστιους βραχώδεις σχηματισμούς. Ωστόσο, δεν υπάρχει νερό πουθενά κοντά του και αντί για ένα κουπί, κρατά δύο τηλεχειριστήρια.
Σε κοντινή απόσταση, η Κάθι Χόι και η Τζόαν Λάνγκγουελ με τη σειρά τους αποφεύγουν και κόβουν αόρατα αντικείμενα. Αλλά όταν κοιτάζετε μια οθόνη τηλεόρασης, μπορείτε να δείτε γιγάντια τετράγωνα που αντιπροσωπεύουν μουσικούς ρυθμούς να έρχονται προς το μέρος τους που πρέπει να χτυπήσουν με σπαθιά με έντονα χρώματα (μέσω των τηλεχειριστηρίων) στο παιχνίδι “Beat Saber”.
Εικονική πραγματικότητα και χρόνιος πόνος
Όλα αυτά είναι δυνατά χάρη στην εικονική πραγματικότητα, μια προσομοίωση που δημιουργείται από υπολογιστή μιας τρισδιάστατης εικόνας ή περιβάλλοντος με το οποίο, με τον κατάλληλο τύπο εξοπλισμού, οι χρήστες μπορούν να αλληλεπιδράσουν με φαινομενικά πραγματικό ή φυσικό τρόπο.
Διασκεδάζουν αλληλεπιδρώντας με αυτά τα παιχνίδια και ανεβάζει τους παλμούς της καρδιάς τους, αλλά τους εξυπηρετούν επίσης περισσότερο ως ασθενείς με χρόνιο πόνο. Η Δρ. Mersedeh Karimian, μια γιατρός που ειδικεύεται στον επεμβατικό πόνο, με τη βοήθεια του γιου της, Milad Ilbeigi, μιας έφηβης με γνώσεις τεχνολογίας, δημιούργησαν μια ομάδα υποστήριξης που ονομάζεται Pain Xcape για να βοηθήσει αυτούς τους ασθενείς να βρουν επιπλέον ανακούφιση μέσω της εικονικής πραγματικότητας.
Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει μελέτες για να δούμε πώς η εικονική πραγματικότητα μπορεί να μειώσει τον πόνο μεταξύ των χρόνιων πασχόντων. Τον Νοέμβριο του 2021, η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων ενέκρινε την εμπορία ενός συστήματος VR συνταγογραφούμενης χρήσης που χρησιμοποιεί γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία για να βοηθήσει με διαγνωσμένο χρόνιο πόνο στη μέση. Χρησιμοποιώντας ασκήσεις βαθιάς αναπνοής, βαθιά χαλάρωση, κίνηση και άλλες αρχές συμπεριφορικής θεραπείας, το 66% των συμμετεχόντων ανέφερε μεγαλύτερη από 30% μείωση του πόνου.
«Νους, σώμα και πνεύμα»
Όταν χρησιμοποιούσε το σετ εικονικής πραγματικότητας για πρώτη φορά αφού είδε τα παιδιά της να το χρησιμοποιούν, η Karimian έπρεπε να κάνει μια σειρά από δραστηριότητες, όπως να αποφεύγει αντικείμενα ή να κινεί τα χέρια της με συγκεκριμένες κινήσεις. Αυτό την έβαλε σε σκέψεις.
Πολλοί από τους ασθενείς της με αρθρίτιδα, για παράδειγμα, κανονικά μπορεί να μην θέλουν να κάνουν αυτές τις κινήσεις επειδή πιστεύουν ότι θα προκαλέσουν ακόμη περισσότερο πόνο. Αλλά τα συναρπαστικά οπτικά στοιχεία και οι καθηλωτικές προσομοιώσεις από την εικονική πραγματικότητα θα μπορούσαν να τους κάνουν να ασχοληθούν με τις δραστηριότητες, οι οποίες θα τους έδειχναν ότι «η κίνηση είναι στην πραγματικότητα φίλος τους… Όσο περισσότερο κινείσαι, τόσο περισσότερη μυϊκή δύναμη έχεις, τόσο λιγότερη πίεση υπάρχει στις αρθρώσει.
Καθώς η Karimian ερεύνησε την τεχνολογία, διαπίστωσε ότι θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τους ασθενείς της με περισσότερους από έναν τρόπους. Εκτός από τις μελέτες που εξέτασαν τις επιπτώσεις της εικονικής πραγματικότητας στον χρόνιο πόνο, τα στοιχεία δείχνουν επίσης ότι θα μπορούσε να βοηθήσει άτομα με κατάθλιψη και άγχος.
«Συνειδητοποίησα ότι αυτό παίζει ρόλο στην ομάδα διαχείρισης του πόνου, όπου επηρεάζει το μυαλό, το σώμα και το πνεύμα τους, επειδή έχουν συχνά κατάθλιψη, είναι ανήσυχοι, έχουν κοινωνική απομόνωση και αποφεύγουν τις ασκήσεις και τα σχέδια». Αυτό είπε ο Karimian, ο οποίος διευθύνει το Palm Valley Pain Management στο Palm Desert. «Δεν έχουν ομάδα για να μαζευτούν και να συζητήσουν τα ζητήματά τους και μερικές φορές νιώθουν σαν να είναι μόνοι στον κόσμο».